Je moet inderdaad opletten dat er geen alcohol en parfum in de creme zit. Dit is belangrijk voor kleintjes.
Neutral heeft dit ook niet dus is een aanrader.
Onder de douche doe ik Anna Sofie ook wel met Zwitsal badschuim. Ze heeft zo'n eend met badschuim gekregen en dat vindt ze prachtig. Op de snavel duwen en dan zichzelf insmeren.
Ze denkt tegenwoordig dat ieder potje wax of zo is. En doet iets op haar vinger (creme, zalf enz..) en dan in haar haar.

Zindelijk worden: inderdaad gewoon lekker laten gaan. Als ze maar voor ze naar school gaan zindelijk zijn (of voor ze naar peuterspeelzaal gaan.... lijkt mij handig)
Anna Sofie gaat standaard 's morgens uit bed en 's middags uit bed ff op het potje. Weet ze zelf al. Zet ik haar neer, zit ze er minuutje op en dan luier om. Heel soms plast ze erin. Maar ook vaak, wandeld ze van het potje naar de douchebak.. op de koude tegels... plast ze gezellig op de douchevloer

Ik denk dat ik haar in de zomervakantie op de camping af en toe in topje en broekje laat lopen zonder luier. Kijken of ze doorheeft dat ze moet plassen. Zo niet.. dan komt het vanzelf. Het is precies zoals TJ zegt.. als je dwingt duurt het soms lang, als ze zelf aangeven is het al snel.
's Nachts is per kind heel verschillend. Ik denk dat ik inderdaad zou wachten tot ze een tijdje 's morgens een droge luier heeft en dan voor de zekerheid een zeiltje.
Maar.. ik zelf sliep altijd veel te vast. Tot een een jaar of 10 was moesten mijn ouders mij altijd rond 24.00 uit bed halen en laten plassen. Anders plaste ik in bed

enne foto komt eraan. Ben paar daagjes vakantie aan het vieren bij mijn ouders en heb mijn kabeltje niet bij me..