gemeenteraadsverkiezingen 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Nina87
Sergeant
Sergeant

Re: gemeenteraadsverkiezingen 2010

Berichtdoor Nina87 » 04 mar 2010 15:17

Volgens mij heeft Evelien het over de EU verkiezingen nu.

MissF, komt je man nu in de gemeenteraad of stond hij lager op de lijst?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2010 15:21

hamlap schreef:
Evelien schreef:Ik heb gestemd omdat ik ook tegen ben dat Turkije bij de EU komt.

Het waren GEMEENTERAADSverkiezingen

misschien moet je even terug lezen. :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 mar 2010 20:26

@Evelien: opvallend dat je door dat ene aspect je keus bepaalt.

En weer over de gemeenteraadsverkiezingen: hier in Goes is 'ons' CDA gelijk gebleven (6 zetels) en is weer de grootste geworden doordat de PvdA gezakt is van 7 naar 5. Verder winst voor VVD en D66 en de SP komt met 2 zetels 'uit het niets' in de Raad. De combi SGP/CU heeft 'n zetel verloren, die hadden de vorige keer een restzetel, en ja, da's een wankel bezit... GroenLinks is 1 zetel kwijtgeraakt. 'k Ben benieuwd hoe het college eruit gaat zien, vorige keer was dat 'n hele rel, maar daar heeft men wel van geleerd. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 04 mar 2010 21:43

LeChat schreef:@Evelien: opvallend dat je door dat ene aspect je keus bepaalt.

En weer over de gemeenteraadsverkiezingen: hier in Goes is 'ons' CDA gelijk gebleven (6 zetels) en is weer de grootste geworden doordat de PvdA gezakt is van 7 naar 5. Verder winst voor VVD en D66 en de SP komt met 2 zetels 'uit het niets' in de Raad. De combi SGP/CU heeft 'n zetel verloren, die hadden de vorige keer een restzetel, en ja, da's een wankel bezit... GroenLinks is 1 zetel kwijtgeraakt. 'k Ben benieuwd hoe het college eruit gaat zien, vorige keer was dat 'n hele rel, maar daar heeft men wel van geleerd. :)

Ik heb totaal geen medelijden met de SGP/CU in Goes. Eigen schuld dikke bult. Vorige keer in achterkamertjes en op biddag de coalitie bekokstoven. Daar worden de partijen nu alsnog voor afgestraft. Daarnaast hebben ze een onervaren en jonge lijsttrekker zodat hij nog geen bekendheid geniet. Dat betaald zich dus nu uit in één zetel verlies.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 mar 2010 22:02

LeChat schreef:@Evelien: opvallend dat je door dat ene aspect je keus bepaalt.

tsja. Christenvervolging staat bij mij vrij hoog. En in Turkije zijn al heel wat christenen vermoord (ook veel van onze zustergemeentens).

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mar 2010 23:43

henkie schreef:
Optimatus schreef:Vind jij dat Marokkanen beter Nederlands moeten spreken en schrijven?

Niet zo flauw, Opti ;-)

Toch vind ik de PVV een verademing naast al die linkse flauwekul. Korten op cultuursubsidies en andere elite-hobbies, harde aanpak van overlast, dat hoor je toch verbazend weinig. Het moet meestal van de VVD komen wat dat betreft. Ik heb me gisteren weer gruwelijk zitten ergeren bij Pauw en Witteman door die linkse kliek met bijbehorend klapvee. Wat integratie betreft, hoorde je alleen maar excuusjes langskomen. Eigen verantwoordelijkheid is echt een vies woord blijkbaar.

Hier in de gemeente Renkum wordt het ons overigens erg makkelijk gemaakt met stemmen. Het CDA is de enige christelijke partij.

Waarom moet er altijd maar bezuinigd worden op cultuur? Ik vind het van de zotte dat monumenten hier staan af te bladderen. En bovendien, cultuur bevordert diversiteit - eenheidsworst leidt tot verschraling en daarmee tot verlies aan vernieuwing en innovatie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 05 mar 2010 12:04

Optimatus schreef:Waarom moet er altijd maar bezuinigd worden op cultuur? Ik vind het van de zotte dat monumenten hier staan af te bladderen. En bovendien, cultuur bevordert diversiteit - eenheidsworst leidt tot verschraling en daarmee tot verlies aan vernieuwing en innovatie.

Hoezo 'altijd maar bezuinigd'? Volgens mij wordt dat juist de hoogste tijd. Ik zeg niet dat monumenten niet belangrijk zijn maar mijn prioriteiten liggen ergens anders. Niet bij een gesubsidieerd orkest, theater of museum. Geld kun je maar een keer uitgeven. Ik vind het bijvoorbeeld belangrijker dat er voldoende zorg is voor zieken en bejaarden, de politie er op de juiste plek met voldoende mensen is, mijn autoruit heel blijft omdat een veelpleger in de gaten wordt gehouden etcetera.

Die subsidie zorgt er bovendien voor dat marktwerking en creativiteit tot op het nulpunt dalen. Via sponsoren, marketing of acties kan het een en ander ook bekostigd worden. Een mooi voorbeeld met betrekking tot die monumenten is steigerdoekreclame.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mar 2010 22:18

Ik denk dat die idiote marktwerking uit de zorg moet worden weggehaald.
Verder mag er wel eens wat minder geld naar allerhande managers die overal in, door en tussen zitten.

Bovendien kan van het geld dat Wilders ons kost, een flink aantal zorginstellingen weer meer personeel voor verzorging aantrekken. Feitelijk kost Wilders ons zorg.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 06 mar 2010 16:41

Optimatus schreef:Ik denk dat die idiote marktwerking uit de zorg moet worden weggehaald.
Verder mag er wel eens wat minder geld naar allerhande managers die overal in, door en tussen zitten.

Bovendien kan van het geld dat Wilders ons kost, een flink aantal zorginstellingen weer meer personeel voor verzorging aantrekken. Feitelijk kost Wilders ons zorg.

Ik denk eerder dat Wilders juist geld oplevert.
Gisteravond geen nieuws gezien? Hele rellen in Oosterhout. Uiteraard weer Marokkanen. Zelfde verhaal in Zaltbommel, Gouda, Culemborg en alle grote steden.

Ik geloof niet dat je enig idee hebt wat die mafkezen kosten. Vernielingen die ze aanrichten, uitkeringen, extra politie inzet etc.

Met Wilders aan de macht is dat hopelijk is afgelopen. Ik ben het zat om te betalen voor dit soort dat hier de boel komt verzieken. Laat ze dat maar in hun eigen land doen. Daar worden ze harder aangepakt dan hier door Wilders. Maar daar hoor ik niks over overigens...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2010 17:04

Markie schreef:Met Wilders aan de macht is dat hopelijk is afgelopen. Ik ben het zat om te betalen voor dit soort dat hier de boel komt verzieken. Laat ze dat maar in hun eigen land doen. Daar worden ze harder aangepakt dan hier door Wilders. Maar daar hoor ik niks over overigens...

De enige manier waarop Wilders aan de macht komt is als ie in zijn eentje een meerderheid krijgt. Niemand wil met hem in een coalitie - terecht overigens - omdat Wilders discriminatie als beleid tot ononderhandelbaar heeft verheven. Wilders wíl ook helemaal niet aan de macht komen, want dan moet je ineens met echte oplossingen komen voor problemen, ipv lekker makkelijk aan de zijlijn one-liners spuien.

Over dat eigen land trouwens: wanneer wordt Nederland het "eigen land"? We hebben het immers over 3e-generatie, misschien al 4e generatie. Of mogen we jou ook de rijn terug opsturen richting Batavierenland als jij je misdraagt?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 mar 2010 17:12

Zowel CDA als VVD hebben Wilders niet uitgesloten van onderhandelingen voor een nieuw kabinet. Dat wel doen zou overigens erg ondemocratisch zijn. En dat zien we ook bij links, democratie vinden ze prima, daar strijden ze voor. Totdat je een afwijkende mening hebt.

Maar Wilders zal niet aan de macht komen. 'Aan de macht komen' is in Nederland vrijwel onmogelijk tenzij het leger een staatsgreep pleegt. Ook als Wilders in de regering komt zal hij zich aan moeten passen aan de coalitie partners. Persoonlijk denk ik niet dat de PVV de capaciteiten heeft om zinvol en betekenisvol beleid te maken.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 mar 2010 17:23

Markie schreef:
Optimatus schreef:Ik denk dat die idiote marktwerking uit de zorg moet worden weggehaald.

Gisteravond geen nieuws gezien? Hele rellen in Oosterhout. Uiteraard weer Marokkanen. Zelfde verhaal in Zaltbommel, Gouda, Culemborg en alle grote steden.

Ik geloof niet dat je enig idee hebt wat die mafkezen kosten. Vernielingen die ze aanrichten, uitkeringen, extra politie inzet etc.

Met Wilders aan de macht is dat hopelijk is afgelopen. Ik ben het zat om te betalen voor dit soort dat hier de boel komt verzieken. Laat ze dat maar in hun eigen land doen. Daar worden ze harder aangepakt dan hier door Wilders. Maar daar hoor ik niks over overigens...

Wilders wakkert dit juist aan. Voordat Wilders zo van leer trok hoorde je er veel minder onder. En wat doet al dat Nederlandse tuig? Of dat allemaal van die brave hendrikken zijn die Nederlandse jongeren. Daar hoor je niemand over, terwijl die ook de meest vreselijke dingen doen.

Misschien is het grootste punt wel de media. Zodra het om een Nederlander gaat is het niet interessant om wereldkundig te maken en als het om een Marokkaan gaat kloppen ze de boel nog eens flink op.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 mar 2010 17:38

Gerdien B. schreef:Wilders wakkert dit juist aan. Voordat Wilders zo van leer trok hoorde je er veel minder onder.

Wellicht dat het toen meer uit de media werd gehouden of werd afgedaan als eenmalig incident (een beproefde methode die enkele burgermeesters nog wel eens trachten te herhalen). Maar ook een jaar of 10 geleden ging het al mis, en ook 20 jaar geleden. Interessant is dat het nu op grotere schaal misgaat. Daarnaast denk ik dat je oorzaak en gevolg omdraait.
En wat doet al dat Nederlandse tuig? Of dat allemaal van die brave hendrikken zijn die Nederlandse jongeren. Daar hoor je niemand over, terwijl die ook de meest vreselijke dingen doen.

Vreemd, daar hoor ik namelijk ook best veel over. Maar je hoeft maar naar de gevangenispopulatie te kijken om te zien dat mensen met een andere achtergrond de grote meerderheid uitmaken terwijl zij van de gehele Nederlandse populatie een minderheid uitmaken.
Misschien is het grootste punt wel de media. Zodra het om een Nederlander gaat is het niet interessant om wereldkundig te maken en als het om een Marokkaan gaat kloppen ze de boel nog eens flink op.

Ongetwijfeld zal een en ander iets aangedikt worden, aan de andere kant halen de meeste incidenten in de vogelaarwijk enkele kilometers verderop nooit de regionale krant, laat staan landelijk. Daarnaast kan de media nou eenmaal niet zelf nieuws produceren.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2010 18:08

Markie schreef:

Wilders is niet de verlosser. Dat is Christus. Helaas lijkt dit voor veel stemvee niet duidelijk te zijn.
Verder: het is mede de schuld van de Nederlandse samenleving dat die Mocro's ontspoord zijn. Als ze op straat geen tegengas krijgen (van politie), dan is dat vragen om moeilijkheden. De Nederlandse politie wordt kortgehouden door allerhande suffe regels en nog suffere officieren van Justitie. Dàt is het probleem.

Verder kost Wilders ons alleen maar geld. Zijn beveiligingskosten kunnen veel beter aan de zorg besteed worden. Zolang die man beveiligd wordt, kunnen veel mensen niet geholpen worden in de zorg. Wilders kost wellicht levens.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 06 mar 2010 19:13

Om nog even op het geld voor cultuur door te gaan: ik ben het niet met henkie eens als hij zegt dat daar helemaal geen overheidsgeld heen moet. Je kan makkelijk aantonen dat het bedrijfsleven niet dezelfde standaard zou kunnen leveren als de overheid nu doet. Marktwerking klinkt altijd heel aantrekkelijk maar in de praktijk geeft het voor dit soort publieke goederen altijd een sub-optimaal resultaat. Ik vind ook dat cultuur een educatieve functie heeft en dat de overheid er daarom wel in moet investeren.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”