Moderator: Moderafo's
elvira (gast) schreef:Zeg, ligt dat nou aan mij of snap ik de begrippen niet zo goed? Hoe kun je nou al een huwelijksdatum etc bepalen zonder verloofd te zijn?![]()
Ik bedoel, de een zegt toch niet out of the blue tegen zijn geliefde: "hee, dat lijkt me wel een leuk huis, zullen we dat huis gaan kopen?" Antwoord: "Ja, laten we dat doen, kunnen we dan en dan trouwen!" Ik bedoel, daar gaat toch een gesprek aan vooraf?
Naar mijn idee ben je verloofd, op het moment dat het gesprek (al dan niet met aanzoek) erover gaat:
a. of je ECHT met elkaar wilt trouwen, en zo ja,
b. wanneer je verdere plannen wil maken/wanneer je wilt trouwen, etc.
Of en hoe je de verloving dan wil vieren, dat maakt dan niet zoveel uit.
Bij ons: We hadden het er wel vaak genoeg over gehad dat we de WENS hadden, ooit met elkaar te trouwen, te gaan samenwonen, emigreren, etc. Maar we wisten ook dat de concrete invulling nog zou moeten komen (allebei nog midden in studie enzo).
Mijn man heeft me op een gegeven moment met een romantische avond met ring (uit de familie) gevraagd, de dag erna zijn we trouwringen gaan uitzoeken en hebben we het onze ouders verteld. Vanaf toen waren we verloofd, omdat het vanaf toen concreter werd: plannen maken, dingen voorbereiden enzo.
Iemand andere ideeën/ervaringen hierover?
Gerdien B. schreef:Ook al concrete plannen aan het maken Dippie?
Daphne schreef:Voor wij gingen verloven, hebben wij al trouwringen gekocht en deze eerst anderhalf jaar aan onze linkerhand gedragen. Als verlovingsring dus.
elvira (gast) schreef:@Marnix: we zijn ook alleen maar de stad ingegaan om het met zijn tweetjes met thee en een gebakje te vieren en ons een beetje op trouwringen te oriënteren. 's avonds hebben we het aan onze ouders verteld (die woonden allebei toen ook al ver weg, dus vandaar)
De trouwringen hebben we trouwens ook pas na ons trouwen omgedaan.
Marnix schreef:[Wij gaan binnenkort onze trouwringen ophalen in Belgie. Wel zin in, ik vind ze erg mooi
Jo'tje schreef:De goudprijs ligt daar inderdaad lager. En he-le-maal in België... Bij mijn ouders vandaan (vanuit Brabant) is het net een uurtje rijden. Wel grappig trouwens, ook de diamantprijs ligt daar lager, dus in tegenstelling tot in Nederland, zijn mannenringen al snel duurder dan vrouwenringen. Ze zijn breder, dus je betaalt echt voor het gewicht aan goud.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten