TheKeimpe schreef:Michiel,
Als het meisje werkelijk pas na haar 18e wat mag van ouders, dan ben ik bang voor je dat je tot die tijd gewoon vrienden met haar moet blijven. Een meisje tegen de wil van haar ouders opzetten lijkt mij geen teken van liefde.
Verder moet je er rekening mee houden dat het geloof voor haar een wezenlijk onderdeel is van haar leven. Het is al meer gezegd, maar als je dat niet deelt met elkaar, begin je aan een zeer problematische relatie.
Mijn advies: laat haar gaan, hoewel het pijn doet.
Tja, klinkt verstandig, maar de praktijk werkt niet altijd zo. Sowieso een regel: Voor je 18e mag je niks hebben. Absurd. Als er echt een keer wederzijdse liefde ontstaat tussen twee mensen, die door regels verboden is zeg je echt niet: Nou ja, het mag niet van mijn ouders, sorry. Allereerst kan je liefde niet zo sterk door je ratio controleren, daarnaast kan je voor je 18e al prima een relatie hebben. (in de tijd van de Bijbel was men dan meestal allang getrouwd).
Wat geloofsaspect betreft ben ik het er mee eens. Dat is een wezenlijk iets.... en het is misschien wel goed je te verdiepen in wat het geloof inhoudt enzo... en als je je daar totaal niet in lan vinden beseffen dat het sowieso heel lastig wordt om samen wat te hebben.... en je haar dan beter kan laten gaan.