Mortlach schreef:Wat ik er tot nu toe van gezien heb is galactose alleen een probleem als je een zeer zeldzame aangeboren ziekte hebt. Voor de rest van ons is het geen enkel probleem.
Ok, misschien heb ik het niet goed begrepen. Ik begreep dat mensen niet alle galactose kunnen afbreken, of gewoon niet alles afbreken als er voldoende glucose aanwezig is, of als men op een eenvoudiger manier aan glucose kan komen en in dat geval wordt de galactose ergens opgeslagen met de nodige nadelige gevolgen.
Maar het doet er niet zoveel toe. Zie
notmilk.com om nog meer narigheid over melk te lezen. Diabetes kan er ook door veroorzaakt worden.
Ik gebruik zelf ook nog melkproducten hoor. Koffiemelk bijvoorbeeld en af en toe yoghurt. Maar ik ga er misschien toch maar mee stoppen.
Mortlach schreef:kees61 schreef:Nogmaals, ik geloof niet dat er zoiets bestaat als een positieve mutatie.
Heb je ook een reden waarom je dat geloofd? Dat hóeft natuurlijk niet, je mag best iets zonder reden geloven, maar de kans dat je anderen dan weet te overtuigen neemt behoorlijk af.
brrrrr las ik laatst niet dat je Nederlands studeerde? Ik zal me wel vergist hebben

Iedere mutatie iets goeds verandert iets goeds.
Een voorbeeld van wazooloo (youtube) gaat over een telefoonboek. Er staat een vermelding in van de familie Johnson. En nu komt er per ongeluk een mutatie in en de naam verandert in Johanson. Daarmee gaat de vermelding van Johnson verloren en de vermelde Johanson voegt niets toe. Het is nutteloze informatie geworden. Door de mutatie is er informatie
verloren gegaan.
Ik heb geen idee hoe je ons wijs wilt maken dat zo'n mutatie positief kan zijn.
De enige positieve mutatie in een telefoonboek is een vermelding toevoegen die nuttig is. Van een abonee die bestaat. Maar zoiets ontstaat niet door toeval. En dat is meteen een behoorlijk grote mutatie, een nieuwe naam met nummer en die nog juiste informatie geeft ook. Daar is een intelligentie voor nodig.
Mortlach schreef:Geen idee hoeveel het er per generatie zijn, maar het zijn er een aantal. Het mooie van het systeem is dat de nadelige er "vanzelf" uitgefilterd worden, en alleen de neutrale en die enkele positieve meegenomen wordt naar de volgende generatie. Zo werkt evolutie cumulatief. Om eens een voorbeeldje te geven: sommige chemische reacties voltrekken zich erg langzaam, tenzij je er een katalysator aan toevoegt.[...]
Een katalysator kan een reactie wel versnellen, maar wordt niet op gebruikt in de reactie. Hoe moet ik dat zien in betrekking tot een positieve mutatie? Bij een mutatie in het DNA hebben we het wel over zinvolle informatie. Je kunt informatie over de vorming van een lichaamsdeel kopiëren en dan krijg je zomaar een derde been of zoiets. Maar geen vleugels die voorheen nog niet bestonden.
Mortlach schreef:Ik geloof dat alles oorspronkelijk goed geschapen was. En iedere verandering is nadelig.
Ja, dat zou kloppen, ware het niet dat we niet meer in een paradijselijke omgeving leven. Organismen die niet mee veranderen met de veranderende omgeving sterven simpelweg uit. En dát lijkt me behoorlijk nadelig.
Dat hebben we ook wel ondervonden. Eerst werden de mensen wel 900 jaar oud en dat haalt nu niemand meer.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.