Ik sport nu 1 keer in de week, en doe daarnaast veel lopend of op de fiets. In de hoop dat de allerlaatste kilo's er toch ook nog afgaan, al zal dat wel niet zo meevallen

Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Maar elke dag 33 km fietsen is toch helemaal niet vol te houden? Dan zou je dat dus de rest van je leven moeten doen om op gewicht te blijven? Pff, lijkt me niks.
Ik sport nu 1 keer in de week, en doe daarnaast veel lopend of op de fiets. In de hoop dat de allerlaatste kilo's er toch ook nog afgaan, al zal dat wel niet zo meevallen
mezelf schreef:ik wil er 4 kilo af, maar dat is ook weer een probleem, want omdat het zo weinig is ga ik niet aktief lijnen, ik probeer het snoepen te laten en schep maar 1 keer op ipv 2 keer. Maar het wil niet lukken, dan ben ik er weer 2 kwijt en de week erop zitten er weer 3 bij, khoop maar dat het gauw mooi weer word, dan kan ik weer meer gaan fietsen.
MissF schreef:Maar elke dag 33 km fietsen is toch helemaal niet vol te houden? Dan zou je dat dus de rest van je leven moeten doen om op gewicht te blijven? Pff, lijkt me niks.
Marnix schreef:MissF schreef:Maar elke dag 33 km fietsen is toch helemaal niet vol te houden? Dan zou je dat dus de rest van je leven moeten doen om op gewicht te blijven? Pff, lijkt me niks.
Nou, dat hoeft ook niet... Waar ik op doelde is dat veel mensen de fout maken dat ze gaan sporten om af te vallen, en als ze dan op het goede gewicht zijn stoppen met sporten. Dan komen de kilo's er zo weer aan. Je moet wel blijven sporten. Maar niet evenveel. Je moet meer calorieën verbranden om af te vallen,dan je moet verbranden om op je gewicht te blijven. Kortom, je hoeft geen 33 km per dag te blijven fietsen om op gewicht te blijven... maar je moet ook niet totaal stoppen met fietsen als de kilo's er af zijn.mezelf schreef:ik wil er 4 kilo af, maar dat is ook weer een probleem, want omdat het zo weinig is ga ik niet aktief lijnen, ik probeer het snoepen te laten en schep maar 1 keer op ipv 2 keer. Maar het wil niet lukken, dan ben ik er weer 2 kwijt en de week erop zitten er weer 3 bij, khoop maar dat het gauw mooi weer word, dan kan ik weer meer gaan fietsen.
Misschien goed om een alternatieve vorm van bewegen te kiezen in de winter? Op zich kan je met goede handschoenen / muts overigens wel fietsen met dit weer. Maar als je dat niks vindt kan je bijvoorbeeld in de wintermaanden gaan hardlopen... of zwemmen.... of naar de sportschool... of squashen... genoeg mogelijkheden. Pin je niet vast op het fietsen....
Marnix schreef:Hmmm... waar woon je dan?Een fietstrainer (hometrainer) is dan wel ideaal... of gaan hardlopen anders. Er is altijd wel een manier van beweging te verzinnen, dat was mijn punt. Sommige mensen kiezen 1 vorm van beweging die niet kan als het heel koud is en doen dan alsof ze niet kunnen sporten in de winter
pannenkoek schreef:
Op het platteland, in het (bijna) uiterste noorden van NL, hemels breed 8 km bij de waddenzee vandaan. , de stad Groningen is een half uur.
mezelf schreef:Hier -1 ( mede dankzij een buikgriep). Nog 6,5 kg te gaan ( en het liefst nog 8-10 kg)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten