tante-tortel schreef: Verder vind ik het telkens aanhalen van een homorelatie in liefde en trouw als zijnde goed, een wanhopige poging om zonde goed te praten.
Wanhopigs is het sowieso niet. Ik geef alleenh aan dat er ook andere opvattingen zijn. Zoals ik, en velen met mij een andere, volgens ons eveneens Bijbelse visie hebben op dit soort relaties, heb ik ook respect voor de visie die homoseksualiteit in elke vorm op grond van de Bijbel veroordeelt.
Er wordt niet om je goedkeuring voor die visie gevraagd. Alleen een acceptatie van het feit dat anderen dit anders zien en daarmee ook de acceptatie dat die ander ook in God geloven als hun enige redder.
tante-tortel schreef: De Bijbel heeft het alleen maar over relaties in liefde en trouw tussen man en vrouw. Elk andere relatie wijst de Bijbel af.
Het wordt een herhaling van zetten. M.i. is de Bijbel daar minder stellig in. Ik zie ook door God gezegende relaties van een man met meerdere vrouwen, Daarbij zie ik inderdaad nergens iets over een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen. Alleen dat feit al maakt mij voorzichtig. God vond het kennelijk niet nodig om dat te benoemen. Misschien omdat dergelijke relaties toen niet bekend waren. Ik zie wel heel veel keren het gebod van de liefde, die altijd op de ander is gericht.
tante-tortel schreef:Zeg ik nu dat ik niet geloof dat homo's van elkaar kunnen houden en zelfs God willen dienen in hun relatie? Nee, ik geloof zeker dat ze dat kunnen en doen.
Alleen betwijfel ik of dat de wil van God is.
En denk ik dat ze daarin zondigen. Maar ik kan me niet voorstellen dat er relaties zijn waarin niet gezondigd wordt.
Ook die tussen man en vrouw zijn heel gewoon bevlekt met zonde.
Kijk, met zo'n reactie ben ik dan weer blij. Die twijfel of het wel Gods wil is, hebben heel veel homo's met relatie ook. En veel homo's zonder relatie hebben dat als strijd.
Ik wil daar geen stellig oordeel meer over geven, maar berng dit alles in gebed bij de Heere.