Maar ik ga nog lekker door met WW

Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Ik heb het idee dat vrouwen eerder last hebben van "eten door emotie". Kan dat kloppen? Kan iemand vertellen hoe dat werkt en of het helpt? Ik kan me dat laatste niet zo voorstellen... en denk altijd: Je kan stress er beter af sporten dan "af eten", dat eerste werkt en dat tweede werkt totaal niet. (net als bij drugs: Je voelt je heel even lekker en daarna juist minder... het lost iets niet op maar doet het alleen even vergeten.
(dat even algemeen, ik snap dat de omstandigheden soms zo kunnen zijn dat sporten er even niet in zit dus het is geen verwijt richting jou, Petra.... meer een algemene vraag richting de dames, vanuit interesse.
Marnix schreef:Ik heb het idee dat vrouwen eerder last hebben van "eten door emotie". Kan dat kloppen? Kan iemand vertellen hoe dat werkt en of het helpt? Ik kan me dat laatste niet zo voorstellen... en denk altijd: Je kan stress er beter af sporten dan "af eten", dat eerste werkt en dat tweede werkt totaal niet. (net als bij drugs: Je voelt je heel even lekker en daarna juist minder... het lost iets niet op maar doet het alleen even vergeten.
(dat even algemeen, ik snap dat de omstandigheden soms zo kunnen zijn dat sporten er even niet in zit dus het is geen verwijt richting jou, Petra.... meer een algemene vraag richting de dames, vanuit interesse.
Pannenkoek schreef:stress--zelf meedelijden---eten, snoepen??
volgens mij schelen we ook niet zo erg in lengte (ik ben 1.66 volgens mij zit jij ook zo rond die lengte, mss 1.70 ?) ik heb gewone brede heupen en een zwemband. Bah !!petra85 schreef:Kwebbel: k weeg precies zo als jij, en wil dr ook zeker 10/15 af hebben !!
Jannoek schreef:een chocolaatje op z'n tijd moet kunnen hoor! Ik neem écht wel eens wat lekkers! Anders hou je het niet vol toch? Dan komt er een moment, dan ga je compleet los. Dan is je motivatie pas echt weg..
Als ik voorheen lijnde dan ontzegde ik mezelf ook alles. dat hield ik dan een paar weken vol. Tot er iets lekkers voorbij kwam en ik dat nam. Dan baalde ik daarna omdat ik dat had genomen. Resultaat: Je komt in een negatieve spiraal en gaat alleen maar meer eten (zo werkte het bij mij tenminste).
Nu gun ik me zelf gewoon af en toe wat lekkers. Resultaat: Ik heb niet het idee dat ik lijn, ik geniet veel meer van eten en ik val nog een kleine pond per week af
Marnix schreef:Het verschil tussen mannen en vrouwen snap ik ook wel... maar voor mijn gevoel is de "mannen-aanpak" om te gaan sporten een goede aanpak, en de "vrouwen-aanpak" van eten, snoepen een aanpask die juist totaal niet werkt. Dat is toch een groot verschil? Waarom vervallen vrouwen dan wel telkens weer in eten, snoepen terwijl het niet werkt? Als je weet dat het niet werkt, waarom dan geen andere aanpak proberen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten