Iemand, ik geloof Mortlach schreef: ik schoenlepel de Egyptische geschiedenis in de Bijbel, leuke woordspeling ik kan erom lachen, dat bedoel ik niet sarcastisch.
Wat ik doe komt toch neer op het volgende, ik probeer ankerpunten te vinden in de historie die verankerd kunnen zijn met de Bijbelse chronologie, en wie mij volgt op de diverse fora weet dat ik die onweerlegbaar haal uit de Griekse Babylonische en Perzische historie.
Ik heb tenminste nog geen weerwoord gehoord.
Met Egypte ligt het een stuk lastiger, de historie begint regulier met farao Menes regulier ongeveer 2500 voor GT.
Wat niet in overeenstemming lijkt met de Bijbelse geschiedenis een kloof van zeg maar 500 TOT 1000 JAAR
Dus het eerste probleem is om te onderzoeken of de Egyptische chronologie wel zo haarfijn in elkaar steekt.
De Sothis perioden waarin volgens Egyptologen hun geschiedenis schreven is 1460 Jaar, je moet je dus voorstellen dat historici en geschiedschrijvers uit het oude Egypte werkten met een fictief jaar (afgeleid van sterrenkunde) van 1460 letterlijke jaren voor hun geschiedschrijving. het voert iets te ver om er dieper op in te gaan een andere keer
Deze komt uit de school van Meyer een Duitse geleerde uit het begin van de vorige jaartelling. Steeds meer gerespecteerde geleerden toen maar ook nu distantiëren zich echter van deze chronologie dus de wedstrijd is open om een meer realistische chronologie op te stellen.
Daarom heb ik ook de vrijheid genomen om de reguliere geschiedenis te herzien, en kies ik mijn ankerpunten met zorg, de personen waar ik het over heb passen naadloos in het Bijbelse plaatje, en ik beweer helemaal niet dat ik, kan bewijzen, dat kan niemand
Maar bezoek mijn site eens