Antoinette schreef:hoe gek kan het worden, dat gebeurt ook onder mensen...
Ik geloof alleen niet dat God mensen zo geschapen heeft.
Ik heb al meerdere keren vragen gesteld hier, maar ik krijg er geen antwoord op.
Wat ik wel wil weten van de mensen onder ons, die denken dat "homo" zijn een geaardheid is die God er zelf heeft ingeschapen is: Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die gevoelens, verlangens hebben om (ik zal het netjes houden) gemeenschap te hebben met kinderen of dieren?
Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die van kleins af aan stelen, moordgevoelens in zich hebben?
Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die hun hele leven lang al depressief zijn??
Hoe kan dat allemaal? Waar komt dat vandaan? Heeft God er dat ingeschapen?
Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat die mensen een onvoorstelbaar, ja onmenselijk zwaar kruis meegekregen hebben. (waarbij ik wederom wil opmerken dat ik niet zeker ben of pedofilie gelijkgesteld kan worden aan homofilie als zijne geaardheid. Daar zullen pyschiaters en sexuologen nog veel onderzoek naar moeten doen).
Dan vraag ik me af: Hoe is het mogelijk dat een man van een man kan houden en een vrouw van een vrouw kan houden en zelfs zoveel gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht kan hebben dat ze er zelfs gemeenschap mee willen hebben?
Het gaat niet alleen om gemeenschap hebben. Dat is meer een verlengde van een intieme en emotionele relatie in liefde en trouw. Jij zult toch hoop ik ook niet getrouwd zijn enkel en alleen omdat je gemeenschap wilde.
Maar mijn vraag is: Als God in zijn woord heeft geschreven dat Hij het niet goed vind dat mannen met mannen gemeenschap hebben, en dat vrouwen met vrouwen gemeenschap hebben,
Waar staat er precies dat vrouwen niet met vrouwen gemeenschap mogen hebben? Dat zegt iedereen wel, maar ik heb het nog nooit kunnen vinden. Nee, het is altijd van: "Ja, als het voor mannen geldt, dan geldt het toch ook voor vrouwen, da's toch logisch?!" Maar in de Bijbel het ik het in ieder geval nog nooit expliciet teruggevonden. Of het moet zijn dat de vrouw haar man aankleeft ofzo, maar dat vind ik nogal indirect.
waarom zou Hij ze dan wel zo schapen met die identiteit???
Om het mensen lekker moeilijk te maken??
Of is God opeens anders gaan denken over dat soort zaken??
Kan het nu opeens wel?
Het enige wat je daarop kan zeggen is "Wie weet?" Ja, God zelf weet, dus vraag het Hem. En dan heb je ook nog eens kans dat ie verschillende mensen verschillende antwoorden geeft.
Kijk en dat is dus de rede dat ik niet geloof, dat homo zijn een identiteit is die God zelf in mensen heeft geschapen.
Je gelooft het niet omdat je het je niet kunt voorstellen? Zeg ik dat zo goed? Waarom kun je je dit niet voorstellen en, noem eens wat, het splijten van de Rode Zee wel? Kun je je de heilige Drie-eenheid wél voorstellen?
En ja ik dwaal weer vreselijk af... sorry...
Ik zou hier toch graag nog even over verder praten met mensen die dus het tegenovergestelde denken...
Wie wil dat ?
En waar kunnen we dat dan het beste doen?
Praten is altijd goed, al vrees ik dat ik niet alleen tegenovergesteld denk, maar zelfs vanuit een hele andere hoek denk. Hopelijk is dat geen belemmering. In het subforum Relaties is een lang topic over homofilie. Als je daar je vervolgvragen neerzet, dan komt dat helemaal goed.
[/quote]