Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor Sterretje » 28 jan 2010 13:14

Ik gebruik ook alles van Zarqa. Dit op aanraden van de huidarts voor mijzelf en daarom ook voor Anna Sofie.
Je moet inderdaad opletten dat er geen alcohol en parfum in de creme zit. Dit is belangrijk voor kleintjes.
Neutral heeft dit ook niet dus is een aanrader.
Onder de douche doe ik Anna Sofie ook wel met Zwitsal badschuim. Ze heeft zo'n eend met badschuim gekregen en dat vindt ze prachtig. Op de snavel duwen en dan zichzelf insmeren.
Ze denkt tegenwoordig dat ieder potje wax of zo is. En doet iets op haar vinger (creme, zalf enz..) en dan in haar haar. :mrgreen:

Zindelijk worden: inderdaad gewoon lekker laten gaan. Als ze maar voor ze naar school gaan zindelijk zijn (of voor ze naar peuterspeelzaal gaan.... lijkt mij handig)

Anna Sofie gaat standaard 's morgens uit bed en 's middags uit bed ff op het potje. Weet ze zelf al. Zet ik haar neer, zit ze er minuutje op en dan luier om. Heel soms plast ze erin. Maar ook vaak, wandeld ze van het potje naar de douchebak.. op de koude tegels... plast ze gezellig op de douchevloer :lol:
Ik denk dat ik haar in de zomervakantie op de camping af en toe in topje en broekje laat lopen zonder luier. Kijken of ze doorheeft dat ze moet plassen. Zo niet.. dan komt het vanzelf. Het is precies zoals TJ zegt.. als je dwingt duurt het soms lang, als ze zelf aangeven is het al snel.
's Nachts is per kind heel verschillend. Ik denk dat ik inderdaad zou wachten tot ze een tijdje 's morgens een droge luier heeft en dan voor de zekerheid een zeiltje.
Maar.. ik zelf sliep altijd veel te vast. Tot een een jaar of 10 was moesten mijn ouders mij altijd rond 24.00 uit bed halen en laten plassen. Anders plaste ik in bed :oops:.

enne foto komt eraan. Ben paar daagjes vakantie aan het vieren bij mijn ouders en heb mijn kabeltje niet bij me..
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jan 2010 13:56

op de peuterspeelzaal hoeft het niet.. daar verschonen ze gewoon de kinderen nog als het nodig is!

Matteo mag komende dinsdag voor het eerst heen..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jan 2010 14:01

Pfff, dat manneke is me er 1! Net op bed gelegd (niet dat hij gaat slapen hoor ;)) en beneden de babyfoon aangezet. En ik hoor maar niets. Dus ik denk: maar even terug om te kijken of hij boven wel aan staat. Doe ik de kamerdeur open...staat Michael in de gang :shock: Ik had ws het traphekje niet goed dichtgedaan (dus eigen schuld) maar wat schrok ik!!!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 28 jan 2010 14:49

oei, das wel even schrikken idd! Aan de andere kant: hij is helemaal alleen en ongedeerd naar beneden gekomen... misschien vindt hij het traphekje ook niet meer zo nodig? :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jan 2010 15:18

elvira (gast) schreef:oei, das wel even schrikken idd! Aan de andere kant: hij is helemaal alleen en ongedeerd naar beneden gekomen... misschien vindt hij het traphekje ook niet meer zo nodig? :mrgreen:

Hahaha, dat traphekje staat voor zijn kamerdeur zodat hij niet iedere keer naar beneden komt of boven gaat spoken. Omdat hij nu in een grote jongens bed ligt, en deuren open kan maken, moeten we wat anders bedenken om hem in zijn kamer te houden :lol: Hij kan overigens prima trappen op en af hoor ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jan 2010 16:12

haha die slimme michael!

wij hebben wel een traphekje, maar hij staat vaker open dan dicht.. we vergeten het vaak... eigenlijk is het ook niet zo nodig, want ze kunnen em zelf ook open krijgen..

onze kinderen gaan gelukkig niet eerder uit bed dan wij zeggen.. dat is wel ideaal moet ik zeggen :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jan 2010 16:54

trijntjejohanna schreef:haha die slimme michael!

wij hebben wel een traphekje, maar hij staat vaker open dan dicht..

en daarom ehbben wij dus geen traphekje. Vaak bijft die open staan. Julia slaapt nog in een ledikantje. we hebben haar geleerd al jong om de trap op de klimmen, af is lastig hier, de trap is enomr stijl!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 jan 2010 19:01

Over het zindelijk worden.
hier merk ik duidelijk met de kinderen dat ze er zelf aan toe moeten zijn.
Anders kun je ze om het uur schone kleren aan doen.
En om ze nu elk uur op de wc te zetten en kijken of ze gaan plassen :-k nee, dat vind ik niks.
Bij onze oppaskinderen die al 3 waren geweest ging het zindelijk worden gewoon vanzelf.
Nooit in de broek geplast en altijd zelf aangeven wanneer het moest plassen.
Dus als wij ooit zover komen met ons kind dan wachten wij tot het kind zelf aangeeft er aan toe te zijn :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jan 2010 19:54

trijntjejohanna schreef:onze kinderen gaan gelukkig niet eerder uit bed dan wij zeggen.. dat is wel ideaal moet ik zeggen :mrgreen:

Dat is zeker ideaal ;) Maarre...ik krijg sowieso toch wel het idee dat Michael de RW-deugniet is, zeker vergeleken met z'n leeftijdsgenootjes :lol:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 28 jan 2010 20:58

LauraC schreef:
trijntjejohanna schreef:onze kinderen gaan gelukkig niet eerder uit bed dan wij zeggen.. dat is wel ideaal moet ik zeggen :mrgreen:

Dat is zeker ideaal ;) Maarre...ik krijg sowieso toch wel het idee dat Michael de RW-deugniet is, zeker vergeleken met z'n leeftijdsgenootjes :lol:

Hij dan in de jongensversie en Danique in de meidenversie!!
Kleine spook soms.. 8)
Kan een mooi lijstje hier neerzetten, maar zal me inhouden. :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jan 2010 21:08

LauraC schreef:

haha.. jah, de mijne is een uitermate braaf meisje, op haar driftbuien na dan, maar die izjn van de laatste paar weken, beetje frustratie omdat ik haar dan niet begrijp of omdat haar ritueel iets anders gaat, perongeluk.

Leuk om te zien dat elk kind wel weer verschillend is!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2010 08:35

Mijn oppaskindje die wil altijd s'ochtends op het potje zitten (dat naast de wc staat) en dan roept ze altijd: " poepen". Ze doet niks. Voordat ik haar ga wassen en aankleden wil ze even op het potje zitten. Verder is ze totaal nog niet bezig met zindelijk worden.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 29 jan 2010 09:01

LauraC schreef:

nou dat zal wel meevallen :D , de mijne heeft een haakje op de deur van zijn slaapkamer,idd van wege heeeeeel gevaarlijke activiteiten, en stiekum rommel maken op andere slaapkamers :mrgreen:

al hoe wel nu hoeft het niet meer hij is 4 ondertussen, en savonds blijft hij in zn bed, en sochtends als hij wakker wordt gaat hij naar beneden , start de computer op en gaat lekker computeren :D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jan 2010 09:46

zon10 HOERA, vandaag is Michael jarig!!! zon10
Van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag, nu en morgen op het grote feest.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 29 jan 2010 09:51

Vlaggen uit: Michael is 2 jaar.
hoeraaa =D> :-({|= ::)) 8>) (:3 :yahoooo: zon10
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Terug naar “Archief”