Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 feb 2010 21:40

dan sla ik wel door... :D :D ach ja.. met mijn doeken is het ook een werkje van nog geen tien minuten beneden en boven miss nog wel korter!

dus allemaal aan de jemakodoeken! :D

sis
Mineur
Mineur

Berichtdoor sis » 24 feb 2010 21:57

Ben blij dat ik nog geen eigen huis heb!
Ik werk af en toe in de thuiszorg, huishouding... wat een bende tref je bij sommige mensen aan! :roll: Dan zou ik het liefst een dag lang door het hele huis stormen met een afvalzak, water en stofzuiger.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 feb 2010 23:52

sis schreef:Ben blij dat ik nog geen eigen huis heb!
Ik werk af en toe in de thuiszorg, huishouding... wat een bende tref je bij sommige mensen aan! :roll: Dan zou ik het liefst een dag lang door het hele huis stormen met een afvalzak, water en stofzuiger.

Herkenbaar tot en met! Als kraamverzorgster zie ik ook veel huishoudens en bij sommige mensen zou je de verhuiswagen wel willen bellen #-o daar ben je dan heel de dag alles aan het glad ruimen, zo'n huis is eigenlijk nooit netjes... :roll: Dan ben ik maar weer blij als ik in mijn eigen huisje kom :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 feb 2010 23:57

Weet iemand hoe je nu snel, makkelijk EN streeploos en dan ook echt streeploos de ramen schoonmaakt? Ik doe het zeer weinig omdat ik m'n ramen gewoon niet vies vind :lol: en ik heb denk niet de goede materialen want ze worden niet echt brandschoon... :?:

Ik heb wel een 'wonderdoekje' voor alle ramen en spiegels. Voor spiegels is het super, alleen beetje vochtig en klaar, streeploos schoon! Maar voor de ramen slaat het nergens op! Allemaal strepen, dat is toch gek?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 feb 2010 00:02

In al dat 'wonder'spul geloof ik niet meer zo. Hier werkt een goede trekker (Brabantia ofzo), een natuurzeem en dreft het prettigst. En pas heb ik ook eens de truc met de prop kranten gedaan en dat scheelde idd ook wel strepen.
En ach, als er nog een streepje te zien is bewijst dat in ieder geval dat je gezeemd hebt :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 feb 2010 08:17

Schipje schreef:Weet iemand hoe je nu snel, makkelijk EN streeploos en dan ook echt streeploos de ramen schoonmaakt? Ik doe het zeer weinig omdat ik m'n ramen gewoon niet vies vind :lol: en ik heb denk niet de goede materialen want ze worden niet echt brandschoon... :?:

met een oude theedoek en een vezeldoekje ben je ook snel klaar, en ze zijn nog mooi shoon ook! ik ga voor de jemako doeken :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 feb 2010 08:27

Mijn wasmachine heeft 4 weken in de schuur gestaan, omdat de cv in de bijkeuken heel erg lekte, en dat maar niet verholpen werd. Nu is dat ding gemaakt, en staat mijn machientje weer netjes in de bijkeuken. Echt lastig, zo zonder. Ik deed af en toe een wasje tussendoor bij mijn ouders, maar er ligt nu zo'n berg dat ik gister nog een Jurianwas bij mijn ouders heb gedaan, hier 1 witte, nu zit er weer een witte in, en er wachten nog 2 of 3 bonte. Terwijl ik normaal gesproken maximaal 3 wassen per week heb. Dat wordt strijken binnenkort :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 feb 2010 08:29

MissF schreef:. Terwijl ik normaal gesproken maximaal 3 wassen per week heb. Dat wordt strijken binnenkort :D

fijn dat je wasmachientje er weer is!! maar hoe doe je dat, met een kind en dan max drie wassen in de week :shock: als ik de bedden was heb ik er al drie!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 feb 2010 09:57

MissF schreef:Mijn wasmachine heeft 4 weken in de schuur gestaan, omdat de cv in de bijkeuken heel erg lekte, en dat maar niet verholpen werd. Nu is dat ding gemaakt, en staat mijn machientje weer netjes in de bijkeuken. Echt lastig, zo zonder. Ik deed af en toe een wasje tussendoor bij mijn ouders, maar er ligt nu zo'n berg dat ik gister nog een Jurianwas bij mijn ouders heb gedaan, hier 1 witte, nu zit er weer een witte in, en er wachten nog 2 of 3 bonte. Terwijl ik normaal gesproken maximaal 3 wassen per week heb. Dat wordt strijken binnenkort :D

Werkse, had je nog wel kleren om aan te trekken? :roll:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 feb 2010 10:11

Ja, ppm, dat vraag ik me ook af. Wij hebben er met z'n tweeën al 4 per week en om de week 5 per week (bed verschonen). En dan heb ik van mijn man nog amper was.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 feb 2010 10:39

paprikameisje2 schreef:als ik de bedden was heb ik er al drie!

Hoeveel beddengoed heb jij dan op jullie bedden zitten? Drie wassen alleen met beddengoed?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 feb 2010 10:47

Kleine machine?

Ik ben van de week zo goed bezig geweest al zeg ik het zelf... Bijna klaar met de bovenverdieping schoonmaken. En dan echt schoonmaken, gordijnen wassen enzo dat doe ik dus echt maar 1 keer per jaar. En ik heb de masterbedroom voor 25 euro gepimpt met wat andere dingetjes, schilderijtjes enzo. Net of ik een heel nieuwe slaapkamer heb, echt leuk! Nu moet ik de 'babykamer' nog omtoveren in studeerkamer en het wasmachinehok uitmesten maar ik heb geen zin meer dus doe ik het lekker niet. Ga wat leuks doen met de kids. [-( 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 feb 2010 10:53

jamillah schreef:Kleine machine?

Wij hebben ook een standaardformaat, geen extra grote, bedoel ik, en een lits-jumeaux formaat bed, maar dat beddengoed past echt wel in 1 keer in de wasmachine (en zoveel extra wasgoed daarbij is een kinderbedje toch ook niet, dus twee wassen zou toch zeker moeten volstaan?).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 26 feb 2010 11:11

Wij draaien 2 wassen in de week en 1x in de 2 weken een extra was met beddengoed. Vaak gooi ik daar ook nog wat shirts bij en draai ik die week 1 was minder. Dan maar wat laten liggen voor de volgende ronde. Shirts genoeg :wink: .

Beddengoed past prima in de wasmachine (en droger) zelfs met extra erbij!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 feb 2010 12:04

Wij hebben 3 wassen in de week, met beddengoed soms 4.

Ligt er ook aan hoevaak je kleding in de was doe. Mijn eigen kleding alleen als het vuil is. Dus echt niet iedere dag. Soms hang ik het uit en gaat het weer terug in de kast. Kinderkleding gaat in de was na 1 of 2 dagen. soms, als het niet vuil is, een rok of broek terug in de kast voor de volgende keer.
Dan nog overhemden van hub, die nemen niet zoveel ruimte in. broeken alleen als ze vuil zijn dus zo'n 1 a 2 in de week.

tja ik was echt geen schone kleding en ze zien er altijd netjes en verzorgd uit, én schoon, mits ze smiddags zichzelf ondersmeren, ik kleed ze dus ook echt geen tig keer per dag om omdat ze misschien een vlekje hebben 8-[

Terug naar “Archief”