Berichtdoor gerritse » 22 mar 2010 22:23
Dag allemaal,
De vraag is:
Mag je als je als christen tegen mensen zeggen of schrijven Gods zegen, bijv onderaan een brief, of in dit geval onderaan een reactie in de vragenrubriek. Ik wens je Gods zegen, (rom 12)
iemand zei dus tegen mij.....
En dat je overal de zegen van de Heere achterzet, daar moet je ook goed over nadenken, daar kan je niet mee rond gaan strooien.
Mijn antwoord:
Het is al vele malen in dit topic op verschillemde manieren gezegd:
Alle dingen, God betreffende, zijn heilig.
En in dit verband wil ik wijzen op Matth 7 v 6:
"Geef wat heilig is niet aan de honden en gooi je parels niet voor de zwijnen, die zouden ze maar met hun poten vertrappen. zich omkeren en jullie verscheuren".
En daarmee zeg ik iets, waarmede jullie het zeker allemaal eens zult zijn.
Ik werk op diverse forums en daar zijn er bij met zulke felle, verbitterde vijanden van het geloof, dat ze woedend zouden worden, als ik met deze zegengroet aankwam. Ze zouden mij zeker virtueel verscheuren.
Wees zuinig met Gods zegen. Bedenk wel, aan wie je die toewenst. Doe het niet routinematig, bijvoorbeeld als een vast onderschrift bij AL je postings. Schakel dat onderschrift in bepaalde gevallen uit.
Ooit had ik als vast onderschrift:
"Ik ben de weg en de waarheid en het leven, zegt Jezus". ( Johannes 14 v 6).
En er waren omstandigheden, waar deze heerlijke woorden aanleiding waren tot lasteringen. Ik ben al gauw met dit onderschrift gestopt.
Daag
Ger