filia schreef:Natuurlijk mag manlief dat dan doen, en dan ben ik er ook heus wel blij mee & trots op.

Maar wat ik probeer te zeggen -en ik vermoed dat je dat best snapt- is dat wij vrouwen meer nodig hebben van manlief dan sjouwen & eten... En daar willen we dan niet om vragen, dat moettie spontaan doen.

Ah, ja, daar heb ik tijdens mijn relatie heel snel een einde aan gemaakt. Mannen kunnen geen gedachten lezen. Als je wil dat ie iets doet, dan moet je dat zeggen. En dan niet "Zou je misschien, als je zin hebt, een keertje, eventueel [vul maar in]" zeggen als je "ik zou het fijn vinden als je nu [vul maar in]." Dat is niet onaardig of "bitcherig", dat is gewoon duidelijkheid. Gemengde signalen. Niet doen!
Ik heb regelmatig tegen mijn vriendin gezegd "Ja, ik merk wel dat je me een subtiele hint probeert te geven, maar zeg nou maar gewoon wat je wilt, dat is voor ons allebei beter." Ik heb ook wel eens gezegd dat ik het helemaal niet erg vond om voor haar door allerlei hoepeltjes te springen, maar dat ik niet zelf zou gaan raden waar die hoepeltjes precies hingen.