Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor Jannoek » 18 feb 2010 07:58

Ik word ook altijd lichter geschat. Mensen verklaren me bijna voor gek als ik zeg dat ik nu nóg 15/20 kilo wil afvallen.
Maar ik ga nog lekker door met WW :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2010 09:52

dubbel
Laatst gewijzigd door Marnix op 18 feb 2010 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2010 09:53

Ik heb het idee dat vrouwen eerder last hebben van "eten door emotie". Kan dat kloppen? Kan iemand vertellen hoe dat werkt en of het helpt? Ik kan me dat laatste niet zo voorstellen... en denk altijd: Je kan stress er beter af sporten dan "af eten", dat eerste werkt en dat tweede werkt totaal niet. (net als bij drugs: Je voelt je heel even lekker en daarna juist minder... het lost iets niet op maar doet het alleen even vergeten.

(dat even algemeen, ik snap dat de omstandigheden soms zo kunnen zijn dat sporten er even niet in zit dus het is geen verwijt richting jou, Petra.... meer een algemene vraag richting de dames, vanuit interesse.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 feb 2010 10:36

Marnix schreef:Ik heb het idee dat vrouwen eerder last hebben van "eten door emotie". Kan dat kloppen? Kan iemand vertellen hoe dat werkt en of het helpt? Ik kan me dat laatste niet zo voorstellen... en denk altijd: Je kan stress er beter af sporten dan "af eten", dat eerste werkt en dat tweede werkt totaal niet. (net als bij drugs: Je voelt je heel even lekker en daarna juist minder... het lost iets niet op maar doet het alleen even vergeten.

(dat even algemeen, ik snap dat de omstandigheden soms zo kunnen zijn dat sporten er even niet in zit dus het is geen verwijt richting jou, Petra.... meer een algemene vraag richting de dames, vanuit interesse.

stress--zelf meedelijden---eten, snoepen??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 feb 2010 11:00

Marnix schreef:Ik heb het idee dat vrouwen eerder last hebben van "eten door emotie". Kan dat kloppen? Kan iemand vertellen hoe dat werkt en of het helpt? Ik kan me dat laatste niet zo voorstellen... en denk altijd: Je kan stress er beter af sporten dan "af eten", dat eerste werkt en dat tweede werkt totaal niet. (net als bij drugs: Je voelt je heel even lekker en daarna juist minder... het lost iets niet op maar doet het alleen even vergeten.

Dat is dus al een verschil hoe vrouwen in elkaar zitten en mannen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 feb 2010 11:17

ieder heeft zijn eigen ding om te ontressen natuurlijk. Bij veel vrouwen is dat eten, bij mannen vaker sporten of heel actief zijn.
Ik ben geen stresseter, en ook geen stresssporter. Ik probeer voor mezelf echte stress voor te zijn. Ik neem best veel tijd voor mezelf, en daardoor voel ik me erg weinig echt gestresst.
Maar ik denk dat emotie-eters niet alleen eten bij stress, maar ook bij verdriet, blijheid etc.
Ik eet vooral als ik niks zit te doen, als ik voor de tv hang ofzo. Dan is de kast zo leeg ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 18 feb 2010 12:06

Idd ik eet bij stress en bij niets te doen ( dat heb k nu beide)
Vroeger ging ik bij stress op m'n paard de polder in.

Als ik me rot voel doet een reep chocolade wonderen, voor even want daarna voel k me weer rot omdat ik zoveel gesnoept heb :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2010 12:12

Hm, ik sport niet met als doel om van stress af te komen. Maar ik merk wel dat doordat ik sport, ik minder snel last heb van stress, als ik stress op het werk heb raak ik het doordat ik sport wel kwijt.

Pannenkoek schreef:stress--zelf meedelijden---eten, snoepen??

Ja, ik snap de stappen wel. Ik snap alleen de gedachte er achter niet. Eten / Snoepen helpt je toch niet van stress af? Of van zelf-medelijden?

Het verschil tussen mannen en vrouwen snap ik ook wel... maar voor mijn gevoel is de "mannen-aanpak" om te gaan sporten een goede aanpak, en de "vrouwen-aanpak" van eten, snoepen een aanpask die juist totaal niet werkt. Dat is toch een groot verschil? Waarom vervallen vrouwen dan wel telkens weer in eten, snoepen terwijl het niet werkt? Als je weet dat het niet werkt, waarom dan geen andere aanpak proberen?

En ja MissF, dan is het niet alleen bij stress maar ook bij andere emoties... vaak negatieve... maar goed. :) Ik probeer de vrouw te doorgronden.... wat weer erg lastig blijkt te zijn ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 feb 2010 16:48

petra85 schreef:Kwebbel: k weeg precies zo als jij, en wil dr ook zeker 10/15 af hebben !!
volgens mij schelen we ook niet zo erg in lengte (ik ben 1.66 volgens mij zit jij ook zo rond die lengte, mss 1.70 ?) ik heb gewone brede heupen en een zwemband. Bah !! :shock:
ik at 2 chocolaatjes vanmiddag bij de thee op m'n werk (2 kleintjes) m'n man over de zeik en noemt mij vooral geen volhouder. Hoe bedoel je aanmoedigen :lol: 8) :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 feb 2010 08:12

een chocolaatje op z'n tijd moet kunnen hoor! Ik neem écht wel eens wat lekkers! Anders hou je het niet vol toch? Dan komt er een moment, dan ga je compleet los. Dan is je motivatie pas echt weg..

Als ik voorheen lijnde dan ontzegde ik mezelf ook alles. dat hield ik dan een paar weken vol. Tot er iets lekkers voorbij kwam en ik dat nam. Dan baalde ik daarna omdat ik dat had genomen. Resultaat: Je komt in een negatieve spiraal en gaat alleen maar meer eten (zo werkte het bij mij tenminste).

Nu gun ik me zelf gewoon af en toe wat lekkers. Resultaat: Ik heb niet het idee dat ik lijn, ik geniet veel meer van eten en ik val nog een kleine pond per week af 8)

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 feb 2010 09:02

Jannoek schreef:een chocolaatje op z'n tijd moet kunnen hoor! Ik neem écht wel eens wat lekkers! Anders hou je het niet vol toch? Dan komt er een moment, dan ga je compleet los. Dan is je motivatie pas echt weg..

Als ik voorheen lijnde dan ontzegde ik mezelf ook alles. dat hield ik dan een paar weken vol. Tot er iets lekkers voorbij kwam en ik dat nam. Dan baalde ik daarna omdat ik dat had genomen. Resultaat: Je komt in een negatieve spiraal en gaat alleen maar meer eten (zo werkte het bij mij tenminste).

Nu gun ik me zelf gewoon af en toe wat lekkers. Resultaat: Ik heb niet het idee dat ik lijn, ik geniet veel meer van eten en ik val nog een kleine pond per week af 8)

Ja, dat herken ik. Ik had een één of ander dieet, waarbij je 8 vd 10 dagen sla at. Met een aardappel,en verder lekker droog houden. (ahum) ik viel daarmee wel 2 kilo af in een wk maar na 8 dagen zwichte ik voor de patat ivm een verjaardag van onze dochter, en daarna heb ik nooit meer iets gedaan. Is denk 5 jr geleden of zo. Ik ben nu 2 wk bezig, en het gaat eigenlijk goed. Ik eet gewoon met de warme maaltijd mee, wel een beetje minder jus en zo. maar veel fruit en biscuitjes als ik echt iets wil. en fietsen op de hometrainer natuurlijk.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 19 feb 2010 11:28

ja ik denk dat het inderdaad een combinatie is van opletten wat je eet EN beweging!!
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 19 feb 2010 20:56

Marnix schreef:Het verschil tussen mannen en vrouwen snap ik ook wel... maar voor mijn gevoel is de "mannen-aanpak" om te gaan sporten een goede aanpak, en de "vrouwen-aanpak" van eten, snoepen een aanpask die juist totaal niet werkt. Dat is toch een groot verschil? Waarom vervallen vrouwen dan wel telkens weer in eten, snoepen terwijl het niet werkt? Als je weet dat het niet werkt, waarom dan geen andere aanpak proberen?

Tja, zo simpel is het denk ik niet. Natuurlijk is het goed om te sporten ipv te snoepen en ik denk dat de meeste vrouwen dat ook wel weten en het graag anders zouden willen maar het gewoon niet zo makkelijk voor elkaar krijgen. Ik geloof trouwens ook niet dat mannen altijd gaan sporten als ze gestresst zijn, misschien gaan ze juist wel meer doelloos voor de TV hangen.

Ik ben zelf niet echt een emotie-eter maar dat komt ook wel omdat ik er op probeer te letten dat ik dat niet doe. Als stress al een effect heeft op mijn eetgedrag is het dat ik minder eet... Maar dat is denk ik ook voor iedereen verschillend, hoewel ik het wel met je eens ben dat vrouwen vaker "emotie eters" zijn.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2010 08:19

Ik blijf al een hele tijd stil staan. Voel me goed, ook bij wat ik eet.

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 20 feb 2010 11:44

Bij stress/spanning, in periodes dat ik me erg rot en depri voel, krijg ik juist meer trek in eten en heb ontzettende vreetbuien. Vooral chocolade is helemaal lekker. Ik ben dan ook heel snel geneigd om mezelf te belonen, ik heb dit gedaan dus nu mag ik best wat lekkers :oops:. En net wat Petra ook zei, daarna voel je je eigen rot om wat je allemaal gegeten hebt.
Trouwens toen ik 1,5 geleden bij de huisarts belanden vanwege depri ed. werd me gelijk naar m'n eten gevraagd. Toen ik aangaf ontzettende vreetbuien te hebben, me ma zei achteraf ik dacht wel eens wat eet ze toch veel :mrgreen:, werd me nog wel even gevraagd of ik het er daarna weer uitgooide, magoed volgens mij is dat ook wel een kernmerk van een depressie meer of juist minder gaan eten. Al betekend het natuurlijk niet dat je dan gelijk altijd maar depri ben. Terwijl ik juist jaren geleden geen hap door me keel kreeg tijdens stress/spanning en afviel. Me ma met allerlei lekkere dingen aan kwam om mij weer aan het groeien te krijgen :-$.

Op dit moment krijg ik ontzettend weinig beweging, kan en mag (nog) niet sporten. Ik probeer als ik na school ga de kleine 10min. van en naar de bushalte telopen, zodat ik iig nog wat beweging heb.

Magoed ik moet leren om tevreden tezijn met mezelf, ben helemaal niet tezwaar...
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”