Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor Dippie » 27 jan 2010 19:36

Wij zijn verloofd, en ik ben dus ten huwelijk gevraagd, mét ring (jaja, mijn lief is op zijn knieën gegaan :wink: ) in Monchau :D
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2010 21:37

Ook al concrete plannen aan het maken Dippie?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 28 jan 2010 09:19

Zeg, ligt dat nou aan mij of snap ik de begrippen niet zo goed? Hoe kun je nou al een huwelijksdatum etc bepalen zonder verloofd te zijn? :-k
Ik bedoel, de een zegt toch niet out of the blue tegen zijn geliefde: "hee, dat lijkt me wel een leuk huis, zullen we dat huis gaan kopen?" Antwoord: "Ja, laten we dat doen, kunnen we dan en dan trouwen!" Ik bedoel, daar gaat toch een gesprek aan vooraf?
Naar mijn idee ben je verloofd, op het moment dat het gesprek (al dan niet met aanzoek) erover gaat:
a. of je ECHT met elkaar wilt trouwen, en zo ja,
b. wanneer je verdere plannen wil maken/wanneer je wilt trouwen, etc.

Of en hoe je de verloving dan wil vieren, dat maakt dan niet zoveel uit.

Bij ons: We hadden het er wel vaak genoeg over gehad dat we de WENS hadden, ooit met elkaar te trouwen, te gaan samenwonen, emigreren, etc. Maar we wisten ook dat de concrete invulling nog zou moeten komen (allebei nog midden in studie enzo).
Mijn man heeft me op een gegeven moment met een romantische avond met ring (uit de familie) gevraagd, de dag erna zijn we trouwringen gaan uitzoeken en hebben we het onze ouders verteld. Vanaf toen waren we verloofd, omdat het vanaf toen concreter werd: plannen maken, dingen voorbereiden enzo.

Iemand andere ideeën/ervaringen hierover?

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 28 jan 2010 11:41

Mijn vriend heeft mijn ten huwelijk gevraagd toen we in de Outer Hebrides (Schotland) op vakantie waren. Ik had het al wel een beetje verwacht omdat ik wist dat hij bezig was met een ring uitzoeken, maar het was alsnog wel een heel leuke verrassing. Vooral omdat ik niet wist hoe de ring eruit zag!

@ elvira, zo ging het bij ons ook. We hadden er al veel over gepraat en nagedacht maar pas vanaf dat we verloofd zijn hebben we een datum geprikt en zijn we dingen gaan regelen. We wonen nu ook in Engeland en daar is het ook raar om te verloven zonder dat je concrete trouwplannen hebt. Onze families dachten daar wel anders over: onze verloving werd min of meer voor kennisgeving aangenomen, maar toen we hen vertelden dat we een datum hadden werden we opeens heel enthousiast gefeliciteerd. Vonden wij een beetje vreemd... Misschien is het typisch Nederlands om verloven en trouwplannen als iets aparts te zien?
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2010 12:03

elvira (gast) schreef:Zeg, ligt dat nou aan mij of snap ik de begrippen niet zo goed? Hoe kun je nou al een huwelijksdatum etc bepalen zonder verloofd te zijn? :-k
Ik bedoel, de een zegt toch niet out of the blue tegen zijn geliefde: "hee, dat lijkt me wel een leuk huis, zullen we dat huis gaan kopen?" Antwoord: "Ja, laten we dat doen, kunnen we dan en dan trouwen!" Ik bedoel, daar gaat toch een gesprek aan vooraf?
Naar mijn idee ben je verloofd, op het moment dat het gesprek (al dan niet met aanzoek) erover gaat:
a. of je ECHT met elkaar wilt trouwen, en zo ja,
b. wanneer je verdere plannen wil maken/wanneer je wilt trouwen, etc.

Of en hoe je de verloving dan wil vieren, dat maakt dan niet zoveel uit.

Bij ons: We hadden het er wel vaak genoeg over gehad dat we de WENS hadden, ooit met elkaar te trouwen, te gaan samenwonen, emigreren, etc. Maar we wisten ook dat de concrete invulling nog zou moeten komen (allebei nog midden in studie enzo).
Mijn man heeft me op een gegeven moment met een romantische avond met ring (uit de familie) gevraagd, de dag erna zijn we trouwringen gaan uitzoeken en hebben we het onze ouders verteld. Vanaf toen waren we verloofd, omdat het vanaf toen concreter werd: plannen maken, dingen voorbereiden enzo.

Iemand andere ideeën/ervaringen hierover?

De groep mensen die zijn verloofd en getrouwd omdat ze een huis konden kopen is misschien groter dan je denkt... vooral bij de iets oudere generatie. Tegenwoordig is het wel in om eerst te verloven... vroeger was men wat praktischer, misschien te praktisch.

Wij zijn op een gegeven moment wel trouwringen gaan uitzoeken... maar die gaan we pas dragen vanaf dat we getrouwd zijn. Na de verloving hebben we samen eenvoudige verlovingsringen gekocht. Nadat we eerst de ouders hebben gebeld. De trouwringen hebben we een maand of 2 later gekocht. Ik vind die keuze om eerst trouwringen uit te zoeken en het daarna pas te vertellen wel apart, die trouwringen heb je toch pas nodig als je getrouwd bent? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 28 jan 2010 14:28

Gerdien B. schreef:Ook al concrete plannen aan het maken Dippie?

Jaja, die hebben we al gemaakt :wink: We hebben inmiddels een huis gekocht en hopen op DV 7 oktober in het huwelijk te treden :) En ik heb vandaag mijn bruidsjurk uitgezocht :8>
Afbeelding

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 28 jan 2010 14:46

@Marnix: we zijn ook alleen maar de stad ingegaan om het met zijn tweetjes met thee en een gebakje te vieren en ons een beetje op trouwringen te oriënteren. 's avonds hebben we het aan onze ouders verteld (die woonden allebei toen ook al ver weg, dus vandaar)
De trouwringen hebben we trouwens ook pas na ons trouwen omgedaan.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jan 2010 15:30

Voor wij gingen verloven, hebben wij al trouwringen gekocht en deze eerst anderhalf jaar aan onze linkerhand gedragen. Als verlovingsring dus.
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jan 2010 15:58

Daphne schreef:Voor wij gingen verloven, hebben wij al trouwringen gekocht en deze eerst anderhalf jaar aan onze linkerhand gedragen. Als verlovingsring dus.

Oke. En voor jullie gingen verloven hebben ze een poos gewoon ergens gelegen?

Wij gaan binnenkort onze trouwringen ophalen in Belgie. Wel zin in, ik vind ze erg mooi :)

elvira (gast) schreef:@Marnix: we zijn ook alleen maar de stad ingegaan om het met zijn tweetjes met thee en een gebakje te vieren en ons een beetje op trouwringen te oriënteren. 's avonds hebben we het aan onze ouders verteld (die woonden allebei toen ook al ver weg, dus vandaar)
De trouwringen hebben we trouwens ook pas na ons trouwen omgedaan.

Oke. :) Wij hebben onze ouders gebeld, aangezien die ook niet echt in de buurt waren... en om er nou speciaal voor langs te gaan rijden vonden we ook zowat :D En op zaterdag hebben we verlovingsringen gekocht.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 28 jan 2010 17:22

Wij hadden echt al wat plannen voordat we gingen verloven. Zo hadden wij ons al ingeschreven voor appartement en hadden wij al trouwringen uitgezocht, die we ook voor verlovingsringen gingen gebruiken. Toen netjes de ringen afgestaan en mijn man lekker laten kiezen wanneer hij mij ten huwelijk wilde vragen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 jan 2010 14:10

Marnix schreef:[Wij gaan binnenkort onze trouwringen ophalen in Belgie. Wel zin in, ik vind ze erg mooi :)

Is in Belgie het goud goedkoper of eigenlijk is de vraag, waarom helemaal in Belgie trouwringen kopen?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 jan 2010 18:25

De goudprijs ligt daar inderdaad lager. En he-le-maal in België... Bij mijn ouders vandaan (vanuit Brabant) is het net een uurtje rijden. Wel grappig trouwens, ook de diamantprijs ligt daar lager, dus in tegenstelling tot in Nederland, zijn mannenringen al snel duurder dan vrouwenringen. Ze zijn breder, dus je betaalt echt voor het gewicht aan goud.
pobody's nerfect

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 jan 2010 21:01

Jo'tje schreef:De goudprijs ligt daar inderdaad lager. En he-le-maal in België... Bij mijn ouders vandaan (vanuit Brabant) is het net een uurtje rijden. Wel grappig trouwens, ook de diamantprijs ligt daar lager, dus in tegenstelling tot in Nederland, zijn mannenringen al snel duurder dan vrouwenringen. Ze zijn breder, dus je betaalt echt voor het gewicht aan goud.

Zo dat wist ik niet! Manlief maar eens meenemen naar Antwerpen voor een goedkoop diamanten ringetje voor mij :lol: :lol:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 30 jan 2010 10:43

Ik ken trouwens wel meer mensen die hun trouwringen om die reden in België hebben gehaald. Maar dat zijn wel vooral mensen uit het zuiden van het land :)
pobody's nerfect

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 30 jan 2010 17:10

Wij zijn gewoon de stad in gegaan. Had een zaakje op het internet gevonden. Hier hebben we ringen gepast. In eerste instantie wilden we wit-goud, maar was toch niet wat we dachten dat het was. Uiteindelijk toch mooie ringen gevonden.
Was blij dat we ze op tijd konden halen, want mijn naam was er verkeerd ingegraveerd. Dus ze konden weer terug. Er zijn nieuwe ringen besteld en mijn naam staat er nu goed in ;/ Ze liggen nu bij mij thuis :)
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Terug naar “Archief”