Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor jeepeecee » 05 feb 2010 15:36

bedankt voor alle tips, hebben nu via marktplaats toch een babybjorn gekocht ( helemaal nieuw) met een rug steun, dus we gaan het proberen, de 1e keer vond ze het helemaal niets, d 2e keer ging al iets beter :D
idd heb ik op internet ook een patroon gezien van een meitai, dus als dit niet bevalt kan ik ook nog zoiets maken.

over dat zoutspoelen doen wij ook, we gebruiken geen neusspray maar van die capsules die je in 1 keer kan gebruiken, zit 5 ml aan zoutoplossing in. is een stuk hygienischer. had ook gehoord dat je 'gewone' neusspray niet mag gebruiken voor die kleintjes en dat het uit de slijmvliezen alleen maar aanzet tot meer productie van slijm?

@laura, leuke foto, zijn die schoenen niet aan de kleine kant :mrgreen:
Afbeelding

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 05 feb 2010 16:10

bedankt voor jullie meeleven!
dankbaar gelukkig mocht Nathan gistermiddag met ontslag uit het ZH! het is toch echt niets al je kleintje in het zh ligt. al is het bekend terrein voor me (ik werk zelf in hetzelfde zh wel andere afdeling).
nu weer lekker thuis met zijn 4tjes genieten!

@laura leuke foto's van Michael

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 feb 2010 16:24

@kamille, fijn dat hij weer lekker thuis is!

@jpc: het enige gevaar met de xylo-neusspray (wat mij verteld is in ieder geval) is dat het verslavend kan werken. Maar als je goed in de gaten houdt dat je hem minimaal gebruikt kan het verder geen kwaad.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 feb 2010 19:50

Ooh, wat een heerlijk ventje blijft Michael toch!

Jurian is bij de dokter geweest en hij is gewoon snotverkouden. Ook zit hij tegen een oorontsteking aan, maar zijn longen zijn gelukkig helemaal schoon. Valt weer mee.

Ook zijn we weer lekker bezig met een school zoeken. Klinkt nog zo ontzettend ver weg, maar als we de protestantse school willen moeten we hem nu al inschrijven. Pff, ik blijf het lastig vinden. Eerst maar eens gesprekken aanvragen op verschillende scholen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 feb 2010 20:10

haha wat is michael een lekkere rommelmaker :mrgreen:

fijn dat jurian zn longen schoon zijn!

kamille fijn dat nathan weer thuis is! hopelijk is hij snel weer helemaal opgeknapt..

vanmiddag heb ik matteo op moeten halen bij de peuterspeelzaa na een uur.. hij was steeds aan het huilen en miste mij :cry: :cry: het leek juf beter hem even op te halen.. toen ik daar kwam hoorde ik in het halletje hem al huilen.. hij zat al huilend zn banaan op te eten.. en ik kwam binnen.. ooh mama.. matteo wil huis :cry: :cry:

dinsdag gaan we het weer proberen en blijf ik er even een uurtje bij..

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 05 feb 2010 20:49

Wat een boef is Michael zeg! Hij kijkt er ook zo lekker ondeugend bij :mrgreen:
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 feb 2010 10:15

ff een update van mijn lieve nichtje.
Das al veel te lang geleden.

Afbeelding

Tis zo'n bijdehand ding geworden.
Echt een schatje
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 06 feb 2010 13:56

In t kader van draagdoeken nog even een foto van mijn dame in de tricot slen.

Afbeelding
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 feb 2010 14:22

Lief, Parkiet!
@Funlover, wat een grote meid alweer! Een plaatje :)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 feb 2010 16:10

@ Jeepeecee.. Kan ook best hoor. Als je wacht tot ze maand of 6 zijn zijn die dingen prima.
@ Laura... grijns... ik denk dat Anna Sofie ook zo wordt.. die wilde vanmogen de vissen uit de viskom halen. Had een stoel bijgeschoven, opgeklommen en vissen maar :mrgreen:
@ MissF: klinkt ver weg.. maar gaat snel genoeg. Goed informeren hoor. Leerprogramma's en de omliggende programma's opvragen, doornemen, kritische vragen opschrijven en gesprekken aangaan. Je moet je zelf ook fijn voelen bij een school. Heel belangrijk!
Is er bij jullie in het dorp/stad een school of wordt het verder weg?
Wij hebben hier twee scholen waar we Anna Sofie wel heel kunnen doen. Maar ik wacht even af hoe ze ontwikkeld. De ene school is ver met allerlei maatwerk en persoonsgebonden werk, de andere minder ver. En als een kind goed ontwikkeld vind ik persoonsgebonden werk en maatwerk wel erg belangrijk.
@ Pakiet en Funlover: mooi en lief!
@ TJ: ah... dat steekt jezelf ook wel he! Nou succes dinsdag!

Over die Ergo: ik zat er over te denken maar blijf me afvragen hoe fijn het is met bv bergwandelen. Dan hangt het kind infeite tegen je aan. Terwijl dat juist niet goed is met het zweten e.d. Je kind hangt tegen je bezwete rug aan, wordt klam en boven in de bergen dus koud. (Niet voor niets zijn rugzakken -geen kinderdragers maar gewone rugzakken- ook uitgerust met speciale 'beugels' die de zak van je rug houden. Net als de rugdrager waar Anna Sofie in zit.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 feb 2010 19:59

Sterretje schreef:Over die Ergo: ik zat er over te denken maar blijf me afvragen hoe fijn het is met bv bergwandelen. Dan hangt het kind infeite tegen je aan. Terwijl dat juist niet goed is met het zweten e.d. Je kind hangt tegen je bezwete rug aan, wordt klam en boven in de bergen dus koud. (Niet voor niets zijn rugzakken -geen kinderdragers maar gewone rugzakken- ook uitgerust met speciale 'beugels' die de zak van je rug houden. Net als de rugdrager waar Anna Sofie in zit.

Ik heb er nog niet mee gebergwandeld...maar wel vijf dagen door Rome mee gesjouwd (inclusief de St Pieter, helemaal naar boven) en het ging best hoor. En reken maar dat ik zweette :lol: Wij hebben overigens ook zo'n rugzak met stangen etc, maar ik kan dat niet aan. Ben niet zo heel groot en kan dat ding niet goed op mijn schouders heisen. Mijn man gebruikt 'm altijd, want die wil niet graag gezien worden met de Ergo (te close ;)). Je kunt het natuurlijk ook de andere kant op draaien he. Nu is het heerlijk warm voor Michael en mama om dicht tegen elkaar aan te zitten. We delen samen een paraplu. En hij kan gewoon alles zien want geen beslagen plastic hoes over de buggy. Je zou het gewoon eens moeten proberen :) Ik ben echt geen 'sterke' of 'grote' vrouw, mijn kind weegt dik 12 kilo en het lukt me heel goed. 't Is nog goed voor je buikspieren ook!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 feb 2010 11:33

@sterretje, het hele schoolprobleem gaat niet eens over hoe ze onderwijs geven, dat punt boeit me even niet meer. het gaat nu echt over het Christelijk gehalte. Er is 1 reformatorische school in een dorp verder, maar dat is hiervandaan denk ik 10 minuten lopen. Maar ik ben niet zo voor reformatorisch onderwijs, ik ben bang dat het verschil tussen wat er in onze kerk geleerd wordt en wat er daar geleerd wordt te groot is voor hem.
Dan nog een leuke goede protestantse school, maar dat is zeker 10 minuten met de auto, en vinden we eigenlijk te ver weg> Daar gaan wel bijna alle kinderen uit onze kerk heen, maar er staat vaak file enzo, dat trekt ons niet zo.
En dan een protestantse school op een minuut of 10 lopen, maar daar schijnt erg weinig aan het Christelijk geloof gedaan te worden. En dat vind ik toch wel weer belangrijk. Dus die laatste school willen we vooral mee in gesprek, want ik ken niemand uit mijn naaste kring die daar kinderen op school hebben, op die andere 2 wel, dus daar weten we wel van hoe het zit en hoe ze daar werken. Maar ik zou het erg fijn vinden als Jurian later lopend kan, bij die laatste school hoeft hij zelfs geen drukke weg over, lijkt me ideaal, en er is een BSO bij. Nu vindt mijn man het onzin om daar al rekening mee te houden, want wie weet hebben we dat helemaal niet meer nodig over 3 jaar, maar ik vind het wel belangrijk dat de mogelijkheid er in ieder geval is.
Dus zo zwoegen we voort ;) En laten we ons maar goed informeren. En de hele vorm van lesgeven interesseert me dan nog niet eens zoveel. Ik weet wel dat op de reformatorische basisschool het 'met de handen werken' voorop staat, wat ik niet erg vind, maar wel als Jurian bijv wel mavo of havo gaat doen en wel verder wil leren, dan vind ik het wel belangrijk als hij daarin gestimuleerd wordt door een leraar of lerares.

Tjonge, we hebben sinds een paar dagen een vis in huis, voor Jurian ( :oops: omdat hij het zo leuk vond bij mijn vriendin, ik ben helemaal geen dierenmens, maar een vis mag nog net ;) ). En hij vindt het fantastisch, zo leuk om te zien. Ook staat de piano er weer en hij blijft er op rammen, erg leuk om te zien :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 07 feb 2010 16:40

Haha MissF, mijn oppaskindjes waren ook altijd helemaal gek van onze goudvissen als ze eens bij mij thuis kwamen. Echt grappig om te zien, want voor ons was het meer decoratie dan dierenliefde ;)

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 07 feb 2010 16:48

Oh, en over de scholen: bij ons is dat nog lang niet aan de orde (we zijn nog niet eens getrouwd) maar we hebben het er al weleens over en ik denk toch dat het wel heel erg belangrijk is dat je daar goed over nadenkt. Ik zou mijn kind ook niet zomaar naar de school sturen die het dichts in de buurt is. Aan de ene kant lijkt het me erg fijn als de school qua christelijk onderwijs aansluit bij wat je thuis aan een kind probeert mee te geven, maar de onderwijsmethode zou voor mij toch ook wel een groot punt zijn. Ik heb zelf op een basisschool gezeten waar ik straf kreeg als ik sneller las dan de rest van de klas en ik nooit de beurt kreeg tijdens de les omdat ik het "toch wel wist", en dat zou ik voor mijn kinderen nooit willen. En misschien is het ook wel goed voor een kind als hij / zij leert dat er ook andere mensen op de wereld zijn. Maar aan de andere kant denk ik dat het voor een jong kind misschien wel moeilijk is om 'tegenstrijdige' dingen te horen. Lastig hoor, veel succes ermee!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 feb 2010 07:28

Tjonge, we hebben sinds een paar dagen een vis in huis, voor Jurian ( :oops: omdat hij het zo leuk vond bij mijn vriendin, ik ben helemaal geen dierenmens, maar een vis mag nog net ;) ). En hij vindt het fantastisch, zo leuk om te zien. Ook staat de piano er weer en hij blijft er op rammen, erg leuk om te zien :D

:mrgreen: herkenbaar, heb vorig jaar gupjes gegeven aan mijn vriendin, haar jongste was toen iets meer als een jaar, en heeft de hele middag bij de tafel staan dansen en 'fissies' geroepen!
Afbeelding

Terug naar “Archief”