'vervelende' jonge moeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: 'vervelende' jonge moeder

Berichtdoor vpk » 11 jan 2010 14:17

tja, maar het punt is denk ik, dat als je wat voor jezelf gaat doen, je je (onbewust) schuldig voelt om 'nee' te zeggen tegen je kinderen.
als je aan het strijken bent zeg je: mama is nu even druk
als je een boek aan het lezen bent voelt het m.i. onnatuurlijk om jezelf te ontspannen terwijl je kinderen je aandacht ook vragen

inderdaad wat er genoemd wordt lijkt me een goede optie. voor een middagje kinderen uitwisselen met een andere moeder, en voor die middag een leuke hobby zoeken
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 11 jan 2010 21:24

Kun je niet een dag per week ofzo gaan werken ofzo? Ik merkte bij mijzelf dat ik doordat ik weer ging werken veel meer energie had om op de andere dagen wat met de kinderen te doen, zoals naar een speeltuintje, kinderboerderij, even naar de supermarkt, de stad, de markt etc. En doordat je dan minimaal één dag per week van huis bent hou je minder tijd over voor je huishouden, waardoor je je ook op de andere dagen minder zult vervelen. Echt, als ik geen werk heb en alleen maar thuis ben word ik echt een draak 8-[ Misschien werkt het voor jou ook wel om daarmee je vervelende gevoel kwijt te raken.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 jan 2010 19:04

ik herken het helemaal! Heb ook 2 kleine kinderen en zodra ik wat voor mezelf ga doen in de woonkamer dan zitten ze er bovenop. Ik plan het nu dus anders, ga aan het einde van de middag (als het weer het toelaat) boodschappen doen, rondje wandelen, fietsen, naar een speeltuintje of laat ze knutselen.
Maar als ik daar dus geen zin in heb of als ze erg moe zijn en het geen optie is dan zit ik ook de minuten te tellen. En ik heb nog wel een baan :oops:
Smorgens en als de jongste slaapt is het 'probleem' er niet, dan kan ik gerust een boek lezen of wat hobby-en, maar zodra ze gewoon moe worden, net tegen etenstijd gunnen ze elkaar geen plekje huiskamer, geen stukje van mama en al helemaal geen speelgoed meer :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2010 09:54

leuk he, kinderen
ja, dat is mijn mening dan he.....

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 11 mar 2010 08:24

Ik heb er zelf ook kleine kinderen, maar de dagen vliegen om. Maar ik werk dan ook 2 dagen erbij, dus de dagen dat je dan thuis bent, heb je genoeg te doen in het huishouden. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook te danken heb aan mijn kids, die vermaken zich prima als ik aan het werk ben. Ik heb inmiddels een soort routine ingebouwd zodat ze weten waar ze aan toe zijn.
En ze leren wat mij betreft maar dat mama af en toe even iets voor zichzelf doet, zoals een kopje thee drinken en iets lezen zonder dat er gelijk een paar op schoot zitten :D . Ze weten het snel genoeg hoor.

Terug naar “Archief”