kwebbel schreef:@Marnix: ik kan hem er zeker bij helpen maar hij zal het toch zelf moeten doen. Mijn man is daar heel stellig in. Je kent hem natuurlijk niet dus vanuit internet is het moeilijk om hem te (be)oordelen. Ik kan ook moelijk hier neerkwakken wat ik bedoel en hoe hij is. Maar ik kan m allicht een duwtje in de rug geven.
Klopt, het is ook geen oordeel... maar soms hebben mensen een duw in de rug nodig... wat je al noemt... ik zie een aantal reacties hier van mensen die dat ook gaandeweg zijn gaan ontdekken en waarderen. Het kan dus veranderen. Hoe vind je het trouwens zelf? Vind je het niet erg, of juist lastig? Mij lijkt het erg lastig als Joanne bijv. zoiets zou hebben. Ik ga persoonlijk veel liever naar het buitenland dan in Nederland op vakantie... ik denk dat ik dan wel zoiets zou hebben van: Ga er aan wennen, want ik hou er erg van.... doe het dan voor mij... en leer er van genieten... zoiets

Lalage schreef:Ik kan me dat best voorstellen, dat je liever niet te ver van huis weggaat. Niet iedereen houdt van onverwachte dingen en avontuur. Vakantie mag je op je eigen manier invullen. Een beetje inlevingsvermogen is hier wel op z'n plek. Misschien kan Kwebbels man (bijvoorbeeld) er echt niet van genieten als hij in een of ander vreemd land zit, gewoon omdat hij daar niet van houdt. Wat is er dan mis mee om lekker Nederland te verkennen? Er zijn zat Nederlanders die de halve wereld overreizen voor vakantie, maar die niet eens alle 12 provincies van Nederland hebben bezocht. Dat vind ik nou jammer.
Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen... maar toch denk ik dan: Je weet niet wat je mist. En ik kan me goed voorstellen dat je het dan, als je toch in het diepe springt.... het ook gaat waarderen. Iedereen heeft zo van die dingen die je eerst niet durft of wil doen... en later zo blij bent dat je het toch hebt gedaan en bent gaan waarderen.
En tja, wat die provincies betreft, ik kan me dat wel voorstellen... als je het hele jaar al in Nederland bent kan ik me heel goed voorstellen dat mensen naar het buitenland op vakantie gaan. Even een andere taal, cultuur... niet ons Nederlandse stresscultuurtje... even helemaal weg. Dat mensen als ze er het geld voor hebben liever ver weg gaan dan naar Groningen, Friesland, Drenthe of wat dan ook vind ik begrijpelijk. Dat heeft niet zozeer te maken met dat ze het niet mooi vinden... maar ik denk eerder met die culturele aspecten... en allicht ook met klimaat / ligging.
Nina87 schreef:Het lijkt me ook best lastig om ergens heen te gaan waar je de taal niet spreekt. Ik bedacht me pas dat ik nog nooit ergens geweest ben waar ik me helemaal niet verstaanbaar kon maken. Binnenkort ga ik een paar dagen naar Italie dus dan zal het anders zijn want ik spreek geen Italiaans. Dat vind ik ook best wel spannend maar we zullen zien hoe het gaat

. Maar ik ben het wel met Evelien eens, het is het denk ik echt wel waard om je erover heen te zetten want het zou zonde zijn dat je ervan weerhoudt om naar het buitenland te gaan!
Ach, in de meeste landen praten ze allemaal wel een beetje engels... en de meeste Nederlanders kunnen ook wel engels... en dat hoef je dan helemaal niet goed te kunnen, daarmee en met wat gebarentaal erbij... kom je een heel eind. Ik spreek ook geen Spaans, Italiaans of wat dan ook.... maar heb me er toch altijd wel kunnen redden.