antwoorden van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 feb 2004 10:46

nou nou.. ik vindt het toch nog wel moeilijk..

Ik geloof dat God wil dat ik eerlijk omga met mij gevoelens. Dat ik alles tegen Hem zeg wat in mijn opkomt. En niet met nette woorden het aan God ga voorleggen. WAAROM? en WAT WILT U? zijn volgens mij heel normaal. Jezus riep zelf aan het kruis: Mijn God, Mijn God Waarom hebt u mij verlaten? En in de psalmen hoor je regelmatig: "Heere, Wat wilt Gij dat ik doen zal?"

Als ik iets vraag, en jezus zegt zelf. Dat als ik iets vraag dat hij dan antwoord zal geven. Dan mag ik toch ook een middel zoeken om antwoord te krijgen? Of om een teken of een bevestiging vragen. Of doen ik God dan tekort?

Zoals jullie horen is mijn vraag nog niet opgelost... Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen waarin God duidelijke antwoorden geeft. Want ik weet dat ik een duidelijk antwoord nodig heb.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 feb 2004 10:47

HereIam schreef: Laat eens iemand specifiek voor je bidden. "Als twee mensen eenparig iets in Mijn naam begeren, zal het hen geworden", zegt Jezus.

Jha, ik zal het vragen. Ook al geloof ik dat God mij ook antwoord wil geven.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: antwoorden van God

Berichtdoor hijwel » 10 feb 2004 10:50

Carl schreef:*geloof in jezelf en
*vertrouwen in Hem.

Vertrouwen in Hem is voor mij genoeg...

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 10 feb 2004 10:55

in het OT had je dit soort situaties wel, dat je naar een "Man Gods" kon gaan en hem legde je dan je vraag voor. Die had dan een rechtstreeks antwoord voor je van God.
God werkte nl. wél vie hem als profeet, maar níet via jou.
Een andere methode waar op een "man Gods" wel eens werkte was het werpen van de urim en de tummim, en hij duidde de uitkomst daarvan als een antwoord.
Ook toen was er echter veel kaf onder het koren; je kunt erover lezen in bijvoorbeeld Jeremia en een aantal "kleine" profeten.

Tegenwoordig zou ik daar niet aan beginnen; het doet me denken aan occultisme, en dan zijn we nog verder van huis.

Geef God 'Zijn' kans om je vanuit je innerlijk te leiden.
Geloof en vertrouw!

je
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 feb 2004 11:24

hijwel schreef:
Evelien schreef:door middel van Bijbelgedeeltens die Hij aan jouw geeft als je de Bijbel open slaat nadat je met Hem in gesprek ben gegaan.

Ja doek ook heel vaak ja! maar ik vraag me af of God ook op andere manieren antwoorden geeft. want bijv een keuze voor je vervolg opleiding staat niet direct in de bijbel.

Juist in dat soort gevallen kun je juist leiding ervaren. Het idee, het gevoel dat je ergens heen 'moet'. Of dat er dingen op je weg komen waar je wat mee 'moet'.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 feb 2004 11:32

Acire schreef:
hijwel schreef:
Evelien schreef:door middel van Bijbelgedeeltens die Hij aan jouw geeft als je de Bijbel open slaat nadat je met Hem in gesprek ben gegaan.

Ja doek ook heel vaak ja! maar ik vraag me af of God ook op andere manieren antwoorden geeft. want bijv een keuze voor je vervolg opleiding staat niet direct in de bijbel.

Juist in dat soort gevallen kun je juist leiding ervaren. Het idee, het gevoel dat je ergens heen 'moet'. Of dat er dingen op je weg komen waar je wat mee 'moet'.

jha..
en als ik het nou niet weet.
En God zegt tegen mij: "als je wijsheid begeerd, vraag het dan.. ik zal het je geven".

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 10 feb 2004 11:34

hijwel schreef:
Acire schreef:
hijwel schreef:

jha..
En God zegt tegen mij: "als je wijsheid begeerd, vraag het dan.. ik zal het je geven".

doorgaan met zoeken misschien? Sorry... kweet t ook niet beter.......... :oops:

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 10 feb 2004 11:41

hijwel schreef:
Acire schreef:
hijwel schreef:

jha..

Geloof dat je het al ontvangen hebt, en je zult het ontvangen.
Jesus heeft dat ooit ergens gezegd toen hij het over bidden had. (Ben te lui om het op te zoeken ;) )

je
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 feb 2004 11:54

Acire schreef:doorgaan met zoeken misschien? Sorry... kweet t ook niet beter.......... :oops:

Oke, jha this ook niet makkelijk.. als ik maar wist waar ik moet zoeken.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 10 feb 2004 12:27

Hier een wat praktischer antwoord dat ikzelf eens kreeg:
Behalve wat hierboven al gezegd is, lees je bijbel en bid elke dag, ook luisteren naar- en raad vragen aan oprechte christenen om je heen.
Hou er rekening mee dat G.d via deze mensen je ook het 1 e.a. duidelijk kan maken.

En dan in vertrouwen je weg gaan.
Sterkte toegewenst! (van Boven :) )
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 10 feb 2004 19:19

hijwel schreef:nou nou.. ik vindt het toch nog wel moeilijk..

Ik geloof dat God wil dat ik eerlijk omga met mij gevoelens. Dat ik alles tegen Hem zeg wat in mijn opkomt. En niet met nette woorden het aan God ga voorleggen. WAAROM? en WAT WILT U? zijn volgens mij heel normaal. Jezus riep zelf aan het kruis: Mijn God, Mijn God Waarom hebt u mij verlaten? En in de psalmen hoor je regelmatig: "Heere, Wat wilt Gij dat ik doen zal?"

Als ik iets vraag, en jezus zegt zelf. Dat als ik iets vraag dat hij dan antwoord zal geven. Dan mag ik toch ook een middel zoeken om antwoord te krijgen? Of om een teken of een bevestiging vragen. Of doen ik God dan tekort?

Zoals jullie horen is mijn vraag nog niet opgelost... Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen waarin God duidelijke antwoorden geeft. Want ik weet dat ik een duidelijk antwoord nodig heb.

Zowiezo geloof ik dat het alleen maar Gods wil is dat je Hem overal in betrekt, vooral in het maken van moeilijke keuzes. TOch vind ik het moeilijk om 'rechtstreekse' antwoorden van Hem te verlangen. Als je voor een moeilijke keuze staat, en je weet echt niet meer of je nou links of rechts af moet. Ik weet niet of je dan van God kan verwachten dat Hij je door een openbaring/bijbeltekst vertelt dat je rechtsaf moet. (hoewel ik dat niet uitsluit) Misschien moet je met Hem de keuze maken, Hem er in betrekken en bidden: ik denk dat deze keuze het beste is, Zegen deze keuze, en als het niet naar Uw wil is, bewaar mij dan.

God belooft niet: Ik zal u altijd de weg wijzen, maar wel: Mijn oog zal altijd op u zijn! (ergens in de Psalmen) En daar mag je op vertrouwen.

Soms kijk je dan pas later achterom, en zie je de weg die God je liet gaan, maar die jijzelf van te voren nooit uitgedacht zou hebben!!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 feb 2004 20:00

meschianza schreef:Zowiezo geloof ik dat het alleen maar Gods wil is dat je Hem overal in betrekt, vooral in het maken van moeilijke keuzes. TOch vind ik het moeilijk om 'rechtstreekse' antwoorden van Hem te verlangen. Als je voor een moeilijke keuze staat, en je weet echt niet meer of je nou links of rechts af moet. Ik weet niet of je dan van God kan verwachten dat Hij je door een openbaring/bijbeltekst vertelt dat je rechtsaf moet. (hoewel ik dat niet uitsluit) Misschien moet je met Hem de keuze maken, Hem er in betrekken en bidden: ik denk dat deze keuze het beste is, Zegen deze keuze, en als het niet naar Uw wil is, bewaar mij dan.

God belooft niet: Ik zal u altijd de weg wijzen, maar wel: Mijn oog zal altijd op u zijn! (ergens in de Psalmen) En daar mag je op vertrouwen.

Soms kijk je dan pas later achterom, en zie je de weg die God je liet gaan, maar die jijzelf van te voren nooit uitgedacht zou hebben!!

Ik geloof dat God me een antwoord zal geven, op zijn manier..
Ook al geeft God ook wel eens rechtstreekse antwoorden.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 17 feb 2004 15:07

Hoi Hijwel,

Je vroeg of mensen weleens een (duidelijke) aanwijzing hebben gehad van God en dat jij dat ook zou willen.

Ik ben er van overtuigd (zoals er meer mensen zeiden) dat je al je vertrouwen op God stelt dat HIJ jouw weg wijst en leidt. Want heel vaak wil je zelf je weg bepalen.

Om een voorbeeld uit mijn eigen leven te geven.. Ik wilde persé naar een opleiding. Ik ging daar heen, maar het lukte niet. Na een kleine 1,5 jaar moest ik ermee stoppen. Toen zat ik vast.
Maar God heeft mij de weg gewezen! Hij wees mij door verschillende dingen aan welke studie ik moest doen. Heel wonderlijk.
Ik zag een advertentie voor mijn nu toekomstige beroep in de krant. Dat sprak mij heel erg aan. Ik vond het bij mij passen.
Later kwam ik 'toevallig' in contact met iemand die dit beroep deed. En weer later haalde ik het toelatingsexamen voor mijn studie. Dit waren allemaal aanwijzingen voor mij dat dit mijn studie moest worden.

Nu jij! Je zocht een geschikte opleiding, toch? Kijk om je heen, vraag aan verschillende mensen wat zij doen, zet al je sterke kanten op een rij en bekijk welke beroepen daarbij passen. Maar bovenal bidt, vraag God of Hij jou de weg hierin wil wijzen.
Dat zal Hij doen, want jouw weg heeft Hij al uitgestippeld.

God wijst je de weg! Geloof daar in!

Succes!

mystery
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 feb 2004 16:36

thx, allemaal. God zal zeker antwoorden geven!

Laugh
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Laugh » 28 feb 2004 22:38

hijwel schreef:thx, allemaal. God zal zeker antwoorden geven!

Zeker weten!!!!!

Het komt goed, met Hem!! :wink:
One day I will wipe away every tear from your eyes and will take away every pain you have suffered on this earth.(....)
My question is: Would you be My child?
I am waiting for you...

Terug naar “Archief”