Huisbezoek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

filia
Sergeant
Sergeant

Re: Huisbezoek

Berichtdoor filia » 30 dec 2009 20:38

3. Hoe sta je zelf ten opzichte van de kerk, ga je graag naar de kerk, of ga je alleen omdat je ouders dat van je vragen en wens je daar verder eigenlijk niet op aangesproken te worden?

4. Hoe zie je ambtsdragers, ervaar je ze als gezag van God gegeven of juist meer als een medebroeder die zijn neus vooral niet te diep in jouw persoonlijk geloofsleven moet stoppen en er zéker niets over te zeggen heeft?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 14 jan 2010 14:49

In onze gemeente zijn geen huisbezoeken, wij hebben allemaal kringen @homes noemen we dat.
Het zijn allemaal echtparen die zo'n @home leiden.
Men komt 1x per 2 wkn bij elkaar, als er tussendoor iets is kun je contact opnemen met je @home leiders.
Als je een andere @home wil ben je vrij om te gaan waar je wilt...
Het is niet de bedoeling dat je maar blijft switchen... natuurlijk logisch toch.

Ik vind het heel goed om als gemeente bij elkaar te komen, huisbezoeken vind ik persoonlijk niet zo goed, alleen bij alleenstaande, weduwen, weduwnaren, wezen.. i.p.v. al die gemeenteleden bezoeken zou ik zeggen, zoek eens contact als ouderling, diaken zijnde met mensen uit het dorp of stad die nooit in de kerk komen...
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Vuurtje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Vuurtje » 14 jan 2010 17:09

Ik vind de term huisbezoek wel geinig. Wat zegt dat nu?
Iets over de locatie, we komen naar je huis :-p

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 14 jan 2010 17:11

hahahahaha
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Vuurtje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Vuurtje » 14 jan 2010 17:13

@homes hetzelfde trouwens :-oo

En bij ons heet het huiskring :lol:

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 15 jan 2010 11:31

Vuurtje schreef:Ik vind de term huisbezoek wel geinig. Wat zegt dat nu?
Iets over de locatie, we komen naar je huis :-p

Ja, letterlijk zou je kunnen denken aan 'bouwkundig opzichter' met dat huis. :mrgreen:
Bij woningbouwverenigingen komt dat wel voor een 'huisbezoek' door een bouwkundig opzichter om te kijken 8) of je de woning wel netjes bewoond.

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 15 jan 2010 21:09

Ook wij als predikantsgezin krijgen huisbezoek,hier volgens mij eens in de 2 jaar. Vind het best een goede zaak,over het prive geloofsleven van de gezinsleden,meestal staat de predikant in het middelpunt,maar hoe het er nou in het gezin aan toe gaat weten toch weinig mensen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 16 jan 2010 07:24

Ha Pjotr,

Je schrijft:
Pjotr1992 schreef:Vind het best een goede zaak,over het prive geloofsleven van de gezinsleden,meestal staat de predikant in het middelpunt,maar hoe het er nou in het gezin aan toe gaat weten toch weinig mensen.

En dat zou inderdaad eens moeten veranderen, van de week was ik op een begrafenis om maar eens een voorbeeld te noemen, wat denk je na de begrafenis gaat iedereen ergens zitten voor een kopje koffie en wie zit er weer alleen?? "de dominee".
Ik vind dat zo raar, leuk voor die man... alsof hij een enge ziekte heeft pffff
Ik ben naast hem gaan zitten, ik ken hem toevallig ook vanuit mijn werk een beetje en we hebben eens nader kennis gemaakt..
Laatst gewijzigd door Antoinette op 16 jan 2010 09:32, 3 keer totaal gewijzigd.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 jan 2010 09:25

Pjotr1992 schreef:Ook wij als predikantsgezin krijgen huisbezoek,hier volgens mij eens in de 2 jaar. Vind het best een goede zaak,over het prive geloofsleven van de gezinsleden,meestal staat de predikant in het middelpunt,maar hoe het er nou in het gezin aan toe gaat weten toch weinig mensen.

Bij ons in de gemeente ook. ( alleen zijn we nu vacant...)
Ik vind het heel gewoon, want de kinderen van hem zijn er ook nog, daar mag net als andere kinderen ook mee gesproken worden.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 16 jan 2010 10:22

Antoinette schreef:Ha Pjotr,

Je schrijft:
Pjotr1992 schreef:Vind het best een goede zaak,over het prive geloofsleven van de gezinsleden,meestal staat de predikant in het middelpunt,maar hoe het er nou in het gezin aan toe gaat weten toch weinig mensen.

En dat zou inderdaad eens moeten veranderen, van de week was ik op een begrafenis om maar eens een voorbeeld te noemen, wat denk je na de begrafenis gaat iedereen ergens zitten voor een kopje koffie en wie zit er weer alleen?? "de dominee".
Ik ben naast hem gaan zitten, ik ken hem toevallig ook vanuit mijn werk een beetje en we hebben eens nader kennis gemaakt..

Mooi huisbezoek :mrgreen:

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 16 jan 2010 11:38

Jantjes schreef:

Mooi huisbezoek :mrgreen:

Haha =D> grapjas =D> Jij bent zeker de leukste thuis?? :wink:
Met jou wil ik wel wat meer kennis maken, je lijkt me wel een gezelligerd...
Ik vind het wel leuk om wat mensen wat beter te leren kennen op refoweb....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 jan 2010 11:54

Antoinette schreef:En dat zou inderdaad eens moeten veranderen, van de week was ik op een begrafenis om maar eens een voorbeeld te noemen, wat denk je na de begrafenis gaat iedereen ergens zitten voor een kopje koffie en wie zit er weer alleen?? "de dominee".

Dat is inderdaad triest. Ik had een keer na een kerkdienst bij mijn schoonouders iets gevraagd aan de dominee, over de preek. Dat vonden ze heel bijzonder, dat ik met de dominee ging praten, terwijl dat bij mijn ouders in de kerk heel normaal is om nog even iets te gaan vragen. Ik weet niet hoe het komt, maar de dominee staat dan mijns inziens teveel op een voetstuk, is onbereikbaar. Maar eigenlijk is dit off topic ;)

Ik ben nog steeds lid van de kerk van mijn ouders, maar kan me geen huisbezoek herinneren. Wel weet ik nog dat de dominee op bezoek kwam toen hij net in de gemeente was gekomen. Toen konden we bijvoorbeeld vragen hoe we hem moesten aanspreken, dat werd dominee *voornaam* :)

Pjotr1992
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Pjotr1992 » 16 jan 2010 13:54

Kennismakingsbezoek bedoel je? Dat deed mijn vader ook toen we hier net waren,was wel een hele opgave,om bij iedereen langs te gaan.

Bij ons is de predikant niet iets onberijkbaars hoor,mijn vader gaat gerust naast een kind zitten op bijvoorbeeld de gemeente dag en vraagt hoe het met hem gaat,maar daar doelde ik niet echt op.

Ik doelde er meer op,dat iedereen best veel van mijn vader weet,ja natuurlijk door zijn werk,dat is logisch,maar van zijn gezinsleven,is zowat niks bekend,ja iedereen weet wie zijn vrouw en kinderen zijn,maar hoe daar over het geloof wordt gepraat is onbekend. Daarom vind ik het wel goed,dat wij ook huisbezoek krijgen.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 16 jan 2010 23:14

Pjotr1992 schreef:Kennismakingsbezoek bedoel je? Dat deed mijn vader ook toen we hier net waren,was wel een hele opgave,om bij iedereen langs te gaan.

Bij ons is de predikant niet iets onberijkbaars hoor,mijn vader gaat gerust naast een kind zitten op bijvoorbeeld de gemeente dag en vraagt hoe het met hem gaat,maar daar doelde ik niet echt op.

Ik doelde er meer op,dat iedereen best veel van mijn vader weet,ja natuurlijk door zijn werk,dat is logisch,maar van zijn gezinsleven,is zowat niks bekend,ja iedereen weet wie zijn vrouw en kinderen zijn,maar hoe daar over het geloof wordt gepraat is onbekend. Daarom vind ik het wel goed,dat wij ook huisbezoek krijgen.

Ik snap wat je bedoeld, als heel de gemeente huisbezoek krijgt kan ik heel goed begrijpen dat je het heel normaal vind dat jullie het dan ook krijgen...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2010 10:49

Ik ga meestal op huisbezoek bij onze predikant...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”