Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor LeChat » 08 mar 2010 15:50

Iemand gaf het voorbeeld van de bloemkool: wij gingen zaterdag naar de supermarkt en bedachten weer 'ns zin te hebben in bloemkool, mijn man 'r eentje gepakt, allebei totaal niet gelet op de prijs, maar toen ik thuis nog eens op de bon keek bleek 'ie 3,25 euro te zijn (uit Spanje inderdaad). Tsja, da's wel typerend voor onze manier van boodschappen doen... Nou ja, zolang het kan nemen we gewoon waar we zin in hebben. Met anderhalf salaris (1 fulltime wo, 1 parttime mbo) moet dat ook wel kunnen, al hebben we 'n vrij hoge woonlast en twee auto's privé.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 mar 2010 16:30

met alle respect voor iedereen die al gereageerd heeft: ik wil best vertellen hoeveel ik kwijt ben voor vaste weekboodschappen e.d. Maar ik ga dus NIET mijn vaste lasten op internet kwakken. Wie weet wie er allemaal meelezen en dan heb ik de gasten nog niet meegerekend!

@LeChat, was idd een dure bloemkool, maar ach ja als ie maar lekker is :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 mar 2010 16:36

Wat maakt het uit dat iedereen weet wat je vasten lasten zijn?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2010 16:39

kwebbel schreef:met alle respect voor iedereen die al gereageerd heeft: ik wil best vertellen hoeveel ik kwijt ben voor vaste weekboodschappen e.d. Maar ik ga dus NIET mijn vaste lasten op internet kwakken. Wie weet wie er allemaal meelezen en dan heb ik de gasten nog niet meegerekend!

Maar waarom niet? kun je dat ook uitleggen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2010 17:16

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel we exact uitgeven elke maand. In ieder geval meer dan de paarkeergenoemde bedragen onder de 2000,- ;) Maar we hebben ook een hoge hypotheek, 2 auto's die we allebei minimaal 2 x per maand tanken, hogere energierekening door de grootte van ons huis. En omdat mijn man zijn bedrijf aan het starten is, gaat al het overige geld voorlopig daarheen. Ook het spaargeld dat nog over is na het kopen van ons huis en de verbouwing.
We zijn wel redelijk makkelijk met 'weggaan'. We gaan zo een weekendje weg, of gaan eens uit eten. Dat wil ik wel erg graag houden. Ik let liever op met de dagelijkse boodschappen en neem het er soms eens lekker van, dan niet opletten en ook niet zomaar een weekendje weg kunnen.
Maargoed, er komt ook best wat in, we verdienen beiden boven modaal, maar ik dan niet fulltime. Maar blijven opletten vind ik niet vekeerd, als mijn mans bedrijf voorlopig nog niet opbrengt wat hij nu verdient, zullen we ook meer op moeten letten en van minder moeten leven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 08 mar 2010 19:08

kwebbel schreef:met alle respect voor iedereen die al gereageerd heeft: ik wil best vertellen hoeveel ik kwijt ben voor vaste weekboodschappen e.d. Maar ik ga dus NIET mijn vaste lasten op internet kwakken. Wie weet wie er allemaal meelezen en dan heb ik de gasten nog niet meegerekend!

@LeChat, was idd een dure bloemkool, maar ach ja als ie maar lekker is :wink:

Uhh..

Dan moet je denk ik ook sommige andere dingen niet vertellen, die een ander geen ** aan gaan.. En dat bedoel ik dan in het algemeen hoor. Ik lees hier soms dingen die gewoon niet nodig zijn om te vertellen,in elk geval niet als je met naam bekend bent hier, en dus niet geheel anoniem bent, vooral met hyves enzo is veel te achterhalen.
Voorbeeldje Kwebbel, als ik jou berichten na lees kom ik echt van alles te weten, waar je woont, achternaam, over je werk, vakanties, je huis, je huisdier, hoeveel je man werkt blablabla ofterwijl je halve leven. Ik bedoel maar, (niet verkeerd bedoelt) wat een ander allemaal niet te weten kan komen...
MAar goed, da's een heel ander verhaal maar wel es goed om over na te denken denk ik!!! Sorry off topic!

Ik vindh et heerlijk op aanbiedingen te letten! Verder hebben wij het gewoon goed, relatief goedkope huur (terwlijl we midden in het centrum zitten, loopafstand) boodschappen eten we gewoon wat we lekker vinden, ook a-merken. MAar dan wel de aanbiedingen. Vooral bij de albert Heijn. Af en toe wat nieuws voor in huis, als het zo duur is vind ik het niet eens leuk. Maar gewoon lekker bij de Action.....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mar 2010 19:45

Lammetje, vind het knap van je dat je met zo weinig geld rondkomt maar koop jij dan nooit vleeswaren en lekkere koek bijvoorbeeld? als ik zo jouw 'lijstje' zie denk ik: dat is niet kompleet, tenminste niet in mijn ogen. Als ik denk aan bijv. suiker, thee, koffie, filterzakjes, schoonmaakmiddelen, ketchup en mayo. Het zijn allerlei kleine dingen maar het tikt behoorlijk aan. Ook 'moet' ik op zondag chocola eten anders is mijn zondag niet compleet. Als je onverwacht iemand krijgt is het toch niet leuk om ze niets aan te kunnen bieden, vind ik.

Verder sta (zit) ik met mijn oren te klapperen over de bedragen die hier genoemd worden. Dacht dat mijn man geen slecht loon had maar blijkbaar wel als ik zie wat 'men' uitgeeft en daarbij nog kan sparen ook.
Laatst gewijzigd door *Annet* op 08 mar 2010 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 mar 2010 20:11

Ik zat ook naar het lijstje van Lammetje te kijken en ik vind het ook wel een beetje karig. Wij eten echt niet enorm luxe en altijd seizoensgroenten en fruit, maar eten uit blik of uit een zakje koop ik eigenlijk nooit. Inmiddels is Hugo al zover dat hij geen soep meer uit blik wil eten, maar bah zegt als hij het eet :lol: Ik kom echt niet rond met 50e in de week. Ik kijk eigenlijk altijd wat ik nodig heb en let daarbij wel op de prijzen. De ene week kan dat 100 e zijn, maar een andere week weer 40e.

Eens in de zoveel tijd ga ik naar de Aldi voor frisdrank en rijst en thee enz. De rest haal ik bij de AH. Wasmiddel (Robijn of Ariël) koop ik altijd in de aanbieding en de pampers voor Hugo en Cato ook. Ik ga echt niet alle winkels nalopen op de aanbiedingen, heb daar geen tijd voor en geen zin in.

Enne... de bloemkolen blijven voorlopig erg duur. ( dat stond een tijdje geleden in de krant) Dat schijnt met de vorst in Nederland en de regen in Spanje te maken te hebben :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mar 2010 20:27

zou je naar noord holland moeten. Daar zijn mensen die ze langs huis verkopen voor 50 cent of een euro. Verdienen ze er soms meer aan als dat ze naar de veiling gaan en in de winkel dan voor veel meer geld verkocht worden.

Je zou es op moeten letten als je door het buitengebied rijdt er zijn zat 'bouwers', (tuinders in redelijk nederlands denk ik) die hun groenten in een kraam aan de weg verkopen. Zelfbediening en geld in het potje doen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 mar 2010 20:56

tja.. tis maar waar je tevreden mee bent. Ikhoef ook geen koek dagelijks. Plakje ontbijtkoek vind ik meer als prima! anders een cracker oid. Een pak suiker doen wij zeker wel een half jaar mee, als hetniet langer is en poedermelk idem. Overigens filterzakejs ook! we hebben eens in de zoveeltijd een zak senseo! voo reen euro! lang leve de action.

hier ook melk bij het eten, en gewone goedkope magere yoghurt. De laatste tijd doen we wel eens wat luxer, dus wel eens zomaar lekkere koeken, maar dat eheft ok temaken met dat we nu hier flink aan de bouw zijn, en dan heb je wel zin in iets lekkers bij de koffie.

Hierloop ik de beide winkels langs voor de aanbiedingen. Gewoon kijken wat er in de folder staat, alleen lastig, de boni aanbiedingsfolder loopt van woendsag tot dinsdag, dus, niet gelijk met de week. Aan de hand van wat er in de aanbieding is, eten we vaak! bevalt me prima. Overigens wel wekenslijks preischotel en erwten, dan weet ik zeker dat onze uk ook die dag behoorlijk veel voeding binnenkrijgt! :)

annet: dat potje geld is hier niet meer! de meeste boeren waren de groente kwijt maar negen van de tien keer ook hun potje geld! Dus... hier haal ikhet of op demakt, of bij de supermarkt.

hier gewoon wel blikvoer! pech.. ze doen het ermaar mee! ook voor mezelf! vind het ook wle eens heerlijk als ik alleen maar soep in de pan hoef te mikken en broodjes in de oven!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 mar 2010 22:28

LeChat schreef:Iemand gaf het voorbeeld van de bloemkool: wij gingen zaterdag naar de supermarkt en bedachten weer 'ns zin te hebben in bloemkool, mijn man 'r eentje gepakt, allebei totaal niet gelet op de prijs, maar toen ik thuis nog eens op de bon keek bleek 'ie 3,25 euro te zijn (uit Spanje inderdaad). Tsja, da's wel typerend voor onze manier van boodschappen doen... Nou ja, zolang het kan nemen we gewoon waar we zin in hebben. Met anderhalf salaris (1 fulltime wo, 1 parttime mbo) moet dat ook wel kunnen, al hebben we 'n vrij hoge woonlast en twee auto's privé.

ha ha, toen mijn schoonzus jaren geleden ( toen we net overgingen naar de euro) witlof had gekocht rekende ze thuis ook iets uit.
Wat bleek? ze hadden voor 11 gulden witlof gegeten. :lol:

pond was € 2,49 kilo was € 5,- omgerekend 11 gulden
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2010 23:05

Grote koeken koop ik ook bij de Aldi, en dan een voorraadje, we eten ze zelf toch niet (behalve in korte tijden dat ik even totaal niet oplet wat ik eet, maar dat doe ik vaak wel ;) en mijn man eet ze sowieso niet of amper). Sinds kort koop ik voor de zondag wel iets voor bij de koffie, omdat mijn man dat vindt horen. Dan bak ik wel eens een cake of haal een stukje taart ofzo. Maar voor mij hoeft dat niet eens zo.
Koffiepads gaan wel hard, en die koop ik ook altijd in de aanbieding meteen een stuk of 4 zakken ofzo.
Luiers haal ik alleen nog bij Kruidvat, de rest vind ik echt niks, Kruidvatluiers zijn de enigen die nooit doorlekken hier of te vol zitten. Maar die zijn nog maar zelden in de aanbieding volgens mij, dus die koop ik gewoon als ze op zijn.
Van de 100 euro p.w. gaat ook mijn naailes geld eens per 4 weken, dus die week moeten we met wat minder doen ;)
Scheelt wel dat het niet perse moet van die 100 euro, dan is het niet erg als we eens nieuwe kleren moeten ofzo, dan hoeft dat niet altijd perse van dat bedrag. Want mijn man koopt 2 spijkerbroeken en schoenen, en dan zijn we, in de uitverkoop, toch zo 80 euro kwijt, zou beetje jammer zijn als er dan maar 20 euro over is ;)

Ik hoop ons kind ook zo op te voeden: dat het lekker is om het breed te hebben, maar dat het altijd goed is om een beetje op te letten. Ik ben totaal niet zo opgegroeid, en heb dat soms best gemist.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2010 07:34

Op de markt zie ik vaak wel betaalbare bloemkolen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 09 mar 2010 07:58

Even een bezuinigingsadviesje:

Laat de moeder of vader op een knipcursus gaan, binnen een jaar heb je die cursus eruit! (Als er iets geldverslindend is, is het de kapper)
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2010 08:12

Speedy schreef:Even een bezuinigingsadviesje:

Laat de moeder of vader op een knipcursus gaan, binnen een jaar heb je die cursus eruit! (Als er iets geldverslindend is, is het de kapper)

ik ga gratis naar de kapper (2 a 3 keer per jaar). :wink:

Terug naar “Archief”