Rolf schreef:...
Review Ford Fiesta 1.3 Futura (2004).
Ha, en jij denkt dat dat mijn auto is?

Jammer dat het kenteken niet te lezen is. Anders zou ik het met zekerheid kunnen bepalen. De laatste twee kentekenletters van mijn auto zijn NS, terwijl ik in de foto iets van RZ lijk te zien.
Er valt totaal niet op te maken waar de persoon ook maar bij benadering woont, en daarmee of die auto uit deze buurt komt. Want dat laatste, daar ging het mij even om. Jammer!
Hier heb ik nog een test van de Ford Fiesta 1.3 Futura: http://www.rijtesten.nl/test/25/ford_fiesta_13i_futura.html
Hij is niet snel, nee. Maar daar hebben we toch motorfietsen voor?!

Voor de rest zijn ze er nogal positief over.
Verder is mijn model van vóór de facelift. Hoeveel verschil dat maakt, weet ik niet. Behalve dan dat mijn model niet die lelijke koplampen heeft van dat nieuwere model, en dat de materialen van het dashboard wat goedkoper ogen. Maar wat maakt dat laatste verder uit? Ik heb me er nog niet aan gestoord.
Die Opels zijn inderdaad zware jongens!
En zo komt de Opel Corsa ook wel op mij over als ik hem in de showroom bekijk: een vrij dikke, zware auto. Of zou dat het showroomeffect zijn?
De 3-deursversie zit net onder de 1050 kg, en de 5-deursversie er net boven. Dat scheelt een stap in wegenbelasting!
Waar ik mij kort geleden ook over verbaasde: het gewicht van de Opel Insignia. De 2-literversies hebben hetzelfde bedrag aan wegenbelasting als de Mercedes E-klasse, terwijl de 2,8-versies daar zelfs overheen gaan! Alsof je dan net zo goed gelijk voor een Mercedes E-klasse kan kiezen!