Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor MissF » 09 feb 2010 10:23

Maar elke dag 33 km fietsen is toch helemaal niet vol te houden? Dan zou je dat dus de rest van je leven moeten doen om op gewicht te blijven? Pff, lijkt me niks.
Ik sport nu 1 keer in de week, en doe daarnaast veel lopend of op de fiets. In de hoop dat de allerlaatste kilo's er toch ook nog afgaan, al zal dat wel niet zo meevallen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 09 feb 2010 10:58

ik wil er 4 kilo af, maar dat is ook weer een probleem, want omdat het zo weinig is ga ik niet aktief lijnen, ik probeer het snoepen te laten en schep maar 1 keer op ipv 2 keer. Maar het wil niet lukken, dan ben ik er weer 2 kwijt en de week erop zitten er weer 3 bij :x , khoop maar dat het gauw mooi weer word, dan kan ik weer meer gaan fietsen. :)
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2010 12:29

MissF schreef:Maar elke dag 33 km fietsen is toch helemaal niet vol te houden? Dan zou je dat dus de rest van je leven moeten doen om op gewicht te blijven? Pff, lijkt me niks.
Ik sport nu 1 keer in de week, en doe daarnaast veel lopend of op de fiets. In de hoop dat de allerlaatste kilo's er toch ook nog afgaan, al zal dat wel niet zo meevallen :)

Nou, dat hoeft ook niet... Waar ik op doelde is dat veel mensen de fout maken dat ze gaan sporten om af te vallen, en als ze dan op het goede gewicht zijn stoppen met sporten. Dan komen de kilo's er zo weer aan. Je moet wel blijven sporten. Maar niet evenveel. Je moet meer calorieën verbranden om af te vallen,dan je moet verbranden om op je gewicht te blijven. Kortom, je hoeft geen 33 km per dag te blijven fietsen om op gewicht te blijven... maar je moet ook niet totaal stoppen met fietsen als de kilo's er af zijn.

mezelf schreef:ik wil er 4 kilo af, maar dat is ook weer een probleem, want omdat het zo weinig is ga ik niet aktief lijnen, ik probeer het snoepen te laten en schep maar 1 keer op ipv 2 keer. Maar het wil niet lukken, dan ben ik er weer 2 kwijt en de week erop zitten er weer 3 bij :x , khoop maar dat het gauw mooi weer word, dan kan ik weer meer gaan fietsen. :)

Misschien goed om een alternatieve vorm van bewegen te kiezen in de winter? Op zich kan je met goede handschoenen / muts overigens wel fietsen met dit weer. Maar als je dat niks vindt kan je bijvoorbeeld in de wintermaanden gaan hardlopen... of zwemmen.... of naar de sportschool... of squashen... genoeg mogelijkheden. Pin je niet vast op het fietsen.... ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 09 feb 2010 14:08

MissF schreef:Maar elke dag 33 km fietsen is toch helemaal niet vol te houden? Dan zou je dat dus de rest van je leven moeten doen om op gewicht te blijven? Pff, lijkt me niks.

Elke dag zoveel fietsen lukt niet, ik heb er nu 8 opzitten. Maar ik wil wel proberen om 20 km te fietsen per dag.
Ik zit op aerobics, ff alle spieren bij langs, ik voelde me soms net een stijve hark met mij 36 jaren :lol: dat is 1x per week. Ik merk wel dat het helpt. Lopend of op de fiets kan ik geen boodschappen doen. Daar voor wonen we te ver bij de winkels vandaan. en in het dichtsbijzijnde dorp zijn niet eens winkels Wil ik weer op mijn gewicht zitten van mijn trouwen dan moet er 24 (!) af. Die hoop heb ik niet eens, met 10 ben ik tevreden.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 09 feb 2010 14:09

Marnix schreef:

Nou, dat hoeft ook niet... Waar ik op doelde is dat veel mensen de fout maken dat ze gaan sporten om af te vallen, en als ze dan op het goede gewicht zijn stoppen met sporten. Dan komen de kilo's er zo weer aan. Je moet wel blijven sporten. Maar niet evenveel. Je moet meer calorieën verbranden om af te vallen,dan je moet verbranden om op je gewicht te blijven. Kortom, je hoeft geen 33 km per dag te blijven fietsen om op gewicht te blijven... maar je moet ook niet totaal stoppen met fietsen als de kilo's er af zijn.

mezelf schreef:ik wil er 4 kilo af, maar dat is ook weer een probleem, want omdat het zo weinig is ga ik niet aktief lijnen, ik probeer het snoepen te laten en schep maar 1 keer op ipv 2 keer. Maar het wil niet lukken, dan ben ik er weer 2 kwijt en de week erop zitten er weer 3 bij :x , khoop maar dat het gauw mooi weer word, dan kan ik weer meer gaan fietsen. :)

Misschien goed om een alternatieve vorm van bewegen te kiezen in de winter? Op zich kan je met goede handschoenen / muts overigens wel fietsen met dit weer. Maar als je dat niks vindt kan je bijvoorbeeld in de wintermaanden gaan hardlopen... of zwemmen.... of naar de sportschool... of squashen... genoeg mogelijkheden. Pin je niet vast op het fietsen.... ;)

Is allemaal minstens 20 km bij me vandaan :(

en het fietsen thuis is ideaal. Als ik naar de wasmachine moet eerst ff 10 min fietsen...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 feb 2010 23:33

Hmmm... waar woon je dan? :) Een fietstrainer (hometrainer) is dan wel ideaal... of gaan hardlopen anders. Er is altijd wel een manier van beweging te verzinnen, dat was mijn punt. Sommige mensen kiezen 1 vorm van beweging die niet kan als het heel koud is en doen dan alsof ze niet kunnen sporten in de winter ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 10 feb 2010 14:23

Marnix schreef:Hmmm... waar woon je dan? :) Een fietstrainer (hometrainer) is dan wel ideaal... of gaan hardlopen anders. Er is altijd wel een manier van beweging te verzinnen, dat was mijn punt. Sommige mensen kiezen 1 vorm van beweging die niet kan als het heel koud is en doen dan alsof ze niet kunnen sporten in de winter ;)

Op het platteland, in het (bijna) uiterste noorden van NL, hemels breed 8 km bij de waddenzee vandaan. , de stad Groningen is een half uur.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 feb 2010 22:07

pannenkoek schreef:
Op het platteland, in het (bijna) uiterste noorden van NL, hemels breed 8 km bij de waddenzee vandaan. , de stad Groningen is een half uur.

Tja, dan wordt het een hometrainer, situps, en een dvd met boxoefeningen of zo :mrgreen:
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 feb 2010 10:32

-17,9 hier! :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 feb 2010 10:51

Wauw....goed gedaan Jannoek!

Hier -1 ( mede dankzij een buikgriep). Nog 6,5 kg te gaan ( en het liefst nog 8-10 kg)

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 11 feb 2010 11:49

Hier -1 ( mede dankzij een buikgriep). Nog 6,5 kg te gaan ( en het liefst nog 8-10 kg)[/quote]

meestal komen die kilos die je verloren hebt door een buikgriep er helaas meteen weer bij, is mijn ervaring :(
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 feb 2010 12:44

@ajl dank! WW rules ;)

Heb nog niet goed m'n streefdoel voor ogen, maar wil er in elk geval nog 10 kilo, en liefst nog 15-20 af.
Als ik verhuisd ben ga ik weer sporten, wellicht dat dat ook helpt, merk dat m'n huid wat slap wordt... 8-[

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 11 feb 2010 13:06

Jannoek, is het niet lastig om af te vallen als je je trouwjurk al gekocht hebt?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 feb 2010 14:10

mezelf schreef:Hier -1 ( mede dankzij een buikgriep). Nog 6,5 kg te gaan ( en het liefst nog 8-10 kg)

meestal komen die kilos die je verloren hebt door een buikgriep er helaas meteen weer bij, is mijn ervaring :([/quote]

Ligt eraan hoeveel je daarna weer gaat eten.Ik merk dat ik toch nog steeds last van mn maag heb. Ik moet mijzelf dwingen om te eten ( en aangezien ik bv geef is dat ook beter voor mn dochter)

@Jannoek ind.WW is echt ideaal. Normaal eten ( veel eten) en toch afvallen!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 feb 2010 15:35

@Nina87. Ze zijn bij bruidsmodezaken bijna niet anders gewend dan dat aanstaande bruidjes nog af willen vallen gaven ze aan ;-).
Ze kunnen nog wel een hele maat in nemen. En ik ben nu met 18 kilo krap 2 maten afgevallen. Dus kan nog wel even doorgaan ;-). In elk geval tot mei, dan moet ik passen. Daarna misschien niet meer, maar dat hoor ik dan wel....

Terug naar “Archief”