Verliefd op een gereformeerd meisje

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Verliefd op een gereformeerd meisje

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2010 13:29

Sk sluit me bij Parsifal aan... hoewel ik mensen ken die vanaf hun 14e bij elkaar zijn en later gelukkig getrouwd enzo. Daarom was mijn advies: Eerst maar eens kijken of het wederzijds is.... zo ja, dan rustige stapjes nemen, niet te hard van stapel lopen, beginnen met praten over bijv verschillende geloofsvisie en kijken of het wel werkt...

TheKeimpe schreef:Michiel,
Als het meisje werkelijk pas na haar 18e wat mag van ouders, dan ben ik bang voor je dat je tot die tijd gewoon vrienden met haar moet blijven. Een meisje tegen de wil van haar ouders opzetten lijkt mij geen teken van liefde.
Verder moet je er rekening mee houden dat het geloof voor haar een wezenlijk onderdeel is van haar leven. Het is al meer gezegd, maar als je dat niet deelt met elkaar, begin je aan een zeer problematische relatie.
Mijn advies: laat haar gaan, hoewel het pijn doet.

Tja, klinkt verstandig, maar de praktijk werkt niet altijd zo. Sowieso een regel: Voor je 18e mag je niks hebben. Absurd. Als er echt een keer wederzijdse liefde ontstaat tussen twee mensen, die door regels verboden is zeg je echt niet: Nou ja, het mag niet van mijn ouders, sorry. Allereerst kan je liefde niet zo sterk door je ratio controleren, daarnaast kan je voor je 18e al prima een relatie hebben. (in de tijd van de Bijbel was men dan meestal allang getrouwd).

Wat geloofsaspect betreft ben ik het er mee eens. Dat is een wezenlijk iets.... en het is misschien wel goed je te verdiepen in wat het geloof inhoudt enzo... en als je je daar totaal niet in lan vinden beseffen dat het sowieso heel lastig wordt om samen wat te hebben.... en je haar dan beter kan laten gaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2010 13:40

tante-tortel schreef:*verwijderd door moderator*

Wat ik lees is:

- Hij is verliefd op een gereformeerd meisje
- Hij is gelovig opgevoed maar gaat momenteel niet mee omdat hij er moeite mee heeft.

En wat is aan advies lees is:

- Doe een beetje rustig aan, je bent nog jong
- Wil je het toch proberen, besef dan dat ze gelooft en dit het bemoelijkt als jij niet gelooft... verdiep je in dat geloof, ga na waarom je er moeite mee hebt. Verander daarin, anders wordt het heel lastig

En jij bent dat met je karakterstieke zwart-wit-visie alweer aan het verdraaien naar: Jullie wijzen hem (ongelovig) de weg naar haar (gelovig). Punt. Ik vraag me af of jij reacties wel geheel leest of alleen dat er uit haalt wat je niet bevalt en doet alsof alleen dat gezegd is. Je zegt ondertussen ongeveer hetzelfde als de rest maar dan wat minder genuanceerd.... en nogal bot. Nee, bij een gelovig opgevoede twijfelaar die moeite met het geloof heeft geef je zo vast een goede indruk van het christen zijn....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 feb 2010 13:42

Hartstikke leuk Michielboy dat je verlieft bent. Wat een mooi gevoel hè.

En ja ach, dat het meisje van je dromen gereformeerd is maakt niet zo veel uit. De tijd van zuilen ligt al wel weer enkele tientallen jaren achter ons. En meisjes over het algemeen zijn vreemde niet te begrijpen wezens. Dus of ze nou gereformeerd is of niet doet er weinig toe. ;)

Maar als je denkt dat je haar goed genoeg kent dan kun je haar gewoon eens mee uit vragen, om een film in de bioscoop te kijken oid of om een colaatje met appeltaart te eten op een zaterdagmiddag. Dan zie je vanzelf wel of ze nee of ja zegt. Zegt ze nee, dan is et ook prima en dan weet je in ieder geval dat ze op dit moment nog niet toe is aan een vriendje of dat ze zij niet zo verliefd is op jou. Dat hoor je dan vanzelf wel. Als je haar mee uit gaat vragen zorg er dan wel voor dat daar geen vrienden bijzijn. Tegenwoordig kun je elkaar ook op MSN en dergelijke spreken. Dus als je het vragen in het echt wat te eng vind kun je dat misschien doen in een MSN gesprek.

Ik wens je veel geluk met je verliefdheid. Maar mocht het niets worden dan zul je in de komende jaren nog meer dan genoeg hele leuke meisjes tegenkomen. Dus als het niet lukt is dat natuurlijk jammer maar niet het einde van de wereld.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 feb 2010 14:50

@Faramir: die film lijkt me dan weer niet zo'n goed idee... volgens TS hebben ze bij het meisje thuis geen TV, dus waarschijnlijk is de bios ook uit den boze. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 feb 2010 15:00

LeChat schreef:@Faramir: die film lijkt me dan weer niet zo'n goed idee... volgens TS hebben ze bij het meisje thuis geen TV, dus waarschijnlijk is de bios ook uit den boze. :wink:

Dat hoort hij dan vanzelf wel als hij het voorstelt. Maar er zijn genoeg andere dingen te doen, bijvoorbeeld samen naar de dierentuin is ook leuk.

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 25 feb 2010 15:36

ik heb al vaak tegen haar gezegt dat ik wel eens wil afspreken maar dan reageert ze niet(kan ook komen omdat ze het niet ziet door de lange mails)
niet gereformeerd wel lid

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 feb 2010 16:19

michielboy schreef:ik heb al vaak tegen haar gezegt dat ik wel eens wil afspreken maar dan reageert ze niet(kan ook komen omdat ze het niet ziet door de lange mails)

Kan natuurlijk ook onzekerheid van haar kant zijn. Als je dan toch al mailt met haar kun je er toch ook een keer een kort mailtje van maken waarin je aangeeft haar meer dan leuk te vinden en of het haar leuk lijkt om haar een keer uitnodigt om ergens te lunchen oid.

Grappig filmpje; *verwijderd, links naar deze site zijn niet toegestaan*
Zo moet het dus niet, even voor de duidelijkheid.

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 25 feb 2010 18:36

het word waarschijnlijk niks de vader zei tegen haar waarom heb je je mail en nummer aan hem gegeven straks word hij verliefd op je en dat wil ik niet

en de vader is bang/boos dat we verliefd zijn zij ze :(

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 25 feb 2010 18:52

michielboy schreef:
learsi schreef:
michielboy schreef:ze moet altijd een rok dragen en ze heeft thuis geen tv en ze gaat naar een gereformeerde kerk en haar vader is een soort dominee mijn
ouders gaan naar een kerk en ik niet.
dat vind ik een goed idee dat ga ik zeker vragen aan haar zoals, wat vind je leuk en wat zijn je hobbys.
maar ze vind honden super leuk en ik ook:)

Waarom ga je niet met je ouders mee naar de kerk Michielboy?

omdat ik altijd boos en chagerijnig werd in de kerk.

Waardoor of waarvan werd je altijd boos en chagerijnig in de kerk kerel?

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 25 feb 2010 23:38

ik weet niet hoe dat komt het gebeurt geween dat ik boos en chagie in de kerk

maar ik heb besloten dat ik het opgeef omdat het allemaal te moeilijk is en ze voorlopig niks word :( het word moeilijk maar ik ga probeeren mijn verliefdheid te stoppen
dus dit topic kan dicht en mijn acc kan verwijderd worden
bedankt voor alle reacties

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 feb 2010 14:06

Je mag op dit forum ook over andere dingen praten...

Veel sterkte!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 feb 2010 17:00

Sterkte met alles!

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 26 feb 2010 23:25

TheKeimpe schreef:Je mag op dit forum ook over andere dingen praten...

Veel sterkte!

ik heb alleen acc gemaakt voor dit onderwerp ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 feb 2010 23:53

De rest is ook erg gezellig hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

michielboy
Mineur
Mineur

Berichtdoor michielboy » 28 feb 2010 20:04

ze heeft zelf gezegt dat ik maar naar een ander meisje moes gaan zoeken :(
en ze zei niet om je wegtewerken maar het word tog niks:(
en ze zei eerder ik weet niet of ik verliefd op je ben maar geef het maar op ik mag tog nog niks van mij ouders
en probeer het na 4jaar weer als ik de moeite echt waard ben.

Terug naar “Archief”