Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor em_ma » 25 jan 2010 16:07

Mijn BMI is 19 en ik spring een gat in de lucht als er een kilo bijkomt, dat lukt helaas nauwelijks. Ach, ik hoor hier niet in dit topic :-oo
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2010 17:05

grin, gewoon chocomel gaan drinken, dan zit het er zo aan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 25 jan 2010 18:12

Mortlach schreef:grin, gewoon chocomel gaan drinken, dan zit het er zo aan.

Haha, dat vind ik niet lekker. Ach, dikmakers helpen ook niet bij mij, of ik zou een slagroomdieet moeten volgen, maar dat lijkt me niet zo gezond :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2010 18:33

em_ma schreef:

Haha, dat vind ik niet lekker. Ach, dikmakers helpen ook niet bij mij, of ik zou een slagroomdieet moeten volgen, maar dat lijkt me niet zo gezond :wink:

Sommige mensen moeten nu eenmaal wat meer moeite doen om aan te komen :-oo Maar inderdaad, een maandje of wat op junk food leven en dan eens kijken wat er gebeurt.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 25 jan 2010 20:00

Mortlach schreef:
em_ma schreef:

Sommige mensen moeten nu eenmaal wat meer moeite doen om aan te komen :-oo Maar inderdaad, een maandje of wat op junk food leven en dan eens kijken wat er gebeurt.

Dan slippen ja aderen dicht waar je bijstaat [-(
Maar goed, als er nog mensen wat klio's in de aanbieding hebben, wil ik best een goed bod doen :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 jan 2010 20:33

Nou, van mij mag je er wel een stuk of 5 hebben, en dan krijg je geld toe! :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 25 jan 2010 21:10

vpk schreef:Nou, van mij mag je er wel een stuk of 5 hebben, en dan krijg je geld toe! :mrgreen:

Laat ik er nu net 5 nodig hebben.... Oké, hoe zullen we dit verder afhandelen? :lol: :lol:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 25 jan 2010 21:12

Ik heb wel een groot mes en een naald en draad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 jan 2010 12:48

ik ga ook liever meer sporten dan alleen maar hongeren... bijkomend voordeel: als ik net gesport heb, heb ik meestal ook geen zin in ongezonde dingen 8)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jan 2010 13:15

elvira (gast) schreef:ik ga ook liever meer sporten dan alleen maar hongeren... bijkomend voordeel: als ik net gesport heb, heb ik meestal ook geen zin in ongezonde dingen 8)

Hongeren werkt ook helemaal niet. Afvallen is ook iets waar je hele lijf zich tegen verzet. Biologisch gezien is vet juist fijn en goed. Je lijf gaat in een soort "spaarstand" als je gaat hongeren, en zodra je dan weer "normaal" gaat eten vliegen alle kilo's er direct weer aan omdat je lijf de verloren reserves weer probeert aan te vullen.

Om af te vallen moet je je metabolisme (de hoeveelheid energie die je verbruikt) verhógen, niet verlagen. De beste manier om dat te doen is veel bewegen en een beetje spier bijkweken (maak je geen zorgen, je wordt heus geen bodybuilder). Spiermassa kost meer energie om in stand te houden dan vetmassa; het grote voordeel van spieren is dus dat je 24 uur per dag meer energie verbrandt.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 26 jan 2010 13:28

Hier nog een sporter en iemand die er wel op let wat ze eet. Ik doe club power, een groepsles met gewichten die elke spiergroep bij langs gaat. Dit werkt erg goed en ik merk dat ik strakker word! Het is wel even flink doorbijten, maar goed dan heb je iig het idee dat je wat hebt gedaan. daarnaast heb ik wel een lopend beroep, dus qua beweging zit het wel goed.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2010 16:27

Mortlach schreef:
elvira (gast) schreef:ik ga ook liever meer sporten dan alleen maar hongeren... bijkomend voordeel: als ik net gesport heb, heb ik meestal ook geen zin in ongezonde dingen 8)

Hongeren werkt ook helemaal niet. Afvallen is ook iets waar je hele lijf zich tegen verzet. Biologisch gezien is vet juist fijn en goed. Je lijf gaat in een soort "spaarstand" als je gaat hongeren, en zodra je dan weer "normaal" gaat eten vliegen alle kilo's er direct weer aan omdat je lijf de verloren reserves weer probeert aan te vullen.

Om af te vallen moet je je metabolisme (de hoeveelheid energie die je verbruikt) verhógen, niet verlagen. De beste manier om dat te doen is veel bewegen en een beetje spier bijkweken (maak je geen zorgen, je wordt heus geen bodybuilder). Spiermassa kost meer energie om in stand te houden dan vetmassa; het grote voordeel van spieren is dus dat je 24 uur per dag meer energie verbrandt.

Klopt. Maar dan moet je inderdaad wel opletten wat je eet. Niet direct na het sporten ff lekker friet eten. Beetje vet kan geen kwaad, maar verder kan je beter voor de koolhydraten gaan. Pasta voor het sporten (1,5 uur van tevoren uiterlijk) en na afloop zuivel, cracker met kaas.... in ieder geval geen te ongezonde dingen... :) Vet krijgen we toch wel genoeg binnen in Nederland.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 26 jan 2010 16:36

@Marnix: ik eet idd voor het sporten een lichte maaltijd (iets met rijst of pasta oid). Het fijne is, dat ik na het sporten dus ook geen zin heb in friet oid! Ik eet daarna een beetje sla, een knäckebrot en een glaasje karnemelk.
En meer hoeft Elvira niet meer... :mrgreen:

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 26 jan 2010 16:44

em_ma schreef:Mijn BMI is 19 en ik spring een gat in de lucht als er een kilo bijkomt, dat lukt helaas nauwelijks. Ach, ik hoor hier niet in dit topic :-oo

Momenteel zit ik zelfs op BMI 17.... maar ik ben gelukkig vrijwel geheel gezond en zelden ziek (ff afkloppen uiteraard :wink: )

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 26 jan 2010 17:03

Wiepie schreef:
em_ma schreef:Mijn BMI is 19 en ik spring een gat in de lucht als er een kilo bijkomt, dat lukt helaas nauwelijks. Ach, ik hoor hier niet in dit topic :-oo

Momenteel zit ik zelfs op BMI 17.... maar ik ben gelukkig vrijwel geheel gezond en zelden ziek (ff afkloppen uiteraard :wink: )

Mijne is afgerond hoor, dan kwam ik uit op 19 8)
Ik voel me er ook goed bij, alleen je hebt geen 'reserves' en dat merk je wel!

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”