@sterretje, het hele schoolprobleem gaat niet eens over hoe ze onderwijs geven, dat punt boeit me even niet meer. het gaat nu echt over het Christelijk gehalte. Er is 1 reformatorische school in een dorp verder, maar dat is hiervandaan denk ik 10 minuten lopen. Maar ik ben niet zo voor reformatorisch onderwijs, ik ben bang dat het verschil tussen wat er in onze kerk geleerd wordt en wat er daar geleerd wordt te groot is voor hem.
Dan nog een leuke goede protestantse school, maar dat is zeker 10 minuten met de auto, en vinden we eigenlijk te ver weg> Daar gaan wel bijna alle kinderen uit onze kerk heen, maar er staat vaak file enzo, dat trekt ons niet zo.
En dan een protestantse school op een minuut of 10 lopen, maar daar schijnt erg weinig aan het Christelijk geloof gedaan te worden. En dat vind ik toch wel weer belangrijk. Dus die laatste school willen we vooral mee in gesprek, want ik ken niemand uit mijn naaste kring die daar kinderen op school hebben, op die andere 2 wel, dus daar weten we wel van hoe het zit en hoe ze daar werken. Maar ik zou het erg fijn vinden als Jurian later lopend kan, bij die laatste school hoeft hij zelfs geen drukke weg over, lijkt me ideaal, en er is een BSO bij. Nu vindt mijn man het onzin om daar al rekening mee te houden, want wie weet hebben we dat helemaal niet meer nodig over 3 jaar, maar ik vind het wel belangrijk dat de mogelijkheid er in ieder geval is.
Dus zo zwoegen we voort

En laten we ons maar goed informeren. En de hele vorm van lesgeven interesseert me dan nog niet eens zoveel. Ik weet wel dat op de reformatorische basisschool het 'met de handen werken' voorop staat, wat ik niet erg vind, maar wel als Jurian bijv wel mavo of havo gaat doen en wel verder wil leren, dan vind ik het wel belangrijk als hij daarin gestimuleerd wordt door een leraar of lerares.
Tjonge, we hebben sinds een paar dagen een vis in huis, voor Jurian (

omdat hij het zo leuk vond bij mijn vriendin, ik ben helemaal geen dierenmens, maar een vis mag nog net

). En hij vindt het fantastisch, zo leuk om te zien. Ook staat de piano er weer en hij blijft er op rammen, erg leuk om te zien

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...