Antoinette schreef:En dat zou inderdaad eens moeten veranderen, van de week was ik op een begrafenis om maar eens een voorbeeld te noemen, wat denk je na de begrafenis gaat iedereen ergens zitten voor een kopje koffie en wie zit er weer alleen?? "de dominee".
Ik vind dat zo raar, leuk voor die man... alsof hij een enge ziekte heeft pffff
Ik ben naast hem gaan zitten, ik ken hem toevallig ook vanuit mijn werk een beetje en we hebben eens nader kennis gemaakt..
Dat is inderdaad triest. Ik had een keer na een kerkdienst bij mijn schoonouders iets gevraagd aan de dominee, over de preek. Dat vonden ze heel bijzonder, dat ik met de dominee ging praten, terwijl dat bij mijn ouders in de kerk heel normaal is om nog even iets te gaan vragen. Ik weet niet hoe het komt, maar de dominee staat dan mijns inziens teveel op een voetstuk, is onbereikbaar. Maar eigenlijk is dit off topic

Ik ben nog steeds lid van de kerk van mijn ouders, maar kan me geen huisbezoek herinneren. Wel weet ik nog dat de dominee op bezoek kwam toen hij net in de gemeente was gekomen. Toen konden we bijvoorbeeld vragen hoe we hem moesten aanspreken, dat werd dominee *voornaam*