ajl schreef:Ik gebruik het woord borstvoedingsmaffia niet voor vrouwen die hun kind lang voeden, maar wel voor verloskundigen/lactatiekundigen die koste wat het kost vrouwen 'dwingen' om de bv door te zetten.
Dat stond mij ook tegen in de reactie van mijn eigen verloskundige. Ik gaf aan dat ik nu al 2 x borstontsteking had, omdat Cato niet uit 1 borst wil drinken en overwoog om met de bv te stoppen. Ik had namelijk al een aantal weken van alles geprobeerd. In plaats van dat zij empatisch reageert, wordt er gelijk een telefoonnummer in je handen gedrukt en gezegd dat je niet moet stoppen. Het is mijn lichaam en ik bepaal zelf wel of ik bv geef en hoelang ik ermee door zal gaan.Tegenwoordig moet het wel koste wat het kost de bv zijn.
Nu moet je mij niet verkeerd begrijpen...ik vind het jammer dat ik 'moet'stoppen met de bv. Ik vind het nl.wel heel gezellig. Al merk ik nu ook al wel de voordelen van de kv. Ze slaapt ineens s'nachts langer, mijn man kan eens een voeding overnemen. Ik kan mijn bovenkleding weer makkelijker aan en ik ben mobieler, omdat ik niet meer zo aan Cato 'vastzit'.
Jouw reactie schipje daarentegen vind ik wel weer wat overtrokken. Natuurlijk mag je voor bv zijn en het je kind lang geven, maar laat het een ieder zelf bepalen. Het moet namelijk ook nog mogelijk zijn ivm werk etc. Je kan namelijk moeilijk tijdens een zitting op de rechtbankof tijdens een operatie zeggen...kunnen wij even pauzeren, ik moet kolven. En voordat de Scaninavische landen met hun jaar zwangerschapsverlof weer opgeworpen worden. Dat klopt inderdaad, maar daar wordt je ook weer geacht om volledig aan het werk te gaan na je zwangerschapsverlof. Ik geloof dat ik dan toch liever in Nederland woon en werk,waar ik de mogelijkheid heb om parttime te werken.
Of je je laat 'dwingen' daar ben je altijd zelf nog bij lijkt mij.
Tegenwoordig moet het helemaal niet koste wat het kost de bv zijn. Maar wat wel zo is: de oogjes van iedereen gaan open, er komen namelijk steeds meer chronische ziekten voor, dat is een voedingsprobleem maar bepaalde studies hebben aangetoont dat bv daar ook een grote rol in speelt. Het is gewoon superspul! ik kan er ook niks aan doen Ik heb het niet verzonnen!

En daarbij: ik voel me juist de kunstvoeding 'opgedrongen'! Ik word er gek van! serieus! Mijn dochter heeft een ernstige vorm van koemelkallergie en elke keer zeggen ze op het cb dat flesvoeding me misschien wat meer rust geeft want dan hoef ik geen dieet! En elke keer zeg ik weer dat het wel meevalt met dat dieet (en ik kan nu eigenlijk alles weer eten, alleen geen zuivel)....zucht.... En als ze 's avonds niet gelijk wil slapen is één of ander 'pyamapapje' misschien een idee? Ik peins er niet over, ze mag het niet eens, van de koe.
Logisch dat je dochter langer slaapt omdat kv zwaarder op de maag ligt, geluk bij een (borstvoedings)ongeluk
Je rechtbankzitting en operatievoorbeelden slaan nergens op hoor want in nederland is een kolfrecht wat 9 mnd geldig is.
Ik vind het een schrijnend voorbeeld dat je 2x! borstontsteking hebt gehad omdat je dochter uit één borst weigerde te drinken. Daar is dus altijd een reden voor! Jammer dat je geen betere begeleiding hebt gehad! Doordat de oorzaak (je dochter die uit een borst niet wil drinken) niet is aangepakt door vk of kraamverzorgster of wie dan ook, heb jij al 2x borstontsteking gehad èn ben je gestopt! Toen jij tel.nr. van LK kreeg was het al te laat want je was het al zat, logisch want je bent ook nog herstellende, je hebt maar 1 lichaam. Ik vind het jammer voor je, maar ze heeft iig een start met bv gehad!
Weet je waarom borstvoeding zo'n 'gedoe' is? Omdat er zoveel problemen opgelost moeten worden, ze moeten juist VOORKOMEN worden!