Vakantie 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: Vakantie 2010

Berichtdoor meissie88 » 22 mar 2010 12:09

pannenkoek schreef:
Evelien schreef:Soms moet je ook wel die stap zetten. Toen ik voor het eerst een lange vakantie naar Zwitserland ging zag ik daar ook vreselijk tegenop. Achteraf gezien ben ik blij dat ik het toch gedaan heb (begrijp me niet verkeerd hoor, ieder moet dat zelf bepalen wat hij of zij doet). Maar uit eigen ervaring weet ik dat je soms een drempel over moet.

En Nederland heeft hele mooie plekjes.

Zeker weten:
Er gaat niets boven Groningen!!!

Ik dacht dat Groningen wat saai was, maar ik had vorig jaar maart een trike gehuurd voor m'n vriend, hebben we samen een daglang door de kop van Groningen getourd...Ik sotnd versteld! (M'n vriend komt zelf ook uit Groningen, en die weet de mooie plekjes ook wel te vinden ;-) )

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 mar 2010 12:22

Nederland is prachtig! Met mijn ouders ging ik altijd binnen Nederland op vakantie, dus heb heel wat plekjes gezien en dat ging niet snel vervelen. Alleen was ik het fietsen wel eens zat :mrgreen:.
Nu gaan we wat meer naar het buitenland en dat is ook tof, maar ik ben inderdaad wel blij dat ik in elk geval Nederland goed verkend heb. En ach (@kwebbel en meer): als je liever vakantie viert in eigen land, is dat toch ook prima? Het is júllie vakantie ten slotte... als je maar geniet, wat anderen er dan van vinden doet 'r niet zoveel toe.
Mijn man vond 't laatst in Frankrijk ook best spannend dat 'ie alleen moest ontbijten omdat ik ziek was geworden en op onze hotelkamer bleef. Hij spreekt geen Frans, normaal komen we er samen wel uit, maar dit was ff spannend. Maar ach, ook dat kwam met handen en voeten wel weer goed. :)

Wat rijden in het buitenland betreft: dat is ook een kwestie van doen... als ik met m'n vriendinnen op vakantie ging was ik meestal de chauffeur, en zo heb ik naar en in Berlijn gereden, tot in hartje Köln, in Luxemburg, etc.; met een groepsreis naar Italië met zo'n 9-persoonsbusje door de bergen gereden; onlangs (met m'n hubby) nog in Calais en omgeving. Je doet 't steeds makkelijker...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2010 12:45

kwebbel schreef:@Marnix: ik kan hem er zeker bij helpen maar hij zal het toch zelf moeten doen. Mijn man is daar heel stellig in. Je kent hem natuurlijk niet dus vanuit internet is het moeilijk om hem te (be)oordelen. Ik kan ook moelijk hier neerkwakken wat ik bedoel en hoe hij is. Maar ik kan m allicht een duwtje in de rug geven.

Klopt, het is ook geen oordeel... maar soms hebben mensen een duw in de rug nodig... wat je al noemt... ik zie een aantal reacties hier van mensen die dat ook gaandeweg zijn gaan ontdekken en waarderen. Het kan dus veranderen. Hoe vind je het trouwens zelf? Vind je het niet erg, of juist lastig? Mij lijkt het erg lastig als Joanne bijv. zoiets zou hebben. Ik ga persoonlijk veel liever naar het buitenland dan in Nederland op vakantie... ik denk dat ik dan wel zoiets zou hebben van: Ga er aan wennen, want ik hou er erg van.... doe het dan voor mij... en leer er van genieten... zoiets :)

Lalage schreef:Ik kan me dat best voorstellen, dat je liever niet te ver van huis weggaat. Niet iedereen houdt van onverwachte dingen en avontuur. Vakantie mag je op je eigen manier invullen. Een beetje inlevingsvermogen is hier wel op z'n plek. Misschien kan Kwebbels man (bijvoorbeeld) er echt niet van genieten als hij in een of ander vreemd land zit, gewoon omdat hij daar niet van houdt. Wat is er dan mis mee om lekker Nederland te verkennen? Er zijn zat Nederlanders die de halve wereld overreizen voor vakantie, maar die niet eens alle 12 provincies van Nederland hebben bezocht. Dat vind ik nou jammer.

Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen... maar toch denk ik dan: Je weet niet wat je mist. En ik kan me goed voorstellen dat je het dan, als je toch in het diepe springt.... het ook gaat waarderen. Iedereen heeft zo van die dingen die je eerst niet durft of wil doen... en later zo blij bent dat je het toch hebt gedaan en bent gaan waarderen.

En tja, wat die provincies betreft, ik kan me dat wel voorstellen... als je het hele jaar al in Nederland bent kan ik me heel goed voorstellen dat mensen naar het buitenland op vakantie gaan. Even een andere taal, cultuur... niet ons Nederlandse stresscultuurtje... even helemaal weg. Dat mensen als ze er het geld voor hebben liever ver weg gaan dan naar Groningen, Friesland, Drenthe of wat dan ook vind ik begrijpelijk. Dat heeft niet zozeer te maken met dat ze het niet mooi vinden... maar ik denk eerder met die culturele aspecten... en allicht ook met klimaat / ligging.

Nina87 schreef:Het lijkt me ook best lastig om ergens heen te gaan waar je de taal niet spreekt. Ik bedacht me pas dat ik nog nooit ergens geweest ben waar ik me helemaal niet verstaanbaar kon maken. Binnenkort ga ik een paar dagen naar Italie dus dan zal het anders zijn want ik spreek geen Italiaans. Dat vind ik ook best wel spannend maar we zullen zien hoe het gaat ;). Maar ik ben het wel met Evelien eens, het is het denk ik echt wel waard om je erover heen te zetten want het zou zonde zijn dat je ervan weerhoudt om naar het buitenland te gaan!

Ach, in de meeste landen praten ze allemaal wel een beetje engels... en de meeste Nederlanders kunnen ook wel engels... en dat hoef je dan helemaal niet goed te kunnen, daarmee en met wat gebarentaal erbij... kom je een heel eind. Ik spreek ook geen Spaans, Italiaans of wat dan ook.... maar heb me er toch altijd wel kunnen redden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 22 mar 2010 13:14

Als het dit jaar allemaal wél doorgaat, hebben we nog wel wat voor de boeg ;-)

M'n vriend en ik gaan 2/3 dagen naar een plaatsje ergens onderin Frankrijk, een kennis van hem vaart, en zijn vrouw+dochter wonen 'aan wal', en nou had die vrouw gevraagd of m'n vriend en ik haar naar de boot wilden brengen, dan mochten we een nacht daar overnachten, en dan weer terug, helemaal op kosten van hen..
En dan 1,5 naar Tjechië met m'n schoonouders (die gaan zlef 3 weken), en daarna ws nog even naar mijn ouders!
En waarschijnlijk nog wel meer maar dat is allemaal nog btje onzeker ;-)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 22 mar 2010 13:17

Vriendlief en ik gaan samen een weekje naar mijn ouders die op dat moment in Toscane op vakantie zijn.
Lekker goedkoop en nog één keertje met ouders mee.
In september gaan we denk 4 daagjes op huwelijksreis.. gewoon binnen Nederland denk ik, we missen allebei al een week college door gewoon op vakantie te gaan :mrgreen:

Volgend jaar zomer lijkt een heel aantal weken trekken me geweldig..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 22 mar 2010 14:34

Iemand ervaring met trekkershutten? Die dingen zijn vaak niet duur per nacht en ook voor losse nachten te boeken. Dit lijkt ons ideaal (al zijn we wel niet aan het trekken... maar komen we gewoon met de auto voorrijden..) voor een nachtje weg, om er even lekker uit te zijn!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 mar 2010 16:34

blompje schreef:Iemand ervaring met trekkershutten? Die dingen zijn vaak niet duur per nacht en ook voor losse nachten te boeken. Dit lijkt ons ideaal (al zijn we wel niet aan het trekken... maar komen we gewoon met de auto voorrijden..) voor een nachtje weg, om er even lekker uit te zijn!

Ik heb een aantal jaren geleden met vriendinnen een trekkershut op een kleine camping net buiten Leeuwarden gehuurd, voor 'n weekendje. Wij waren verder ook niet aan het trekken inderdaad. Dit was gewoon een blokhut, met een klein kookstelletje op gas en 4 aan de wand bevestigde 'kooien' (bedden als in een boot, klein dus). Er stond verder een kleine vierpersoonstafel binnen en een picknickbank buiten. Het was dat weekend érg mooi weer en ik denk dat je dat ook wel nodig hebt, 'onze' trekkershut was in elk geval niet geïsoleerd ofzo, je zit slechts achter een dun houten wandje, wel wat gehorig dus én kou van buiten dringt ook door.
Maar daar hadden wij dus geen last van en ons is het goed bevallen. 't Is inderdaad voordelig en voor een enkele nacht prima te doen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 mar 2010 17:16

Ik ben ook een keer met vriendinnen op fietsvakantie geweest, toen hebben we ook gebruik gemaakt van trekkershutten. Ik sluit me aan bij LeChat. Het is klein en niet geisoleerd, volgens mij bij de meeste ook geen verwarming. Wij hadden stapelbedden erin. Het is echt een soort van kamperen, maar dan zonder de rompslomp van tent opzetten en luchtbedden opblazen. Ik vond het erg handig en leuk, maar als het regent is het minder prettig denk ik.
Wij hebben oa op een camping bij Giethoorn gezeten. Dat was erg leuk, veel ruimte om de hut, picknicktafel erbij en we zaten echt aan het water.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 mar 2010 17:18

http://www.holidayhomes.ca/canada/baysv ... ge-ca4052/

dit is het huisje wat we geboekt hebben.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 22 mar 2010 23:17

Evelien schreef:http://www.holidayhomes.ca/canada/baysville/log-cabins/new-log-cottage-ca4052/

Dat ziet er leuk uit zeg! Ook lekker dichtbij Toronto maar toch aardig in de wildernis :wink:
Veel plezier daar, enne: Ottawa is ook de moeite waard!
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 mar 2010 01:33

Evelien schreef:http://www.holidayhomes.ca/canada/baysville/log-cabins/new-log-cottage-ca4052/

Verhip !! Dat is de site waar ik dit: http://www.homelidays.nl/djerba/huizen-29064nl1.htm voor 3 weken geboekt hebt. Het is voor mij de eerste keer dat ik op zulk een manier een vakantiehuis heb geboekt.

Heb jij toevallig ervaring met die site? Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het voor mij een gok is en dat ik het (ei)land goed ken. Mocht het niet goed zijn of fout gaan, geldt voor mij de gedachte: "Ik weet hoe te handelen en waar ter plaatste (op eigen kosten) wat anders te boeken". Nu nog krap 4weken wachten, tot ik bij wakker worden in het eigen zwembad kan jumpen.. :yum:

Edit: Ik zie net het verschil in Holidays en Homelidays.. :lol: Des al niet te min, ben ik nieuwsgierig of jij ervaring hebt met zulk een sites om een vakantie(huis) te boeken?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2010 08:58

Dit is voor ons ook de eerste keer dat we via deze website een huisje boeken.

We hebben telefonisch en mail contact met de vrouw die het verhuurd. Als ik dit zo allemaal lees en hoor zit het wel goed. En stel dat het fout afloopt hebben we zowieso nog adresjes voor b&b of we nemen een hotel. En als het helemaal verkeerd loopt kunnen we altijd nog bij de fam. bivakeren.

Ik kan je helaas niks erover vertellen.

Misschien zijn er wel andere mensen die er wel ervaring mee hebben?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2010 08:59

smArtjan schreef:

Dat ziet er leuk uit zeg! Ook lekker dichtbij Toronto maar toch aardig in de wildernis :wink:
Veel plezier daar, enne: Ottawa is ook de moeite waard!

en we kregen vandaag (vanochtend vroeg) nog foto's toegestuurd. Ziet er echt helemaal geweldig uit.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 mar 2010 17:35

Gaaf om in het vooruitzicht te hebben Evelien!
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2010 18:10

Zeg dat wel..

Terug naar “Archief”