zoals verwacht houdt 'Schepping of Evolutie' geen rekening met het verhaal van de toren van Babel. Deze Mestraim was de oom van Nimrod, die babel stichtte. Alle mensen vestigden zich in de vlakte van Sinear. Dus ook meneer Mestraim.
beginnen bij het begin
http://en.wikipedia.org/wiki/Mizraim
er zijn heel wat aanwijzingen die die naam met Egpte in verband brengen.
Je hongersnood stele is een vervalsing en kijk eens naar het profiel van Imhotep: Hij was vizier (eerste minister) van farao Djoser, de tweede farao van de derde dynastie van het Oude Rijk in de Egyptische Oudheid. Naast vizier was de hij ook architect, raadgever van de farao, schrijver van medische werken en hogepriester van Ptah en Ra.
Waarom ineens een vervalsing, Imhotep is een historisch persoon, de genoemde 7 jaar zijn frappant omdat dat een link is niet alleen naar Imhotep maar ook naar Josef.
Ook vraagt Djoser hulp aan Imhotep, wat past in het bijbelse plaatje, wat ik wel geloof is dat er iets bij verzonnen is, en dat de Egyptenaren de eer zoveel mogelijk aan goden van eigen makelei toeschreven
Bestonden er al Aziaten??? Dat waren dan mensen die van de vlakte van Sinear naar Azië waren verhuist, in de gauwigheid Aziaten waren geworden, en vervolgens weer onmiddelijk naar Egypte waren vertrokken of zoiets. Aziaten waren niet semitisch, dus waar gaat dit over.
Ze hadden niet die strikte geografische grenzen van onze 21 ste eeuw, overigens passen Aziaten niet in mijn plaatje, nog veel dingen van schepping of evolutie passen er niet in, ik hoop er op terug tekomen, daarbij zeg ik steeds dat ik ook maar een vorser ben
Er is geen enkele aanwijzing dat er ooit hebreeuwse slaven waren in Egypte.
Geen bewijzen ik vind wel aanwijzingen van gevonden altaarstenen bv. de sites ga ik niet allemaal bewaren, als je echt zoekt naar aanwijzingen, vind je ze
Ja hoor. De piramiden zijn gebouwd van modder en stro. Schepping of evolutie diskwalificeert zich voortdurend. Geen enkele alinea klopt met de werkelijkheid.
http://www.suyderland.com/wonder/mesopotamie.htm
Het bouwen van Ziggoerats op de Mesopotamische vlaktes was geen eenvoudige opgave, de stenen die de Egyptenaren gebruikten waren niet voorhanden en de meeste bomen waren palmbomen, waarvan het hout eigenlijk ongeschikt is voor constructie. In plaats daarvan gebruikten ze modder en stro, waarmee ze met behulp van mallen stenen maakten die ze lieten bakken in de zon.
Schoenlepel
Ik verander helemaal niets aan de Egyptische geschiedenis, Alle farao’s piramides en verwante zaken blijven hetzelfde.
Ik zoek alleen raakvlekken met de bijbelse historie en of de personen er redelijkerwijs inpassen, ook chronologisch naar elkaar toe daarbij kom ik net als veel Egyptologen en onderzoekers tot een synthese, en zeker met de 12 deDynastie.
Als er duidelijk iets niet klopt aan het plaatje vervalt mijn constructie, tot nu toe zijn er geen elemainaire dingen om het plaatje zeer in twijfel te trekken, daarbij teken ik aan dat ik natuurlijk niets hard kan bewijzen maar wie kan dat nu wel met het elastische rubberen karakter van het oude Egypte
Optimatus
met GT bedoel ik de gewone tijdrekening met voor GT. bedoel ik BC. voor Christus.