Bekering / Overgave aan God / Een Zorgeloos leven Het Kan!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bladluis
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Bekering / Overgave aan God / Een Zorgeloos leven Het Kan!

Berichtdoor Bladluis » 26 jan 2010 12:41

Overgave aan God

er schieten vast vragen in jullie hoofd van hoe doe ik dit?

Het eerste wat je moet doen is:

Je bekeren en je leven over te geven aan Jezus/God.. en je moet Jezus Christus acepteren in je leven..
doe dit in gebed, nadat je dit gedaan heb, leg je jou verleden van kind tot het moment van bekeren neer bij Jezus.. Vertel elke ervaring hoe pijnlijk hoe moeilijk en hoe zorgwekkend ze ook zijn of waren aan Hem. Vergeef daarna je zonden.. je zonden tegenover andere en vooral niet te vergeten je eigen zonden tegenover jezelf!. En Vraag daarna de Heilige geest in jou leven…

Nu heb je de stap genomen tot bekering.. en nu heb je al een groot deel overgegeven aan God/jezus.. !

Nu kom je bij de volgende stap:

Leven in een overgave met God! Door zorgeloos te leven

Ik zal jullie nu wat vertellen over me eigen ervaring hiermee:

Er kwam een moeilijke situatie op mijn pad, ik maakte me veel zorgen om deze situatie.. en zoals ik mijn leven overgeven had, had ik meteen het idee van Ik moet bidden voor deze situatie! Dus ik legde het voor aan God en ik kwam met me probleem in gebed Naar Hem toe, en legde dit voor de voeten van Hem neer, nadat ik dit verteld heb luchte me dat op! En voelde me er fijn onder
alleen wat ik dus deed ik had mijn situatie uitgelegd en neergelegd voor God.. en God heeft me situatie gehoord en stond met open armen om deze situatie te behandelen, maar ik nam de situatie direct voor Gods neus weer mee terug en begon als belemmering tegen Gods hulp te handelen.. ik ben dus op pad gegaan om een oplossing te zoeken voor mijn probleem.. en na 3 tot 4 dagen tevergeefs gezocht te hebben naar een oplossing.. wist ik het niet meer en ik was zegmaar boos op God dat hij me niet geholpen heb.. daarna heb ik het echt aan God kunnen geven ik zij: God doet u het maar ik weet het niet meer!! En toen kon God zich over de situatie buigen.. wand ik had die situatie echt overgegeven in plaats van voor te leggen.. Daarna in een korte tijd was de situatie opgelost! En ik hoefde er niks voor te doen.. mijn ogen waren direct geopend met het idee van: Wat ben ik toch stom geweest!!..

Maar het is ook heel menselijk dat ik dat ook gedaan heb omdat wij mensen controlefreaks zijn, alles wat buiten onze controle ligt is een Ranp en een groot probleem! Dan moet je God ook erbij halen om je problemen over te geven of advies en leiding door dat probleem te vragen.

Daarna heb ik vaker situaties meegemaakt en het bij God neergelegd! en direct los gelaten in vertrouwen dat God er wel een goede oplossing voor heeft! Maar als je de situatie wel aankan, in sommige gevallen een kleine situatie zoals: zoals mensen helpen met een probleem of een moeilijke situatie op het werk.. “Vraag dan Gods raad en leiding om die problemen op te lossen door middel van vertrouwen in de Heer en besturing van de heer!" Leg het probleem dan gewoon voor en vertrouw op Hem! Dat werkt! (en het geeft rust dat je niet alleen staat in die situatie wand Hij zal naast je staan om je de goede weg te wijzen) “Daar heb je voor gebeden!”

Veel moeilijke situaties waarin je het egt niet weet moet je overgeven! En daar laten! Zoals mensen die ziek zijn.. Wij als mens kunnen dat niet genezen! Of een examen die jij moet afleggen over de volgende dag bijv, je maakt je er zo’n zorgen over of het wel goed zal komen! Dan is het tijd om over te geven aan God!! Dat vraagt Hij ook van jou.

Wees dus gerust beste lezers..

God vraagt niet van jullie om een grote tas vol zorgen te dragen die 10 keer zo groot is als je eigen lichaamslengte.. daarom laat je zorgen los.. en begin elke dag met een leeg rugzakje.. en vul die met dingen die je meemaakt die dag en stort hem leeg bij God voordat je aan je nachtrust begint ! anders kan je egt niet slapen ;)

Dat is zorgeloos leven! En het werkt! Vertrouw geef over en wees vrij !

Gods zegenen beste lezers..
God zorgt voor jou!

Nog een motivatie hiervoor! Van God
--------------------------------------------------------
-Om niet te vergeten

Vandaag neem Ik al je problemen voor mijn rekening.
Onthoud alsjeblieft goed dat Ik daarbij je hulp niet nodig heb.
Mocht de boze je toevallig opzadelen met een situatie die je niet
aankunt, probeer dan niet die toch zelf op te lossen.
Doe hem maar gewoon in de KVJ (klussen Voor Jezus) - postbak.
Hij zal behandeld worden op Mijn tijd, niet de jouwe.
Ligt het probleem eenmaal in deze bak, laat het dan daar en probeer
niet het er weer uit te halen.
Vasthouden of eruit halen vertraagt de oplossing van je probleem.
Als het een situatie is die je wèl aankunt, vraag Mij dan om raad.
Dit om zeker te weten dat je de juiste oplossing hebt gekozen.
Omdat ik sluimer noch slaap, hoef jij verder niet wakker te liggen.
Ontspan dus maar, Mijn kind.
En als je me nodig hebt, dan ben Ik maar één gebed bij je vandaan....
Prettige dag!

Ik hou van je, GOD

Motivatie nummer
http://www.youtube.com/watch?v=MsSX9830r3Q

Manuel van dalen.
Laatst gewijzigd door Bladluis op 26 jan 2010 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantjes

Re: Bekering / Overgave aan God / Een Zorgeloos leven Het Kan!

Berichtdoor Jantjes » 26 jan 2010 14:36

Beste Manuel van dalen.
Ik heb jou lijstje doorgenomen maar mijn zorgen zijn helaas vele malen groter geworden.

Bladluis
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bladluis » 26 jan 2010 15:10

beste jantjes..

ik schrik een beetje van je reactie,
veel mensen heb ik dit stuk gestuurd, en ze hebbe het toegepast in hun levensituatie's met zichtbaar succes en rust in hun levens.. Wand veel mensen worden bedolven onder zorgen, terwijl dat niet de bedoeling is,

ik vraag me dan ook af, wat jou meer zorgen geeft nadat je dit gelezen heb?

grtjz mnl.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 26 jan 2010 15:25

Bladluis schreef:beste jantjes..

veel mensen heb ik dit stuk gestuurd, en ze hebbe het toegepast in hun levensituatie's met zichtbaar succes en rust in hun levens.. Wand veel mensen worden bedolven onder zorgen, terwijl dat niet de bedoeling is,

grtjz mnl.

Mijn zorgen zijn die van Luther: ‘hoe kan ik rechtvaardig verschijnen voor God’. Ik denk niet dat jij daarop doelt. Niet dat ik daar geen antwoord op zo hebben maar is toch van een andere categorie als jij omschreef.

Bladluis
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bladluis » 26 jan 2010 15:47

kbegrijp wat je bedoelt ;)

idd al zou ik het in dat perspectief bekijken begrijp ik helemaal wat jullie bedoelen, maar de link ligt anders..
Jezus Christus is de sleutel Tot de almachte God.. niemand komt voor de almachtige God de vader als je niet een toegangs kaartje bijv. heb ontvangen van Jezus Christus...
maar verder is Jezus ook een heilige.. en heeft ook de naam God..

ik zal het Woord God even veranderen in Jezus om zo de duidelijkheid erin te houden ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2010 16:12

Jantjes schreef:
Bladluis schreef:beste jantjes..

grtjz mnl.

Mijn zorgen zijn die van Luther: ‘hoe kan ik rechtvaardig verschijnen voor God’. Ik denk niet dat jij daarop doelt. Niet dat ik daar geen antwoord op zo hebben maar is toch van een andere categorie als jij omschreef.

je hebt op zich helemaal gelijk. We mogen onze zorgen overgeven aan God. Werp al uw bekommernissen op Hem, hij zal je rust geven. En zo is dat ook, ook al zal ons leven niet altijd zorgeloos worden. We krijgen wel rust als we het bij God neerleggen, ook al gaan dingen dan nog niet altijd zoals we het zelf graag zouden willen. Hij zorgt voor ons. Zondag een mooie preek gehad over Psalm 3.

2 HEER, hoe talrijk zijn mijn belagers,
velen vallen mij aan,
3 velen zeggen van mij:
‘God zal hem niet redden.’ sela

4 U, HEER, bent een schild om mij heen,
u bent mijn eer, u houdt mij staande.
5 Roep ik tot de HEER om hulp,
hij antwoordt mij vanaf zijn heilige berg. sela

6 Ik ga liggen, val in slaap
en word wakker – de HEER beschermt mij.
7 Ik vrees de tienduizenden niet
die mij aan alle kanten omringen.

Een van de dingen was: God belooft ons niet ons te behoeden voor gevaar. Hij belooft ons te beschermen door het gevaar heen.

Wat je zegt over dat we van nature niet zo in elkaar zitten klopt. Het is iets wat we moeten leren... misschien dat God daarom soms ook problemen geeft, om ons te leren het van Hem te verwachten... in plaats van ons zelf er zorgen om te maken, het op te willen lossen etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bladluis
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bladluis » 26 jan 2010 16:44

helemaal gelijk marnix,

veel mensen hebben het niet door dat God het zo verlangt in ieders leven, Hij wil je helpen, dan moet je Hem wel de de ruimte geven, momenteel zie je om je heen de deprisiviteit stijgen, psygiaaters zitte vol!.. simpelweg omdat ze het niet weten en menselijke hulp zoeken, wij als christenen moeten dat in de volmaakte psygiaater zoeken de Heer onze God..

deze boodschap die ik met jullie wil delen, is puur als hulp.. en het geeft weer licht in je leven, je grote mega tas met zorgen kun je afschrijven bij de Heer.. Wees niet bedrukt onder zorgen, maar wees standvastig in beproevingen,, als je een bak zorgen draagt in jou tas.. kan je nooit rechtop staan.. Dan val je.. dus Geef over mensen ;) die last hoef je niet te dragen... wand die is al gedragen door onze Jezus Christus !

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2010 09:31

Bladluis schreef:helemaal gelijk marnix,

veel mensen hebben het niet door dat God het zo verlangt in ieders leven, Hij wil je helpen, dan moet je Hem wel de de ruimte geven, momenteel zie je om je heen de deprisiviteit stijgen, psygiaaters zitte vol!.. simpelweg omdat ze het niet weten en menselijke hulp zoeken, wij als christenen moeten dat in de volmaakte psygiaater zoeken de Heer onze God..

deze boodschap die ik met jullie wil delen, is puur als hulp.. en het geeft weer licht in je leven, je grote mega tas met zorgen kun je afschrijven bij de Heer.. Wees niet bedrukt onder zorgen, maar wees standvastig in beproevingen,, als je een bak zorgen draagt in jou tas.. kan je nooit rechtop staan.. Dan val je.. dus Geef over mensen ;) die last hoef je niet te dragen... wand die is al gedragen door onze Jezus Christus !

Dat is inderdaad het evangelie, wat velen hier ook kennen. Maar het kan nooit kwaad het weer eens te benadrukken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2010 11:52

Bladluis schreef:Overgave aan God

Om even een knuppel in het hoenderhok te gooien: wist je dat "Islam" precies "Overgave (aan God)" betekent?

En dan nog even over God als psychiater. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt als je psychotisch bent, of schizofreen, klinisch depressief, of een bipolaire stoornis hebt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 27 jan 2010 15:56

Mortlach schreef: wist je dat "Islam" precies "Overgave (aan God)" betekent?

Dat kan het woordje wel betekenen, maar de vraag is, of een islamiet zich werkelijk aan God overgeeft.
En ja, Mortlach, het is ook de vraag of iemand die zich christen noemt, dat al werkelijk gedaan heeft.
De belangrijkste vraag is, of jij en ik dat al gedaan hebben.

h.g. Learsi

Bladluis
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bladluis » 27 jan 2010 17:30

tja mijn Nederlands is niet goed I know..

veel mensen zien het leven niet meer zitten, en dreigen in te storten.. Probeer daarom behoedzaam te zijn.. en blijf rechtop staan onder de zware last.. zodat je niet in psychose raakt.. geef problemen in je leven daarom over of vraag de leiding erdoorheen zodat je voorkomt dat dat werkelijk gebeurt mortlach.. (daar doel ik op).
hoe jullie het zelf opvatten qua mijn slechte Nederlands.. maakt me niet uit..
ik probeer jullie alleen duidelijk te maken dat je dit als christelijke levenswijze kunt toepassen, "de keuze aan jullie.."
Het geeft rust in de lastige situaties..
en laat ik het zo zeggen, mocht je overlijden.. en je staat Voor Jezus.. en stel dat je terug blikt op je oude leven.. dan zal God naar mijn idee tevreden zijn met de manier waarop ik het probeer over te geven aan Hem.. (zodat ik God wel in me leven betrek i.p.v. Zelf maar een oplossing te ga zoeken, Wat soms niet mogelijk is als iemand ernstig ziek is bijv.. dat gaat onze menselijke macht te boven! daarvoor hebben we de Heer.. ;)

natuurlijk geeft dat niet een toegangskaartje tot de Hemel. Daar kan en wil ik niet over oordelen.

ik vind dit dus ook een goede Christelijke manier van handelen door middel van overgave. "niet makkelijk.. maar wel goed naar mijn mening";)

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 05 feb 2010 19:51

God heeft niet beloofd dat Hij alle problemen voor je op gaat lossen.
Of dat Hij zal zorgen dat je niet in een depressie komt of daar weer van geneest.
Hij heeft wel beloofd dat Hij je alles wil geven wat je nodig hebt om met Hem verzoend te zijn.
En Hij heeft ook beloofd dat als je in Hem geloofd, Hij er voor zal zorgen dat alles wat je hier op aarde overkomt, mee zal werken ten goede.
Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je veel problemen hebt, hoeft natuurlijk niet maar het kan wel en dan mag je ze ook bij God brengen. Misschien neemt Hij ze weg of anders geeft Hij je de kracht om ze te dragen.
Dus ja, je moet Hem vertrouwen, maar dat betekend niet dat je pad over rozen gaat, dat zal bij iedereen weer anders zijn.

Schijnen mij Uw wegen duister
Heer ik vraag U niet waarom
Eenmaal zie ik al Uw luister
Als ik in uw hemel kom.

Istendael
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Istendael » 07 apr 2010 16:30

Ik ben het er niet mee eens dat overgeven aan God hetzelfde is als een zorgeloos leven. Dat klinkt mij wel heel erg optimistisch in de oren. Ik las hier een ander topic over geestelijke strijd. Die strijd moet je ook aangaan als je je overgeeft aan God.
Indien iemand Gods tempel vernietigt, zal God hem vernietigen, want Gods tempel is heilig – en die tempel bent u zelf. (1 Cor. 3:17)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2010 22:23

Mee eens. Maar je mag wel je zorgen aan Hem geven. Dat neemt zorgen niet weg, maar geeft wel rust.

Mooi zoals David het in Psalm 3 zegt:

2 HEER, hoe talrijk zijn mijn belagers,
velen vallen mij aan,
3 velen zeggen van mij:
‘God zal hem niet redden.’ sela

4 U, HEER, bent een schild om mij heen,
u bent mijn eer, u houdt mij staande.
5 Roep ik tot de HEER om hulp,
hij antwoordt mij vanaf zijn heilige berg. sela

6 Ik ga liggen, val in slaap
en word wakker – de HEER beschermt mij.
7 Ik vrees de tienduizenden niet
die mij aan alle kanten omringen.

en in Psalm 55:

23 Werp uw bekommernis op de HERE,
Hij zal voor u zorgen;
Hij zal nimmermeer toelaten, dat de rechtvaardige wankelt.

Riska

Berichtdoor Riska » 11 apr 2010 18:10

Het is mij allemaal veel te gemakkelijk.
Ik was zus en zo en toen leerde ik Jezus kennen en toen waren alle problemen voorbij. Nou, niet dus.
Het is allemaal niet zo zeker als hier gesteld wordt.
Het "Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten" kwam niet van de eerste de beste, van de minste onder de gelovigen.
Het kan allemaal zijn dat je je gedragen weet en dat je weet dat God er is en voor je zorgt, maar het is nou eenmaal in het leven niet allemaal "Halleluja, Prijs de Heer". Er zijn ook perioden in het leven waarin Psalm 22 een betere weergave is van wat wij ervaren.
Kortom gezegd: ik voel mij niet gekend in mijn verdriet, mijn strijd met het hele stuk van de topic starter.

Terug naar “Archief”