Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keessie
Sergeant
Sergeant

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor keessie » 08 feb 2010 19:36

Gaat het al weer beter?
Stap voor stap, weer een stapje verder.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 08 feb 2010 19:38

Eh...de Loperamide doet z'n werk...En waarschijnlijk iets té goed 8-[ Was vanmiddag toch in het ziekenhuis, dus gelijk even gevraagd wat ik moest doen...Assistente zou de arts vragen, en die ozu me terug bellen...Maar tot nu toe niks gehoord...
Maar buikpijn en misselijk ben ik niet echt meer geweest...Waarschijnlijk hadi k te weinig water gedronken voor ik de medicijnen innam...

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 08 feb 2010 21:11

Fijn dat het alweer wat beterder gaat! Hopelijk word je morgen alsnog terug gebeld.

Is je bloeddruk alweer wat lager? Of heb je daar geen idee van? Misschien komt dat ook wel
door de stress/spanning die jezelf al beschreef in één van je vorige post...
Wat de toekomst brengen moge........

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 feb 2010 00:42

meissie88 schreef:Eh...de Loperamide doet z'n werk...En waarschijnlijk iets té goed 8-[ Was vanmiddag toch in het ziekenhuis, dus gelijk even gevraagd wat ik moest doen...Assistente zou de arts vragen, en die ozu me terug bellen...Maar tot nu toe niks gehoord...
Maar buikpijn en misselijk ben ik niet echt meer geweest...Waarschijnlijk hadi k te weinig water gedronken voor ik de medicijnen innam...

Pas met loperamide a.u.b. wel goed op. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je straks verstopt zit en met een ileus in het ziekenhuis ligt. Blijf goed drinken en in beweging. En merk je dat je aan het verstoppen bent neem het dan liever een dag ( of meer) niet in.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 feb 2010 09:35

mw schreef:
meissie88 schreef:Eh...de Loperamide doet z'n werk...En waarschijnlijk iets té goed 8-[ Was vanmiddag toch in het ziekenhuis, dus gelijk even gevraagd wat ik moest doen...Assistente zou de arts vragen, en die ozu me terug bellen...Maar tot nu toe niks gehoord...

Pas met loperamide a.u.b. wel goed op. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je straks verstopt zit en met een ileus in het ziekenhuis ligt. Blijf goed drinken en in beweging. En merk je dat je aan het verstoppen bent neem het dan liever een dag ( of meer) niet in.

Dat is nu juist het probleem...Daarom ben ik gister langs de assistente gweest, en als ik straks nog niks gehoord heb, dan bel ik nog wel een keer, want zo kan het niet te lang natuurlijk! Gezond is anders...

@Annette Volgens mij is m'n bloeddruk nog steeds te hoog...Voor m'n gevoel ;-)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 22 feb 2010 23:26

Morgen krijg ik de uitslagen e.d. ... Zal me benieuwen 8-[

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 23 feb 2010 17:44

En Meissie88 hoe is het afgelopen? Viel het mee/tegen?

Tijdens me gesprek bij de psych. kreeg ik niet eens de kans om me vraag testellen over m'n maagklachten, hoe die er tegen overstaat. Nu maar even afwachten tot het volgende gesprek...

Al loopt het maagzuur me de afgelopen weken voordurend in de mond #-o, vorige week haalde ik gaviscon bij de apotheek. Er werd me toen gevraagd of ik evt. nog medicijnen gebruikte, dan kon ze kijken of het erbij kon gebruikt worden. Toen werd me wel verteld dat het eigenlijks niet de bedoeling was om en medicatie tegen maagzuur te gebruiken, hoge dosis, en dan ook nog eens wat ernaast gaan gebruiken tegen maagzuur. Stiekem wist ik dat natuurlijk zelf ook wel, en heb ook aangeven dat ik naar een geschikt moment zoek, als ik ervoor 'klaar' ben, om ermee na de huisarts tegaan.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 23 feb 2010 22:49

Ze kunnen het geen echte naam geven, ze hebben het onder de noemer 'PDS' gestopt...Klinkt heel grof, maar met de uitleg van de internist erbij was het heel begrijpelijk en logisch...Heb nu medicijnen voor de komende 2 maanden meegekregen, die verminderen de activiteit van de dikke darm, en zorgt dat 'ie normaal werkt, dus niet té hard,maar ook niet te weinig...Vanav de eerste capsule gehad, en kan 't volgens mij nu al merken :oops: 't lijkt me sterk, maar m'n buik rommelt lang niet zo, en niet van die enorme krampen als ik naar de wc moet...Hopen dat 't zo blijft ;)
Want hij waarschuwde me nog dat ik geen angst moest gaan ontwikkelen, om in 'nood-situaties' te komen, want dat zag je wel meer bij PDS-patienten...DIe kregen een angst om geen toilet in de buurt te hebben, en dan bangwaren dat de 'nood' te hoog werd... En als ik een relaxed dagje uit was, en geen zorgne wilde maken over 'het wc-probleem' dan kon ik volgens hem gerust een dagje loperamide slikken, maar dat moest ik niet wekelijks doen :lol:

Maar hopelijk slaan snel die medicijnen aan, dan hoef ik die angst niet te ontwikkelen :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 24 feb 2010 22:15

Wel fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt, het is belangrijk dat jij degene bent die het begrijpt en ermee kunt instemmen. Hopelijk mogen de medicijnen aanslaan en heb je en stuk minder last van je darmen. Moet je over 2 maanden dan weer terug komen? Succes ermee!

Het 'wc-verhaaltje' wat je internist vertelde klinkt me wel bekend in de oren. Vorig jaar heb ik een aantal keren zo'n gigantische krampen gehad, dat me ma me naar de huisarts stuurde. Die had het toen ook over PDS, af en toe heb ik nog wel eens wat lichte kramp. Soms moet ik rennen om naar de wc te gaan, en een andere keer is het precies het tegenovergestelde. Enja dan komt de angst wel eens na boven dat je naar de wc moet, maar het niet kan :oops:...

Bij een ander naar het toilet gaan is helemaal een ramp, heb daar heel veel moeite mee :oops:. Klinkt even heel raar, maar herkennen anderen dit?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 24 feb 2010 23:23

Heeeel véél mensen hebben moeite om bij anderen de grote boodschap te doen.
Krijg het heel regelmatig te horen van patiënten en zelfs patiënten waarbij we van alles doen zonder resultaat. Zeggen ze: stuur me maar naar huis, daar lukt het wel. En ja hoor: ze zijn nog geen uur wel en ze bellen: het is gelukt! :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 feb 2010 19:56

*Annette* schreef:Wel fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt, het is belangrijk dat jij degene bent die het begrijpt en ermee kunt instemmen. Hopelijk mogen de medicijnen aanslaan en heb je en stuk minder last van je darmen. Moet je over 2 maanden dan weer terug komen? Succes ermee!

Dank je!! Nee ik hoef niet terug te komen als de medicjinen aan slaan...Ik was al voorzichtig positief over die medicijnen, heb inderdaad niet meer zulke krampen enzo...Maar vandaag naar de Wegwijs geweest, en voor we weggingen een tarwebroodje gegeten...Paar uur later was 't finaal mis ](*,)
Ik had een paar dagen witte bolletjes gegeten, en dat ging heel goed eigenlijk! Maar tarwebrood is dus funest blijkbaar!

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 03 mar 2010 22:25

@ Mw; eigenlijks wist ik het ook wel alleen ik kan me eigen er zo gigantisch druk om maken. Word je nog eens uitgenodigd
om te komen logeren :-oo. Bij ons in het gezin zijn ze er allemaal nogal nuchter in, ach als ik moet, nou wat dan :mrgreen:.

@ Meissie88; Hoe gaat het nu? Het is waarschijnlijk dan ook uitvinden wat je wel en niet kunt verdragen. Is is bloeddruk weer wat gezakt?

Hier weer zo'n maag- en buikpijn steeds... Grrr... ](*,)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2010 22:29

zelf heb ik ook nog steeds regelmatig last van diarree; erg vervelend natuurlijk. Eerst was het grote probleem zuivel en dacht ik dat ik lactose-intolerant aan het worden was. Dat gaat nu gelukkig wel beter. Ik eet weer gewoon boterhammetjes met kaas.

Door veel te proberen ontdekte ik dat het steeds fout gaat als ik vlees en zuivel combineer. Dus geen cheeseburgers meer, en geen vla na het eten. Vandaag heb ik vegetarisch gekookt en heb een paar glazen fruit shake achterop genomen (banaan, sinaasappel. yoghurt) en nu maar zien of dit goed gaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 08 mar 2010 23:46

Meissie88; Hoe gaat het nu? Het is waarschijnlijk dan ook uitvinden wat je wel en niet kunt verdragen. Is is bloeddruk weer wat gezakt?

Het gaat redelijk..Medicijnen doen wel iets hun werk, maar 't gaat nog niet top! Het 'rommelen' is wel grotendeels over, en ik hoef jniet meer zo te 'rennen' maar 't is nog steeds niet 'je van het'...
Ik heb vnamorgen de dietiste gebeld...Of najah de dietiste; ik belde, en heb eerst 3x m'n verhaal moeten doen, en toen kreeg ik pas de juiste persoon aan telefoon! Maar ik kan er volgende week maandag al terecht!

@ Mortlach: Das naar zeg dat je zo uit moet proberen!! Nog niet langs de huisarts geweest? En een toetje neem ik ook maar zelden ;-) Als ik dat doe, dan is het weer rennen geblazen, want dan wissel ik warm/koud te snel af!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2010 10:32

meissie88 schreef:@ Mortlach: Das naar zeg dat je zo uit moet proberen!! Nog niet langs de huisarts geweest? En een toetje neem ik ook maar zelden ;-) Als ik dat doe, dan is het weer rennen geblazen, want dan wissel ik warm/koud te snel af!

Geen idee wat de dokter zou kunnen doen. De yoghurt ging goed gisteren, wat mijn vermoeden weer versterkt dat het de combinatie vlees/zuivel is die de boel op zijn kop zet. Goede reden om meer vegetarisch te eten dus ;-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”