Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Hoe vier je een verloving?

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2010 15:04

Klopt, het ging me meer om het plannen van een feestje... wij hebben helemaal geen verlovingsfeest ofzo gehad. :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 jan 2010 23:24

Ghehe...M'n vriend en ik hebben binnenkort 2 jaar verkering, en 'k zei vanmiddag (meer voor de grap) dat het dan wel leuk was om te verloven...Hij reageerde ook nog vrij serieus :shock:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2010 10:22

Haha... je hebt toch wel gezegd dat hij dat niet op commando moet doen.... dat het leuker is als hij je spontaan een keer ten huwelijk vraagt? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 jan 2010 10:38

Ghehe...ik verwacht niks... 3-3 hebben we 2 jaar verkering, maar dat valt midden in de week volgens mij, dus dan zien we elkaar (normaal gesproken) sowieso niet ;-) Dus die kans is nihil.... :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2010 11:56

Wij zijn verloofd zonder dat daar een direct huwelijkaanzoek aan vast zat. We hadden samen een dag uit gekozen, zijn uitgegaan en hebben de ringen bij elkaar omgedaan. het is maar net wat jezelf wilt. Ander halve week terug heeft hij mij een huwelijksaanzoek gedaan terwijl wij al ander half jaar verloofd zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jan 2010 12:08

Onze verloving viel ook niet samen met een huwelijksaanzoek. Wij waren ook al anderhalf jaar verloofd voor we gingen trouwen.
Afbeelding

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 jan 2010 12:19

Zo kunnen we't natuurlijk ook aanpakken, want als ik weet wanneer 'het' ongeveer gebeurd, lijkt me ook niet echt leuk!

Ik zal van 't weekend er nog 's met 'm over hebben... :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2010 12:27

Tja, wij hadden ook al wel een beetje over trouwen nagedacht... en wisten wel een beetje wanneer we dat zouden willen. Toch was mijn aanzoek een grote verrassing :) Die twee zaken zijn best te combineren... er met elkaar over praten is goed... zolang je niet teveel ergens op aanstuurt... misschien goed om hem daarin lekker vrij te laten, dan voelt hij zich niet "onder druk gezet" en heb jij niet het probleem dat een aanzoek totaal geen verrassing meer is :)

Gerdien B. schreef:Wij zijn verloofd zonder dat daar een direct huwelijkaanzoek aan vast zat. We hadden samen een dag uit gekozen, zijn uitgegaan en hebben de ringen bij elkaar omgedaan. het is maar net wat jezelf wilt. Ander halve week terug heeft hij mij een huwelijksaanzoek gedaan terwijl wij al ander half jaar verloofd zijn.

Dat kan inderdaad ook. Ik wist dat Joanne graag gevraagd wilde worden, dus dat heb ik gedaan. Als je er geen waarde aan hecht kan je het inderdaad ook gewoon inplannen, zonder aanzoek. Puur om aan te geven dat je de intentie hebt om met elkaar te trouwen. Ik zou er zelf dan alleen niet zo de waarde van zien, voor mijn gevoel heb je een relatie en als je wil gaan trouwen verloof je. Verloven zonder trouwplannen lijkt me dan niet zoveel zeggen, wat is er dan anders dan gewoon verkering hebben?

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en het kan heel goed dat anderen er wel waarde aan hechten en de meerwaarde er van inzien.... prima dan! :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2010 12:35

uiteindelijk hebben we dezelfde intentie met verloven. Bij ons is het een opstap naar het huwelijk. Je laat blijken dat we bezig gaan om ons huwelijk voor te bereiden. Bij ons heeft dat door omstandigheden alleen nog wel 2 jaar geduurd voor dat we werkelijke kunnen trouwen.
Daarbij was het huwelijksaanzoek nu niet gepland en voor mij totaal onverwacht. Dat vind ik toch echt het leukst.

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 25 jan 2010 12:38

Verloven hoeft ook niet meteen met het huwelijksaanzoek te maken te hebben he,mijn ouders hadden een jaar verkering toen verloofde ze al,en 5 jaar later trouwde ze. Ja,oke,mijn vader studeerde nog,dus er zat wel een reden aanvast,maar toch.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 jan 2010 13:12

Wij kunnen totaal nog geen trouwdatum plannen...het is wachten tot m'n vriend weer vast werk heeft, en dus niet langer meer bij een uitzendbureau, en dan gaat 't waarschijnlijk snel, als we 't rond kunnen krijgen :wink:
Dus áls we gaan verloven, hebben we nog geen vaste trouwdatum, maar we houden het maar op 'z.s.m.'' :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jan 2010 13:18

Geen punt lijkt mij. Wij hadden het precies eender ;)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2010 13:23

Gerdien B. schreef:uiteindelijk hebben we dezelfde intentie met verloven. Bij ons is het een opstap naar het huwelijk. Je laat blijken dat we bezig gaan om ons huwelijk voor te bereiden. Bij ons heeft dat door omstandigheden alleen nog wel 2 jaar geduurd voor dat we werkelijke kunnen trouwen.
Daarbij was het huwelijksaanzoek nu niet gepland en voor mij totaal onverwacht. Dat vind ik toch echt het leukst.

Ja, ik snap de intentie. Ik bedoel dat ik dan zelf denk ik niet zou verloven... maar het gewoon zo houden tot het huwelijksaanzoek. Die was bij ons overigens ook niet verwacht ofzo.... We hadden geen verloving gepland ofzo... Ik heb haar gewoon gevraagd en toen waren we verloofd. Dat was in maart en we trouwen in april een jaar later dus dat heeft ze nooit zien aankomen :D

Pjotr1992 schreef:Verloven hoeft ook niet meteen met het huwelijksaanzoek te maken te hebben he,mijn ouders hadden een jaar verkering toen verloofde ze al,en 5 jaar later trouwde ze. Ja,oke,mijn vader studeerde nog,dus er zat wel een reden aanvast,maar toch.

Klopt, dat gaf ik al aan... de een vraagt iemand ten huwelijk en dan zijn ze verloofd en plannen een datum, de ander doet het op deze manier. Ook prima :) Ik zou zelf dan niet verloven als trouwen nog totaal niet concreet is, maar dat is persoonlijk :)

meissie88 schreef:Wij kunnen totaal nog geen trouwdatum plannen...het is wachten tot m'n vriend weer vast werk heeft, en dus niet langer meer bij een uitzendbureau, en dan gaat 't waarschijnlijk snel, als we 't rond kunnen krijgen :wink:
Dus áls we gaan verloven, hebben we nog geen vaste trouwdatum, maar we houden het maar op 'z.s.m.'' :wink:

Het kan wel, je hebt alleen iets minder zekerheid nu en daarom doe je het niet. Dat is wat anders. Als je wil kan al best een trouwdatum plannen... maar bij een uitzendbureau verdien je ook geld en dan kan je ook wel een huisje huren. ;) Maar ik kan wel begrijpen dat je dat niet doet.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 25 jan 2010 20:12

Marnix schreef:
meissie88 schreef:Wij kunnen totaal nog geen trouwdatum plannen...het is wachten tot m'n vriend weer vast werk heeft, en dus niet langer meer bij een uitzendbureau, en dan gaat 't waarschijnlijk snel, als we 't rond kunnen krijgen :wink:

Het kan wel, je hebt alleen iets minder zekerheid nu en daarom doe je het niet. Dat is wat anders. Als je wil kan al best een trouwdatum plannen... maar bij een uitzendbureau verdien je ook geld en dan kan je ook wel een huisje huren. ;) Maar ik kan wel begrijpen dat je dat niet doet.

Nou ik zou aanraden om het toch niet te doen. Met uitzendwerk heb je totaal geen financiële zekerheid. En als je huurt moet je wel elke maand betalen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jan 2010 20:49

hangt er wel vanaf of je beiden werkt en waar je gaat wonen. En dan kan het wel. Mijn broer en schoonzus leven ook alleen maar van de salaris van m'n schoonzus. M'n broer studeert nog (heeft geen studiefinanciering meer).

Terug naar “Archief”