ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor rafaell » 17 jan 2010 03:57

Antoinette schreef:Het volgende wil ik je zeggen: Sinds 2006 ben ik wedergeboren christen , sinds die tijd spit ik meerdere bijkbelvertalingen door en ik laat me bij elke bijbelstudie leiden door de Heilige Geest, is er iemand die een betere uitleg kan geven dan de Geest in eigen persoon????

Autoriteitsdrogreden. Andere christenen kunnen dit ook stellen en er toch anders over denken dan jij, dan is er dus ergens een probleem: of de Geest is wispelturig of het is helemaal niet zo zeker dat de Geest overal exact hetzelfde over denkt als jij doet. Het laatste lijkt me dan het meest voor de hand liggend.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 08:05

maboc schreef:
Antoinette schreef:De bijbel is toch duidelijk over het feit dat we elkaar ook mogen aanspreken op zondige praktijken??
Als ik mijn broeder of zuster vermaan (in de liefde) , dat hij of zij zich doorgaans maar bezig houdt met een zondig iets, en er is over moet denken ermee te stoppen, en ook hulp aan te bieden waar men geen uitweg ziet... is dat dan fout????
Ik doe dat toch omdat ik van mijn broeder of zuster houdt, ze zijn er mij niets minder om... maar het is toch beter om elkaar in de liefde te vermanen dan elkaar maar aan te laten modderen... we hebben elkaar toch nodig ook juist voor dit.
Als ik iets doe, waarvan een van mijn zussen in Christus iets van zegt omdat het niet deugd... doen ze dat omdat ze van me houden dat weet ik en ze doen dat niet omdat ze me niet liefhebben...
Snap je wat ik bedoel?

Jazeker dat snap ik zeker wel, en voor een heleboel zaken vind ik dat ook helemaal terecht.
Maar ik denk dat het vermanen van een homo om zijn geaardheid, net zo iets is als tegen een roodharige zeggen: Dat is niet goed, verf het maar zwart. Uiterlijk is de roodharige wellicht dan wel zwartharig, maar daaronder zit gewoon het rode haar nog. Afscheren is nog rigoreuzer, maar als het haar weer verder groeit, dan is het toch echt weer rood.
Je kan dus wel tegen een homo zeggen "Dat moet je niet doen" Maar dat veranderd helemaal niks aan de situatie.

Ik denk (understatement of the year) dat homofilie niet een ziekte, of een psychiatrische aandoening is. Nee zoals ik persoonlijk op vrouwen val, vallen homofiele mannen en vrouwen op sexe-genoten. Dat zit zit er gewoon zo in. En zoals je zelf al schreef "Ze zijn mij er niets minder om"

Door een homo aan te spreken op zijn geaardheid, denk ik dat je de persoon in de diepste diepten van zijn of haar "zijn" aanspreekt. Dat is wel iets heel anders dan tegen je collegas zeggen dat ze niet zo moeten vloeken, of op zondag liever geen boodschappen moeten doen. Dat zijn allemaal te veranderen zaken. Maar de geaardheid van een mens kun je mijns inziens helemaal niet veranderen. Je vraagt dan het onmogelijke. En dat lijkt mij niet wenselijk.

Ik heb incestplegers gesproken, mensen die sexverslaafd waren, die hadden allemaal lusten die er zoals jij zegt net als bij homo's van "nature" die lusten/gevoelens hebben.
Homo zijn is niet wat God erin geschapen heeft net zo min als mensen die graag sex willen met kleine kinderen of de bijbel spreekt ook nog over voorbeelden met dieren.
Het zijn lusten die een mens heeft, mensen kunnen zelfs van zichzelf gaan geloven dat God ze zo gemaakt heeft, ik geloof dat dus niet meer. Ik heb gezien dat homo's bevrijd werden van een geest van homofilie en onreine geesten.
Ik heb gezien dat mensen die incestplegers waren bevrijd werden van onreine geesten, waarom deden ze dat??? Omdat ze die gevoelens hadden ze konden er zelf nauwlijks tegenin gaan, maar ze hebben God gezocht daarin, zich bekeerd omdat het in Gods ogen niet wordt goedgekeurd en ze zijn bevrijd van demonische onreine geesten. Mensen veranderen 180 graden...
Vroeger kon ik het ook niet geloven todat ik met deze mensen in contact kwam.
Dus ik geloof niet dat God mensen zo gemaakt heeft, het kan ook hele uiteenlopende oorzaken hebben dat mannen of vrouwen het hebben, dat is niet belangrijk sommige willen de oorzaak niet eens weten als ze er maar van af komen.
Hoe kan het dat er homo's zijn die geen homo willen zijn omdat ze duidelijk in Gods woord lezen dat God het niet wil dat ze in die gevoelens mee gaan??? Leg dat maar eens uit....
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 08:16

Harm-J schreef:
Antoinette schreef:Als jij gelooft dat God mensen heeft geschapen met die identiteit vraag ik me af of je de bijbel er weleens op onderzocht hebt...
Ik geloof niet dat God mensen zo schept.....
Ik geloof dat het niet bij God vandaan komt....
Nogmaals God schept een mens, maar God schept er toch ook geen dief in??
Of hoort er dat dan ook bij?? Hoe wordt iemand een dief of een moordenaar of een incestpleger???
Tja zo is hij geschapen dat hij graag sex wil met kinderen???
Dat is dan ook een identiteit...
Ik denk daar toch echt anders over........ Ik vind het feit dat je sex wil met iemand van hetzelfde geslacht net zo als mensen die het verlangen hebben om sex te hebben met een minderjarige het is een gevoel en zet het maar eens aan de kant???
Snap je wat ik bedoel, daar is meer voor nodig zoals bekering en bevrijding.
Dat neemt niet weg dat ik heel erg te doen heb met deze mensen het kan een lange en moeilijke weg zijn...
maar ik geloof zoals ik al eerder schreef dat God bij machte is meer te doen dan wij kunnen bidden of beseffen.
Laat duidelijk zijn dat alle mensen in onze kerk met open armen worden ontvangen... net zoals Jezus zou doen.
We mogen allemaal komen zoals we zijn, maar God houdt te veel van ons om ons te laten zoals we zijn of niet???

Één, het gaat m.i. om de "aard"* van de mens, ja zoals die door God (in)geschapen is!

Zoals jij het lijkt te stellen (e.e.a. komt mij wat over als een van evangelische grondslag). Je of men zou dan ook zomaar kunnen stellen dat iemand met het syndroom van Down niet goed geschapen is en bij voortdurend bidden genezen zou kunnen worden.

God houdt te veel van ons, om ons te laten liggen in de zonde, e.e.a. wil niet zeggen dat wij in dit leven uit de zonde ontheven zullen worden. God heeft ons wel iets gegeven, om elke keer dat als wij weer in dit leven in zonde vallen (24 uur per dag door, hetero, homo etc.), om naar op te mogen kijken. Namelijk het offer van Zijn Zoon. Daardoor mogen wij telkens weer bij Hem aan kloppen, met ons lek en gebrek. Om te mogen weten dat wij in vertrouwen op mogen zien naar Hem!

Stellen dat mensen hun door God zelf geschapen natuur wel veranderd kan worden, bij volhardend bidden, geloven in hem, leidt eerder van Hem af, dan tot Hem. Al helemaal als dit (dit gebeurt in sommige kerkverbanden (m.n. in evangelische kringen) helaas nog steeds) men stelt "als mensen" dat als iemand maar hard genoeg gelooft, bidt, dat God hem wel zal genezen. Wat men m.i. creëert, is een psychologisch menselijk wrak. Één iemand die eerder zal geloven dat zijn geloof niet groot genoeg is, die een levenslang dubbelleven zal leiden, dan iemand die zich veilig en geborgen weet bij de Vader inclusief zijn ingeschapen natuur.

Om heel eerlijk te zijn, ik geloof "niet" dat mensen met een aangeboren homofiele/seksuele aard welkom zijn in jullie kerk. Ze zijn enkel welkom, als zij de gedachten (leer opvatting/uitlegging) onderstrepen van: "dat zij genezen kunnen worden van hun (on)natuurlijke aard".
Daarbij vraag ik mij af, wat vertellen jullie of wat moet zo'n persoon doen, als blijkt dat zijn gevoelens toch niet helemaal weg zijn na volhardend bidden, al dan niet met behulp van de gemeente? Is zijn geloof dan niet groot genoeg? Is er ruimte voor die persoon zijn natuur als blijkt dat hij toegeeft dat zijn gevoelens voor het zelfde geslacht niet totaal verdwenen zijn?

Vraag je zelf eens af: 'waarom worden kinderen soms geboren met kanker', waarom blijven die soms niet in leven, terwijl (en daar ben ik van overtuigd) er spreekwoordelijk de sterren van de hemel er voor af gebeden worden, dat God het kindje wil sparen en in leven wil houden, al dan niet door en met hulp van de medische wetenschap? Kan jij als mens God's plan doorgronden, waarom sommige kinderen/mensen jong sterven, sommige kinderen/jonge mensen ernstig ziek worden, wel genezen worden...?

*Aard, natuur van die persoon. Bron: van Dale. Dus niet zoals jij stelt een dief, dat is een keuze die een mens kan maken om zijn eigen iets toe te eigenen wat niet van hem is. Een homofiel/seksueel, iemand met het syndroom van Down, iemand die geboren wordt zonder het bezit van bepaalde ledematen heeft die keuze niet. Men kan hooguit in een discussie verzanden of een homo wel of niet uiting mag geven (op bijbelse gronden) aan zijn aard.

Ik ben blij dat ik niet in zo'n kerk zit waarvan jij het voorbeeld noemt.
Homo's zijn er van harte welkom, denk je dat we erop af stormen en er iets van gaan zeggen, doe even normaal!!
Mensen moeten er zelf mee komen, en als we veel omgang met ze hebben kan het zijn dat we er eens een vraag over stellen.
Net zoals hun aan ons vragen stellen over dingen, wij zijn een gastvrije gemeente waar iedereen welkom is!!!
En we laten mensen gewoon lekker zijn wie ze zijn, alsof wij mensen willen en kunnen veranderen.
Ik zou er met zo iemand pas een diepgaand gesprek over voeren als punt 1 diegene dat zelf wil punt 2 als ik er een diepe vrienschappelijke ralatie mee heb, jullie reageren net alsof ik die mensen aan de hoogste boom zou willen hangen die er bestaat.
Doe toch eens even normaal!
Ik heb alleen gezegd en dat blijf ik zeggen omdat ik dat uit Gods woord haal, en uit ervaring heb meegemaakt.
Homo zijn is er door God niet in geschapen, integendeel.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 17 jan 2010 08:30

Antoinette schreef:Ik heb incestplegers gesproken, mensen die sexverslaafd waren, die hadden allemaal lusten die er zoals jij zegt net als bij homo's van "nature" die lusten/gevoelens hebben.
Homo zijn is niet wat God erin geschapen heeft net zo min als mensen die graag sex willen met kleine kinderen of de bijbel spreekt ook nog over voorbeelden met dieren.
Het zijn lusten die een mens heeft, mensen kunnen zelfs van zichzelf gaan geloven dat God ze zo gemaakt heeft, ik geloof dat dus niet meer. Ik heb gezien dat homo's bevrijd werden van een geest van homofilie en onreine geesten.
Ik heb gezien dat mensen die incestplegers waren bevrijd werden van onreine geesten, waarom deden ze dat??? Omdat ze die gevoelens hadden ze konden er zelf nauwlijks tegenin gaan, maar ze hebben God gezocht daarin, zich bekeerd omdat het in Gods ogen niet wordt goedgekeurd en ze zijn bevrijd van demonische onreine geesten. Mensen veranderen 180 graden...
Dus ik geloof niet dat God mensen zo gemaakt heeft, het kan ook hele uiteenlopende oorzaken hebben dat mannen of vrouwen het hebben, dat is niet belangrijk sommige willen de oorzaak niet eens weten als ze er maar van af komen.
Hoe kan het dat er homo's zijn die geen homo willen zijn omdat ze duidelijk in Gods woord lezen dat God het niet wil dat ze in die gevoelens mee gaan??? Leg dat maar eens uit....

Waar je nu helmaal op focussed is de sexualteit. Als de liefde (zowel hetero als homo) alleen uit de sexuele lust zou bestaan, dan denk ik dat je een punt hebt. Maar dat is wat mij betreft voor homo's en hetero's gelijk. Ik denk dat je daarmee voorbij gaat aan de diepere liefde tussen twee partners. Sex is erg belangrijk in een relatie (haha voor mij althans) maar het is maar een (1) van de vele facetten die een echte, oprechte en diepe liefde maakt tot het mooie wat het is. En ook dat is wat mij betreft voor homo's en hetero's gelijk.

(Ik vermoed overigens dat jij er wat anders over denkt :-))
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 17 jan 2010 08:33

Mortlach schreef:....
....
.... wat lichamelijke activiteiten waar men zich 2 keer per week 20 minuutjes mee bezig houdt ....
....
....

Wat?????? 2??????? pwe week??????????

Je bent zeker niet getrouwd
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 jan 2010 08:54

JeeWee schreef:"De tijden van Yvette Lont lijken definitief voorbij. De ChristenUnie lijkt homo's voorzichtig te omarmen. "We willen dat homo's hand in hand kunnen lopen met degene van wie ze houden." Dat zegt Hugo Scherff, lijsttrekker van de partij in Amsterdam."

Zo begint een artikel in de Telegraaf van vandaag, dat beslist veel stof zal doen opwaaien. Scherff geeft in het artikel toe dat de discussie gevoelig ligt binnen zijn partij, vooral als het gaat om het praktiseren van homoseksualiteit. "Binnen de partij wordt er verschillend over gedacht." In het artikel probeert hij nuances aan te brengen in niet te oordelen.

Afbeelding
Hugo Scherff. (foto CU Amsterdam)

Gaat de ChristenUnie hiermee te ver of doet het juist recht aan de veelheid van opvattingen binnen de partij. Hebben we het hier over 'veranderende inzichten' of gewoon over meegaan met een trend of met de tijdgeest?

Dit is precies waarom ik al jaren geleden toen de GPV meende samen te moeten gaan om meer te zeggen te hebben, niet meer op ze stem.
Daarmee onderscheiden zij zich niet meer van andere "christelijke" partijen.

De opmerking over de urkers die polen uitbuiten e.d. vind ik net zo onchristelijk. En die horen ook niet in een partij te zitten.
Maar eerst eens moeten kijken of ze werkelijk Christus willen volgen of hun portemonnee.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 jan 2010 09:42

Antoinette schreef:Ik heb incestplegers gesproken, mensen die sexverslaafd waren, die hadden allemaal lusten die er zoals jij zegt net als bij homo's van "nature" die lusten/gevoelens hebben.

Wie heeft toch ooit de idioterie bedacht dat homoseksualiteit gelijk zou staan aan incest plegen?
Het grote verschil is toch echt dat incest uitgaat van een ongelijkwaardige relatie (vader ramt lid in kind), terwijl homoseksualiteit uitgaat van een gelijkwaardige relatie (twee mensen van gelijk geslacht bedrijven de liefde met elkaar met wederzijdse gevoelens van liefde voor elkaar).

Elke vergelijking van homoseksualiteit met incest is op z'n zachtst gezegd ranzig en pervers en een grove belediging van de homoseksuele medemens. Je kunt op grond van een aantal pericopen uit de H. Schrift wellicht tot de conclusie komen dat homoseksualiteit niet is toegestaan, wanneer deze in den vleze geconsumeerd wordt, maar het gelijkstellen van homoseksualiteit met incest grenst aan krankzinnigheid en is in alle gevallen weerzinwekkend, grievend en getuigt van een volslagen verstoord wereldbeeld en van haat jegens de homoseksuele medemens.

Bercaudia locuta. Causa finita.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 jan 2010 13:56

Antoinette schreef:Ik ben blij dat ik niet in zo'n kerk zit waarvan jij het voorbeeld noemt.

Jij omarmt het idee wel van wat ik eerder stelde, nl : "Stellen dat mensen hun door God zelf geschapen natuur wel veranderd kan worden, bij volhardend bidden, geloven in hem". Zie jouw eigen woorden:

Antoinette schreef:Ik zou er met zo iemand pas een diepgaand gesprek over voeren als punt 1 diegene dat zelf wil punt 2 als ik er een diepe vrienschappelijke ralatie mee heb

Antoinette schreef:Ik heb alleen gezegd en dat blijf ik zeggen omdat ik dat uit Gods woord haal, en uit ervaring heb meegemaakt.

Natuurlijk, als je dat maar lang genoeg blijft repeteren op mensen, voorbeelden promoot van zogenaamd veranderde de mensen, binnen een (kerk)gemeenschap, creëer je vanzelf op de lange termijn, ziels ongelukkige psychische wrakken van mensen. Mensen die misschien voor de buitenwacht veranderd lijken te zijn, maar van binnen diep ongelukkig zijn, stiekem banen bezoeken, of andere sekslocaties etc.. Daarbij stort men ook nog eens de wederhelft van die relatie in een ravijn, van leugens, bedrog en allerhande ellende.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 jan 2010 14:08

Ach, ja joh, ga weer lekker overdrijven.

Maar volgens mij gaat het in dit ropic niet over het al dan niet homo zijn of geworden of niet mogen of wel ....enz.
Daar zijn al meer dan genoeg topic over geweest en vast nog wel te vinden hier om daar in verder te gaan over dat onderwerp.
En misschien een handige tip: lees ze "even" door voor er hier weer tot in den treure herhaald gaat worden.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 jan 2010 14:30

tante-tortel schreef:Ach, ja joh, ga weer lekker overdrijven.

Wijntje erbij? Smaakt vast goed op de zondagmiddag, wordt je vast vrolijk van. :lol:

Daarbij overdrijf ik niet, je wilt niet weten in wat voor put van ellende mensen vroeger zijn gestort door mensen wijs te maken, dat homoseksualiteit nog genezen kon worden, niet (in)geschapen was, men maar moest trouwen met een lieve vrouw etc.. etc.. Vergis je niet, vandaag de dag zijn er nog steeds mensen, kerk(en)genootschappen die zulk een opvatting hanteren!

tante-tortel schreef:Maar volgens mij gaat het in dit ropic niet over het al dan niet homo zijn of geworden of niet mogen of wel ....enz.
Daar zijn al meer dan genoeg topic over geweest en vast nog wel te vinden hier om daar in verder te gaan over dat onderwerp.
En misschien een handige tip: lees ze "even" door voor er hier weer tot in den treure herhaald gaat worden.

Jij mag misschien vinden dat er genoeg topic over geweest zijn, dat is dan jouw probleem. Maak er niet anders mans, vrouw probleem van.

Het artikel gaat er juist over of de tijden van Yvette lont voorbij zijn, zij had/heeft één en dezelfde opvatting(en) die Antoinette lijkt te hanteren. Verder schrijft hij: "We willen dat homo's hand in hand kunnen lopen met degene van wie ze houden".Hugo Scherff snijdt overigens wel meer goede punten aan, een goed lezer vindt ze vanzelf.

Het gaat er m.i. dus om bij Hugo Scherff dat homo's er mogen zijn. Verder stelt hij: de discussie gevoelig ligt binnen zijn partij, vooral als het gaat om het praktiseren van homoseksualiteit. "Binnen de partij wordt er verschillend over gedacht."

Hiermee lijkt de eerste regel uit jouw 2e quote dus al gesneuveld te zijn.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 14:47

maboc schreef:

Waar je nu helmaal op focussed is de sexualteit. Als de liefde (zowel hetero als homo) alleen uit de sexuele lust zou bestaan, dan denk ik dat je een punt hebt. Maar dat is wat mij betreft voor homo's en hetero's gelijk. Ik denk dat je daarmee voorbij gaat aan de diepere liefde tussen twee partners. Sex is erg belangrijk in een relatie (haha voor mij althans) maar het is maar een (1) van de vele facetten die een echte, oprechte en diepe liefde maakt tot het mooie wat het is. En ook dat is wat mij betreft voor homo's en hetero's gelijk.

(Ik vermoed overigens dat jij er wat anders over denkt :-))

Haha denk je???
sex is inderdaad 1 van de facetten die een onderdeel zijn van een liefdesrelatie tussen 2 mensen, je kan er alleen mijns inziens, en bijbels gezien niet omheen of wel?
Denk je dat het anders ligt als 2 mannen een liefdesrelatie hebben, maar er voor kiezen om geen sex te hebben met elkaar ofzo..
Ik sluit niets uit, het lijkt me alleen heel onwaarschijnlijk dat zoiets regelmatig gebeurd, dan leef je niet in volkomen vrijheid toch??

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 jan 2010 14:57

Antoinette schreef:[color=#8000FF]Haha denk je???
sex is inderdaad 1 van de facetten die een onderdeel zijn van een liefdesrelatie tussen 2 mensen, je kan er alleen mijns inziens, en bijbels gezien niet omheen of wel?

Seks lijkt mij moreel gezien meer een onderdeel van een huwelijksrelatie. Bij een liefdesrelatie buiten het huwelijk om hoort als het goed is geen seks.
Denk je dat het anders ligt als 2 mannen een liefdesrelatie hebben, maar er voor kiezen om geen sex te hebben met elkaar ofzo..

Dat is een mogelijkheid. Of denk jij dat mensen beesten zijn die hun lusten niet kunnen bedwingen? Of die mogelijkheid in de praktijk vaak voorkomt weet ik niet.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 15:01

Optimatus schreef:

Wie heeft toch ooit de idioterie bedacht dat homoseksualiteit gelijk zou staan aan incest plegen?
Het grote verschil is toch echt dat incest uitgaat van een ongelijkwaardige relatie (vader ramt lid in kind), terwijl homoseksualiteit uitgaat van een gelijkwaardige relatie (twee mensen van gelijk geslacht bedrijven de liefde met elkaar met wederzijdse gevoelens van liefde voor elkaar).

Elke vergelijking van homoseksualiteit met incest is op z'n zachtst gezegd ranzig en pervers en een grove belediging van de homoseksuele medemens. Je kunt op grond van een aantal pericopen uit de H. Schrift wellicht tot de conclusie komen dat homoseksualiteit niet is toegestaan, wanneer deze in den vleze geconsumeerd wordt, maar het gelijkstellen van homoseksualiteit met incest grenst aan krankzinnigheid en is in alle gevallen weerzinwekkend, grievend en getuigt van een volslagen verstoord wereldbeeld en van haat jegens de homoseksuele medemens.

Bercaudia locuta. Causa finita.

Jij interpreteerd het zo dat ik homosexualiteit gelijk stel aan incestplegers, dan heb je mijn verhaal anders geinterpreteerd dan dat ik het bedoeld heb.
Wat ik bedoel te zeggen is dat beiden gevoelens hebben, beiden werden zo geboren.
Maar waar komt het vandaan?? Ze zijn beiden zo geboren en dat is waar het mij om gaat!
het zijn allebei mensen met gevoelens.
Waarom kan het een wel en het ander niet, ik kan bijbels onderbouwen dat het beiden niet klopt!
Iemand die incest heeft gepleegd moet je gewoon opsluiten en dus achter de tralies stoppen met zijn gevoelens dat vindt iedereen.
Maar mensen van hetzelfde geslacht moeten gewoon doen waar ze zin in hebben, tuurlijk die zijn volwassen je hebt ook gelijk als je zegt: een kind kan niet kiezen een volwassenen wel.
Maar het is toch beiden te zot voor woorden. Ik geloof dat God beiden niet zo geschapen heeft maar dat het een andere oorzaak heeft dat ze met deze gevoelens ter wereld zijn gekomen.
Waar het mij om gaat is nu even de "gevoelens" waar mensen mee geboren worden, dat geld net zo voor incestplegers ze hebben bepaalde gevoelens , maar kloppen doet er niets van!!!
En zo zie ik dat ook met mensen die zich aangetrokken voelen om sex te hebben met iemand van hetzelfde geslacht.
Ze worden zo geboren, maar de vraag is vindt God het prima dat ze sex hebben met elkaar?
En een liefdesrelatie hebben met elkaar.

Ik wil zo zagjes aan is een einde gaan maken aan deze oeverloze discussie.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 15:04

Harm-J schreef:
Antoinette schreef:Ik ben blij dat ik niet in zo'n kerk zit waarvan jij het voorbeeld noemt.

Jij omarmt het idee wel van wat ik eerder stelde, nl : "Stellen dat mensen hun door God zelf geschapen natuur wel veranderd kan worden, bij volhardend bidden, geloven in hem". Zie jouw eigen woorden:

Antoinette schreef:Ik zou er met zo iemand pas een diepgaand gesprek over voeren als punt 1 diegene dat zelf wil punt 2 als ik er een diepe vrienschappelijke ralatie mee heb

Antoinette schreef:Ik heb alleen gezegd en dat blijf ik zeggen omdat ik dat uit Gods woord haal, en uit ervaring heb meegemaakt.

Natuurlijk, als je dat maar lang genoeg blijft repeteren op mensen, voorbeelden promoot van zogenaamd veranderde de mensen, binnen een (kerk)gemeenschap, creëer je vanzelf op de lange termijn, ziels ongelukkige psychische wrakken van mensen. Mensen die misschien voor de buitenwacht veranderd lijken te zijn, maar van binnen diep ongelukkig zijn, stiekem banen bezoeken, of andere sekslocaties etc.. Daarbij stort men ook nog eens de wederhelft van die relatie in een ravijn, van leugens, bedrog en allerhande ellende.

Gelukkig ga ik er anders mee om dan jij stelt!
En gelukkig gaat het er in onze kerk anders aan toe dan jij stelt.
Ik moet zeggen, je krijgt een 10 voor bevooroordeling!!!
En een 10 voor het verkeerd interpreteren van mijn woorden over zaken als deze.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 17 jan 2010 15:10

Faramir schreef:
Antoinette schreef:Haha denk je???

Seks lijkt mij moreel gezien meer een onderdeel van een huwelijksrelatie. Bij een liefdesrelatie buiten het huwelijk om hoort als het goed is geen seks.

Dat is een mogelijkheid. Of denk jij dat mensen beesten zijn die hun lusten niet kunnen bedwingen? Of die mogelijkheid in de praktijk vaak voorkomt weet ik niet.

Ik ging door mijn bewoording liefdesrelatie even uit van een huwelijksrelatie, maar goed je kunt maar niet duidelijk genoeg zijnj hé :? voor dat je het weet wordt het weer tegen je gebruikt :wink:

Terug naar “Archief”