Toch is het beleid in Barneveld-C.
Prekensite maakt weleens een foutje. En volgens mij is nu de reactietermijn verlengd voor Rhenen.
Moderator: Moderafo's
Heus schreef:coupe soleil schreef:Hij mocht het in Barneveld ook niet dus voor hem verandert er niets.
Maar tragisch is het zeker.
Daar ben ik het niet mee eens, want hij kwam weleens 1 kerkdienst naar Opheusden op zondag, en ik geloof niet dat hij dan lopend kwam (zo'n 30 km van Barneveld vandaan).
Gereformeerde Gemeenten:
Eerst was er volgens Prekensite bedankt voor Rhenen. Maar nu is er opeens niet meer bedankt, en is de beslissingsdatum: D.V. 8 februari. Vreemde zaak....
Optimatus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij dat beroep aan zal nemen. Hij staat nog niet zo heel lang in Barneveld.
Optimatus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij dat beroep aan zal nemen. Hij staat nog niet zo heel lang in Barneveld.
Heus schreef:Optimatus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij dat beroep aan zal nemen. Hij staat nog niet zo heel lang in Barneveld.
Alweer bijna zes jaar hoor. Sinds 1 juni 2004. Dus dat is toch niet zo heel kort.
Race406 schreef:coupe soleil schreef:Alleen mag de predikant van de kerkenraad van Genemuiden niet op zondag reizen...
De dominee heeft zelf ook een stem in het geheel, toch? Wat is belangrijker: Dat de dominee ook ergens anders nog het Woord kan brengen of een stelling van een aantal mensen die reizen op zondag zondig vinden? Jezus Zelf reisde op de rustdag ook heel wat af, en deed op die dagen ook heel veel wat de gevestigde orde niet goed vond.....
Evelien schreef:Race406 schreef:coupe soleil schreef:Alleen mag de predikant van de kerkenraad van Genemuiden niet op zondag reizen...
De dominee heeft zelf ook een stem in het geheel, toch? Wat is belangrijker: Dat de dominee ook ergens anders nog het Woord kan brengen of een stelling van een aantal mensen die reizen op zondag zondig vinden? Jezus Zelf reisde op de rustdag ook heel wat af, en deed op die dagen ook heel veel wat de gevestigde orde niet goed vond.....
Niet alle predikanten houden zich daar aan. Ik weet dat er een dominee was die op zondag 1 dienst in Kampen kwam preken vanuit Genemuiden.
Evelien schreef:heeft niks met gratie te maken. Hij trok zich nergens wat van aan. Hij had zelfs commentaar gekregen omdat hij zonder hoed de post uit de brievenbus haalde...
hamlap schreef:Evelien schreef:heeft niks met gratie te maken. Hij trok zich nergens wat van aan. Hij had zelfs commentaar gekregen omdat hij zonder hoed de post uit de brievenbus haalde...
Ow, ik ken die opmerking over de hoed in een andere variant: 'de dominee had commentaar gekregen omdat hij de kliko aan de weg had gezet, zonder dat hij op dat moment een hoed op had....'
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten