Harm-J schreef:Antoinette schreef:Als jij gelooft dat God mensen heeft geschapen met die identiteit vraag ik me af of je de bijbel er weleens op onderzocht hebt...
Ik geloof niet dat God mensen zo schept.....
Ik geloof dat het niet bij God vandaan komt....
Nogmaals God schept een mens, maar God schept er toch ook geen dief in??
Of hoort er dat dan ook bij?? Hoe wordt iemand een dief of een moordenaar of een incestpleger???
Tja zo is hij geschapen dat hij graag sex wil met kinderen???
Dat is dan ook een identiteit...
Ik denk daar toch echt anders over........ Ik vind het feit dat je sex wil met iemand van hetzelfde geslacht net zo als mensen die het verlangen hebben om sex te hebben met een minderjarige het is een gevoel en zet het maar eens aan de kant???
Snap je wat ik bedoel, daar is meer voor nodig zoals bekering en bevrijding.
Dat neemt niet weg dat ik heel erg te doen heb met deze mensen het kan een lange en moeilijke weg zijn...
maar ik geloof zoals ik al eerder schreef dat God bij machte is meer te doen dan wij kunnen bidden of beseffen.
Laat duidelijk zijn dat alle mensen in onze kerk met open armen worden ontvangen... net zoals Jezus zou doen.
We mogen allemaal komen zoals we zijn, maar God houdt te veel van ons om ons te laten zoals we zijn of niet???
Één, het gaat m.i. om de "aard"* van de mens, ja zoals die door God (in)geschapen is!
Zoals jij het lijkt te stellen (e.e.a. komt mij wat over als een van evangelische grondslag). Je of men zou dan ook zomaar kunnen stellen dat iemand met het syndroom van Down niet goed geschapen is en bij voortdurend bidden genezen zou kunnen worden.
God houdt te veel van ons, om ons te laten liggen in de zonde, e.e.a. wil niet zeggen dat wij in dit leven uit de zonde ontheven zullen worden. God heeft ons wel iets gegeven, om elke keer dat als wij weer in dit leven in zonde vallen (24 uur per dag door, hetero, homo etc.), om naar op te mogen kijken. Namelijk het offer van Zijn Zoon. Daardoor mogen wij telkens weer bij Hem aan kloppen, met ons lek en gebrek. Om te mogen weten dat wij in vertrouwen op mogen zien naar Hem!
Stellen dat mensen hun door God zelf geschapen natuur wel veranderd kan worden, bij volhardend bidden, geloven in hem, leidt eerder van Hem af, dan tot Hem. Al helemaal als dit (dit gebeurt in sommige kerkverbanden (m.n. in evangelische kringen) helaas nog steeds) men stelt "als mensen" dat als iemand maar hard genoeg gelooft, bidt, dat God hem wel zal genezen. Wat men m.i. creëert, is een psychologisch menselijk wrak. Één iemand die eerder zal geloven dat zijn geloof niet groot genoeg is, die een levenslang dubbelleven zal leiden, dan iemand die zich veilig en geborgen weet bij de Vader inclusief zijn ingeschapen natuur.
Om heel eerlijk te zijn, ik geloof "niet" dat mensen met een aangeboren homofiele/seksuele aard welkom zijn in jullie kerk. Ze zijn enkel welkom, als zij de gedachten (leer opvatting/uitlegging) onderstrepen van: "dat zij genezen kunnen worden van hun (on)natuurlijke aard".
Daarbij vraag ik mij af, wat vertellen jullie of wat moet zo'n persoon doen, als blijkt dat zijn gevoelens toch niet helemaal weg zijn na volhardend bidden, al dan niet met behulp van de gemeente? Is zijn geloof dan niet groot genoeg? Is er ruimte voor die persoon zijn natuur als blijkt dat hij toegeeft dat zijn gevoelens voor het zelfde geslacht niet totaal verdwenen zijn?
Vraag je zelf eens af: 'waarom worden kinderen soms geboren met kanker', waarom blijven die soms niet in leven, terwijl (en daar ben ik van overtuigd) er spreekwoordelijk de sterren van de hemel er voor af gebeden worden, dat God het kindje wil sparen en in leven wil houden, al dan niet door en met hulp van de medische wetenschap? Kan jij als mens God's plan doorgronden, waarom sommige kinderen/mensen jong sterven, sommige kinderen/jonge mensen ernstig ziek worden, wel genezen worden...?
*Aard, natuur van die persoon. Bron: van Dale. Dus niet zoals jij stelt een dief, dat is een keuze die een mens kan maken om zijn eigen iets toe te eigenen wat niet van hem is. Een homofiel/seksueel, iemand met het syndroom van Down, iemand die geboren wordt zonder het bezit van bepaalde ledematen heeft die keuze niet. Men kan hooguit in een discussie verzanden of een homo wel of niet uiting mag geven (op bijbelse gronden) aan zijn aard.