Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

Berichtdoor coupe soleil » 05 feb 2010 23:20

Toch is het beleid in Barneveld-C.

Prekensite maakt weleens een foutje. En volgens mij is nu de reactietermijn verlengd voor Rhenen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 06 feb 2010 11:46

Heus schreef:
coupe soleil schreef:Hij mocht het in Barneveld ook niet dus voor hem verandert er niets.
Maar tragisch is het zeker.

Daar ben ik het niet mee eens, want hij kwam weleens 1 kerkdienst naar Opheusden op zondag, en ik geloof niet dat hij dan lopend kwam (zo'n 30 km van Barneveld vandaan).

Gereformeerde Gemeenten:

Eerst was er volgens Prekensite bedankt voor Rhenen. Maar nu is er opeens niet meer bedankt, en is de beslissingsdatum: D.V. 8 februari. Vreemde zaak....

Het is heel simpel, de beroepingsbrief deed er een week over om in US te komen, dus na ontvangst gaat periode in.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 feb 2010 12:20

Optimatus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij dat beroep aan zal nemen. Hij staat nog niet zo heel lang in Barneveld.

'Gods gedachten zijn hoger dan onze gedachten' staat er ergens in de Bijbel.
Dus waarom zou het niet kunnen?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 06 feb 2010 13:55

Optimatus schreef:Ik kan me niet voorstellen dat hij dat beroep aan zal nemen. Hij staat nog niet zo heel lang in Barneveld.

Alweer bijna zes jaar hoor. Sinds 1 juni 2004. Dus dat is toch niet zo heel kort.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 feb 2010 16:29

Heus schreef:

Alweer bijna zes jaar hoor. Sinds 1 juni 2004. Dus dat is toch niet zo heel kort.

nee idd, dan wordt het tijd om te verhuizen.... :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 feb 2010 10:18

Race406 schreef:
coupe soleil schreef:Alleen mag de predikant van de kerkenraad van Genemuiden niet op zondag reizen...

De dominee heeft zelf ook een stem in het geheel, toch? Wat is belangrijker: Dat de dominee ook ergens anders nog het Woord kan brengen of een stelling van een aantal mensen die reizen op zondag zondig vinden? Jezus Zelf reisde op de rustdag ook heel wat af, en deed op die dagen ook heel veel wat de gevestigde orde niet goed vond.....

Niet alle predikanten houden zich daar aan. Ik weet dat er een dominee was die op zondag 1 dienst in Kampen kwam preken vanuit Genemuiden.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 07 feb 2010 16:08

Volgens dominees.nl zou ds. Brugge (GG) bedankt hebben voor Lelystad. Als dat zo is, kan ik het vanavond bevestigen.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 07 feb 2010 19:02

Inderdaad, Brugge heeft bedankt.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 feb 2010 08:58

Evelien schreef:
Race406 schreef:
coupe soleil schreef:Alleen mag de predikant van de kerkenraad van Genemuiden niet op zondag reizen...

De dominee heeft zelf ook een stem in het geheel, toch? Wat is belangrijker: Dat de dominee ook ergens anders nog het Woord kan brengen of een stelling van een aantal mensen die reizen op zondag zondig vinden? Jezus Zelf reisde op de rustdag ook heel wat af, en deed op die dagen ook heel veel wat de gevestigde orde niet goed vond.....

Niet alle predikanten houden zich daar aan. Ik weet dat er een dominee was die op zondag 1 dienst in Kampen kwam preken vanuit Genemuiden.

Ja sommige dsssen krijgen 'gratie'

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2010 16:46

heeft niks met gratie te maken. Hij trok zich nergens wat van aan. Hij had zelfs commentaar gekregen omdat hij zonder hoed de post uit de brievenbus haalde... ](*,)

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 08 feb 2010 17:52

Evelien schreef:heeft niks met gratie te maken. Hij trok zich nergens wat van aan. Hij had zelfs commentaar gekregen omdat hij zonder hoed de post uit de brievenbus haalde... ](*,)

Ow, ik ken die opmerking over de hoed in een andere variant: 'de dominee had commentaar gekregen omdat hij de kliko aan de weg had gezet, zonder dat hij op dat moment een hoed op had....'
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 08 feb 2010 18:40

Hersteld Hervormde Kerk:

Beroepen te Harskamp: ds. J.G. van Tilburg te Waddinxveen-Dorpsstraat; te Maartensdijk: ds. A. den Hartog te Kesteren.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 feb 2010 18:42

hamlap schreef:
Evelien schreef:heeft niks met gratie te maken. Hij trok zich nergens wat van aan. Hij had zelfs commentaar gekregen omdat hij zonder hoed de post uit de brievenbus haalde... ](*,)

Ow, ik ken die opmerking over de hoed in een andere variant: 'de dominee had commentaar gekregen omdat hij de kliko aan de weg had gezet, zonder dat hij op dat moment een hoed op had....'

Dan ben ik voor dsssen die zich nergens wat van aantrekken. (wel een beetje normaal dan)
Ik ken nog een situatie waar de predikant uiteindelijk toch wel in één gemeente mocht preken op zondag, en daar had hij wel de auto voor nodig. In andere gemeentes mocht hij nl niet preken vd kerkenraad.

Hier hadden we een keer een student (GG) en die had zijn hoed op. Nou sorry, maar dat stond een beetje arrogant als ik het zo mag zeggen. Echt zo van 'zien jullie mij...' Een poos later kregen we een andere student en die had er geen één op. Nou, deze beste man liep gewoon in zijn schoenen.

Waarom 'moet' een predikant eigenlijk een hoed op? een stukje eerbetoon of zo? En als ze dan een pet op hebben ipv een hoed?

Maar goed dit is eigenlijk of-topic [-X

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 08 feb 2010 19:01

Inderdaad!

Laten we ons hier dus beperken tot het beroepingswerk!
!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 08 feb 2010 19:18

Tweetal Krabbendijke (GG): Ds. J. M. D. Den Heer te Middelburg C., en Ds. D. De Wit te Rijssen West. (10-02)

Terug naar “Archief”