Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor kwebbel » 18 jan 2010 15:23

flauw zeg :lol: 8)
hier is er 1kg af in 2 weken!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annette*
Majoor
Majoor

Afslanken (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 19 jan 2010 21:06

kirsten schreef:*Annette*, misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar kan je niet proberen als je je niet lekker in je vel zit je op een andere manier dat te uiten? Bijvoorbeeld enorme schoonmaak houden, jezelf proberen te verwennen met een goed boek, tut avondje?

Ik heb in zo'n periode veel meer trek, en eet dan ook meer dan 'normaal'. Tussendoor heb ik dan soms ontzettende vreetbuien dan 'moet' ik iets lekkers hebben koek, snoep, chocolade... Ik weet dat ikzelf degene ben wie de fout maakt door er aan toe tegeven [-X, maar het is dan zo ontzettend moeilijk om tegen jezelf te zeggen NEE :oops:... Vandaag is het me wel geluk :), door i.p.v. te gaan zoeken naar wat lekkers 2 mandarijnen en chrystal clear te pakken, het kan dus wel...

Eigenlijks hoor ik hier helemaal niet te komen, m'n BMI zit nog onder de 20. Wat klaag ik toch :oops:... Wat is het dan soms toch lastig om jezelf en je lichaam te accepteren :-k.
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jan 2010 15:23

ik heb een bmi van 24 (ook niet te zwaar) maar 10kg er af zou heel wat helpen voor m'n zelfvertrouwen en mezelf prettig voelen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 jan 2010 10:18

nou, de kop is eraf..
hier geeft de weegschaal 1,4 kg minder aan dan vorige week!
en dat terwijl ik me er niet eens echt goed aan heb gehouden, heb zelfs op 2 verjaardagen een gebakje gegeten.. :roll:

maar goed, deze eerste 1,4 is nu een goede stimulans om door te zetten
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 25 jan 2010 10:20

Kwebbel: idd dat gevoel heb ik ook! Iets dr af dan hoop ik dat ik tevreden ben :oops:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 jan 2010 11:21

Ik ben in de afgelopen jaren nauwelijks aangekomen, maar begin een zwembandje te krijgen. Wat doe je daaraan?

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 25 jan 2010 11:28

@acire: vervelend hè, naar mijn ervaring zit er maar 1 ding op: je buikspieren trainen... sit-ups doen of een hoepel kopen, en die om je heupen laten zwaaien. (lekker vrolijk en swingend :P )

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2010 12:38

Volgens mij kun je niet "gericht" ergens afvallen. Met buikspieren kun je vooral je buik langer inhouden op die momenten dat het nodig is. En aangezien een hoop bewegingen "beginnen" in je buik is het wel een belangrijke spiergroep.

Het is raadzaam even op te zoeken hoe je precies situps moet doen, want ik heb al aardig mensen hun nek zien verrekken tijdens het situps doen. :mrgreen:

Als ik straks een huisje heb hier in Uut zal ik eens kijken of ik ook weer een sportschool-abonnenmentje kan nemen. Een paar keer per week 1 a 2 uur spinning werkt ook erg goed, en ik kan ook wel weer 10-15 kilo afvallen eigenlijk.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 jan 2010 13:12

:)

Zo'n buikspiertrainer is wel makkelijk, werkt een stuk beter dan zelf vanaf de vloer sit-up's te doen. Dan heb je geen ondersteuning in je nek en belast je je nekspieren in plaats van je buikspieren... en hou je het veel minder lang vol.

Benen optrekken, voeten plat op de grond voor de gewone sit-up's, voor de zwembandjes werkt ook om met je nek gewoon op de neksteun te liggen maar met de rest van je lichaam een beetje op je zij... knieen weer opgetrokken.... en als je het goed gaat voelen je andere zij... en daarna weer de andere oefening :)

Lekker muziekje er bij aan... :)

Succes.

p.s. doen de dames hier hieraan sporten? Ik merk wel dat vrouwen als ze willen afvallen vaak zich beperken tot niet snoepen, minder calorieen eten... maar er niet bij gaan sporten.... en dan denk ik wel eens: Pff, voor je je helemaal uithongert, begin eens met lekker sporten... dat helpt ook, ga je je lekkerder van voelen, krijgt een betere conditie etc.

Annette, je kan idd dan beter "gezonde snacks" pakken... maar een BMI van onder de 20... misschien moet je dan juist wat meer eten? Als je onder de 20 zit moet je meestal niet verder afvallen...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 25 jan 2010 13:40

Ik probeer 3 keer in de week te sporten. Meestal lukt dat wel, behalve als ik nachtdiensten heb, dan ben ik te brak om iets te doen.
Heb een paar keer zumba gedaan (over heupdraaien gesproken..) en de rest fitness voornamelijk cardio en sinds kort ook begonnen met trainen van spieren. Wil zeker nog eens spinning proberen.

Over afvallen, ik heb me er nooit zo mee bezig gehouden, maar nu beginnen de 'zwembanden' te irriteren. Moet echt de discipline opbrengn om 2 li water per dag te drinken. Minder eten vind ik onzin..ik hou van m'n eten. Hoewel ik mn aantal koekjes toch wat moet verminderen.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 25 jan 2010 13:40

Ik probeer 3 keer in de week te sporten. Meestal lukt dat wel, behalve als ik nachtdiensten heb, dan ben ik te brak om iets te doen.
Heb een paar keer zumba gedaan (over heupdraaien gesproken..) en de rest fitness voornamelijk cardio en sinds kort ook begonnen met trainen van spieren. Wil zeker nog eens spinning proberen.

Over afvallen, ik heb me er nooit zo mee bezig gehouden, maar nu beginnen de 'zwembanden' te irriteren. Moet echt de discipline opbrengn om 2 li water per dag te drinken. Minder eten vind ik onzin..ik hou van m'n eten. Hoewel ik mn aantal koekjes toch wat moet verminderen.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 25 jan 2010 14:17

Ik wil wel weer gaan hardlopen (als het wat minder koud is....)

Dat deed ik aantal jaren geleden elke dag, zo'n 4km. Heerlijk!
Nu heb ik echt een slechte conditie.. vreselijk.. Tijd om er wat aan te gaan doen.

Heb een BMI van 20, maar heb het liever ook wat lager.
Een kilo of 3 mag er wel af. Maar ik zoek nog een juist moment om te beginnen.. :clown:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 jan 2010 14:47

Ik hou opzich van sporten, maar dan alleen als ik zin heb. Hardlopen, skaten, mountainbiken... vind het allemaal leuk. Maar dat het dan moet, vreselijk. Ik ga maar sit ups doen ofzo :P

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2010 15:50

Marnix schreef:p.s. doen de dames hier hieraan sporten? Ik merk wel dat vrouwen als ze willen afvallen vaak zich beperken tot niet snoepen, minder calorieen eten... maar er niet bij gaan sporten.... en dan denk ik wel eens: Pff, voor je je helemaal uithongert, begin eens met lekker sporten... dat helpt ook, ga je je lekkerder van voelen, krijgt een betere conditie etc.

Als ik ga sporten ga ik juist veel méér eten, maar wel gezonder (minder vet maar vooral minder suiker). Er zijn tijden geweest dat ik 4/5 keer per week 2 uur spinning of andere conditie- of krachttraining deed. Daar valt nauwelijks tegenop te eten hoor, dus het voordeel is dan dat je je totaal niet schuldig hoeft te voelen over dat net iets te grote stuk taart.

Annette, je kan idd dan beter "gezonde snacks" pakken... maar een BMI van onder de 20... misschien moet je dan juist wat meer eten? Als je onder de 20 zit moet je meestal niet verder afvallen...

Wat voor mij erg goed werkt zijn ongepelde amandelen van de notenboer. Gewoon 250 of 500 gram van aanschaffen - is wel even prijzig - en dan als je ergens trek in hebt een handjevol nemen. Gegarandeerd dat je dan direct een vol gevoel hebt. Ook maakte ik veel fruitshakes (yoghurt, banaan en versgeperst sinaasappelsap). Een goede blender is een uitkomst. O, en tijdens mijn sportievere periodes nam ik ook wel weipoedershakes (chocoladesmaak, gemengd met melk). Je kent ze wel, van die enorme bussen waarvan het lijkt alsof er anabole steroiden inzitten. Je moet even geluk hebben er eentje te vinden die lekker smaakt, maar dan is het ook ideaal hoor.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jan 2010 15:54

nonno schreef:Ik probeer 3 keer in de week te sporten. Meestal lukt dat wel, behalve als ik nachtdiensten heb, dan ben ik te brak om iets te doen.

Spinning vind ik echt geweldig, als man zonder coordinatiegevoel (dus al die pasjes en gehuppel van steps is niet aan mijn besteed). De eerste keer spinning val je halverwege zo'n beetje knock out van je fietsje van vermoeidheid, maar als je volhoudt zul je zien dat je conditie omhoog schiet. Kijk ook zeker of ze op je sportschool meerdere lessen achter elkaar geven, want op een gegeven moment kun je er wel twee aan. Mijn record staat op 4 uur aan een stuk, maar toen begon ik halverwege dat laatste uur wel zo'n beetje te hallucineren van de endorfine die door mijn lijf ging.

Terug naar “Archief”