gemeenteraadsverkiezingen 2010

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: gemeenteraadsverkiezingen 2010

Berichtdoor Faramir » 22 feb 2010 21:10

keessie schreef:
Nina87 schreef:Ik vind het altijd wel een beetje de burgerplicht om te gaan stemmen, maar eigenlijk is het dom om het te doen: de kans dat je aangereden wordt onderweg naar het stemlokaal is groter dan de kans dat jij de beslissende stem hebt.

Dus je hebt groot gelijk Annet! ;)

En wat als iedereen zo denkt?

Dan is mijn stem doorslaggevend, want ik stem in ieder geval. ;)

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 22 feb 2010 21:12

Gelukkig denkt niet iedereen zo, dus daarom werkt het systeem. Wat maar weer eens aantoont dat mensen niet altijd rationeel handelen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 23 feb 2010 08:34

bij ons thuis stemmen ze ook op de SGP, maar de personen die bij ons op de lijst van SGP staan, gun ik het geen van alle (het zijn er niet zo veel). dus misschien toch maar op een andere partij stemmen.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 feb 2010 10:41

Ik stem op een plaatselijke partij (een beetje uit protest en omdat het gemeenteraadsverkiezingen zijn). Vooral op een partij die de hondenbezitters flink ff aanpakt en dan vooral de hondebezitters die zich niet houden aan het schijtbeleid.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 feb 2010 19:16

Nou oke, ik heb me gister eens verdiept in de verkiezingsprogramma's van de lokale partijen maar de zaken die ik belangrijk vind hebben ze allen ongeveer hetzelfde verhaal over de vertellen. Dus wat maakt het uit welke partij ik stem?

BTW, wij hebben geen oproep om te stemmen ontvangen, vandaag belde ik naar afdeling Burgerzaken. Bleek er iets fout te zijn gegaan in de plaats waar wij wonen waardoor wij geen oproep krijgen. Nu ik erom vroeg wordt het toegestuurd. Dat klopt toch niet?
ja, dat is mijn mening dan he.....

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 feb 2010 19:48

Er zitten vast toch wel kleine verschillen in de standpunten van de verschillende partijen?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 feb 2010 20:14

Ik zie het zo 123 niet, de grote lijnen zijn in elk geval hetzelfde. En ze beloven nu allemaal gouden bergen je moet het straks maar es zien.
ja, dat is mijn mening dan he.....

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 24 feb 2010 20:23

Ja maar dat laatste is standaard in de politiek :)
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 feb 2010 11:53

TKF schreef:Enkele opmerkelijke trends die ik in de media vond waren dat er minder allochtonen op de kieslijsten staan, wat tegen de trend ingaat waarbij bij iedere gemeenteraadsverkiezingen meer allochtonen op de lijsten staan.
Ook zijn er veel meer rechts-populistische partijen geregistreerd. Onbekende lokale partijen die eerder meededen kunnen mogelijk op het succes van Wilders meeliften. Zij passen hun reclameboodschappen er op aan; publiceren over dezelfde issues als Wilders het heeft. De PVV doet maar in twee gemeenten mee, maar dat wil dus niet zeggen dat mensen niet op dergelijke partijen kunnen stemmen.

Ook; niet-Nederlanders die wel in Nederland wonen mogen ook stemmen. Zo mogen buitenlandse studenten (waar ik tussen woon) ook allemaal stemmen; jammer voor hen dat de stempas en dergelijke geheel in het Nederlands zijn en de meesten het daarom snel weggooien. Engels en Duits had ook wel gemogen m.i.

Waarom? Het zijn Nederlandse verkiezingen en de voertaal in dit land is Nederlands (en regionaal Fries). Buitenlandse studenten die willen stemmen, moeten ook in staat zijn de verkiezingsprogramma's te lezen. Alleen dan kunnen ze een overwogen stem uitbrengen en niet alleen stemmen op kandidaat X omdat zijn/haar ogen zo mooi zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 28 feb 2010 23:56

*Annet* schreef:Ik zie het zo 123 niet, de grote lijnen zijn in elk geval hetzelfde. En ze beloven nu allemaal gouden bergen je moet het straks maar es zien.

Annet for president!!! =D> =D> =D>

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 01 mar 2010 09:26

Optimatus schreef:
TKF schreef:Enkele opmerkelijke trends die ik in de media vond waren dat er minder allochtonen op de kieslijsten staan, wat tegen de trend ingaat waarbij bij iedere gemeenteraadsverkiezingen meer allochtonen op de lijsten staan.
Ook zijn er veel meer rechts-populistische partijen geregistreerd. Onbekende lokale partijen die eerder meededen kunnen mogelijk op het succes van Wilders meeliften. Zij passen hun reclameboodschappen er op aan; publiceren over dezelfde issues als Wilders het heeft. De PVV doet maar in twee gemeenten mee, maar dat wil dus niet zeggen dat mensen niet op dergelijke partijen kunnen stemmen.

Ook; niet-Nederlanders die wel in Nederland wonen mogen ook stemmen. Zo mogen buitenlandse studenten (waar ik tussen woon) ook allemaal stemmen; jammer voor hen dat de stempas en dergelijke geheel in het Nederlands zijn en de meesten het daarom snel weggooien. Engels en Duits had ook wel gemogen m.i.

Waarom? Het zijn Nederlandse verkiezingen en de voertaal in dit land is Nederlands (en regionaal Fries). Buitenlandse studenten die willen stemmen, moeten ook in staat zijn de verkiezingsprogramma's te lezen. Alleen dan kunnen ze een overwogen stem uitbrengen en niet alleen stemmen op kandidaat X omdat zijn/haar ogen zo mooi zijn.

Ik weet niet of ik dat helemaal met je eens ben Optimatus. Als je bedenkt dat in een democratie de regering het volk vertegenwoordigt vind ik dat iedereen het recht moet hebben om te stemmen, of je nu man, vrouw, blank, zwart, Nederlands sprekend of anderstalig bent. Voor de mensen die geen Nederlands spreken worden straks ook beslissingen gemaakt door de gemeenteraad dus ik denk dat hun mening bij de verkiezingen belangrijk is.

Ik vind ook dat het goed zou zijn als mensen die in Nederland wonen zo veel mogelijk Nederlands leren maar ik vind niet dat dat een de facto criterium moet zijn om te mogen stemmen - als dat zo is kun je niet meer zeggen dat er sprake is van universeel kiesrecht.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

manus57
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor manus57 » 01 mar 2010 09:51

Ik stem zowiezo SGP. Ik heb eventjes nog aan de CU gedacht, maar die vinden het geen probleem als op zondag de ijsbaan open is. Eeen ijsbaan die tegenwoordig op veel plaatsen enkele dagen of weken neergelegd wordt.
Ik vind dat niet kunnen dat tie op zondag ook open is en met muziek er bij.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 01 mar 2010 10:46

Maar vind je ook dat al die mensen in Nederland, die het geen probleem vinden om op zondag te schaatsen, die kans ontnomen moet worden omdat jij het niet vind kunnen?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 01 mar 2010 11:41

meisje20 schreef:bij ons thuis stemmen ze ook op de SGP, maar de personen die bij ons op de lijst van SGP staan, gun ik het geen van alle (het zijn er niet zo veel). dus misschien toch maar op een andere partij stemmen.

Hier wilden ze ons ooit lid maken van de SGP. En dat terwijl we maar 1 keer erop kunnen stemmen. Met de gemeenteraad en de provinciale verkiezingen doen ze hier niet mee.
Nou, toen keken ze wel ff raar op de neus
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 01 mar 2010 23:08

ik mag nog niet stemmen :(

maar als ik mog stemmen stemde ik op pvv van wilders
niet gereformeerd wel lid

Terug naar “Archief”