Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:grin, gewoon chocomel gaan drinken, dan zit het er zo aan.
em_ma schreef:Mortlach schreef:grin, gewoon chocomel gaan drinken, dan zit het er zo aan.
Haha, dat vind ik niet lekker. Ach, dikmakers helpen ook niet bij mij, of ik zou een slagroomdieet moeten volgen, maar dat lijkt me niet zo gezond
Mortlach schreef:em_ma schreef:Mortlach schreef:grin, gewoon chocomel gaan drinken, dan zit het er zo aan.
Haha, dat vind ik niet lekker. Ach, dikmakers helpen ook niet bij mij, of ik zou een slagroomdieet moeten volgen, maar dat lijkt me niet zo gezond
Sommige mensen moeten nu eenmaal wat meer moeite doen om aan te komenMaar inderdaad, een maandje of wat op junk food leven en dan eens kijken wat er gebeurt.
vpk schreef:Nou, van mij mag je er wel een stuk of 5 hebben, en dan krijg je geld toe!
elvira (gast) schreef:ik ga ook liever meer sporten dan alleen maar hongeren... bijkomend voordeel: als ik net gesport heb, heb ik meestal ook geen zin in ongezonde dingen
Mortlach schreef:elvira (gast) schreef:ik ga ook liever meer sporten dan alleen maar hongeren... bijkomend voordeel: als ik net gesport heb, heb ik meestal ook geen zin in ongezonde dingen
Hongeren werkt ook helemaal niet. Afvallen is ook iets waar je hele lijf zich tegen verzet. Biologisch gezien is vet juist fijn en goed. Je lijf gaat in een soort "spaarstand" als je gaat hongeren, en zodra je dan weer "normaal" gaat eten vliegen alle kilo's er direct weer aan omdat je lijf de verloren reserves weer probeert aan te vullen.
Om af te vallen moet je je metabolisme (de hoeveelheid energie die je verbruikt) verhógen, niet verlagen. De beste manier om dat te doen is veel bewegen en een beetje spier bijkweken (maak je geen zorgen, je wordt heus geen bodybuilder). Spiermassa kost meer energie om in stand te houden dan vetmassa; het grote voordeel van spieren is dus dat je 24 uur per dag meer energie verbrandt.
em_ma schreef:Mijn BMI is 19 en ik spring een gat in de lucht als er een kilo bijkomt, dat lukt helaas nauwelijks. Ach, ik hoor hier niet in dit topic
Wiepie schreef:em_ma schreef:Mijn BMI is 19 en ik spring een gat in de lucht als er een kilo bijkomt, dat lukt helaas nauwelijks. Ach, ik hoor hier niet in dit topic
Momenteel zit ik zelfs op BMI 17.... maar ik ben gelukkig vrijwel geheel gezond en zelden ziek (ff afkloppen uiteraard)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten