hijwel schreef:nou nou.. ik vindt het toch nog wel moeilijk..
Ik geloof dat God wil dat ik eerlijk omga met mij gevoelens. Dat ik alles tegen Hem zeg wat in mijn opkomt. En niet met nette woorden het aan God ga voorleggen. WAAROM? en WAT WILT U? zijn volgens mij heel normaal. Jezus riep zelf aan het kruis: Mijn God, Mijn God Waarom hebt u mij verlaten? En in de psalmen hoor je regelmatig: "Heere, Wat wilt Gij dat ik doen zal?"
Als ik iets vraag, en jezus zegt zelf. Dat als ik iets vraag dat hij dan antwoord zal geven. Dan mag ik toch ook een middel zoeken om antwoord te krijgen? Of om een teken of een bevestiging vragen. Of doen ik God dan tekort?
Zoals jullie horen is mijn vraag nog niet opgelost... Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen waarin God duidelijke antwoorden geeft. Want ik weet dat ik een duidelijk antwoord nodig heb.
Zowiezo geloof ik dat het alleen maar Gods wil is dat je Hem overal in betrekt, vooral in het maken van moeilijke keuzes. TOch vind ik het moeilijk om 'rechtstreekse' antwoorden van Hem te verlangen. Als je voor een moeilijke keuze staat, en je weet echt niet meer of je nou links of rechts af moet. Ik weet niet of je dan van God kan verwachten dat Hij je door een openbaring/bijbeltekst vertelt dat je rechtsaf moet. (hoewel ik dat niet uitsluit) Misschien moet je met Hem de keuze maken, Hem er in betrekken en bidden: ik denk dat deze keuze het beste is, Zegen deze keuze, en als het niet naar Uw wil is, bewaar mij dan.
God belooft niet: Ik zal u
altijd de weg wijzen, maar wel: Mijn oog zal
altijd op u zijn! (ergens in de Psalmen) En daar mag je op vertrouwen.
Soms kijk je dan pas later achterom, en zie je de weg die God je liet gaan, maar die jijzelf van te voren nooit uitgedacht zou hebben!!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King