Faramir schreef:maboc schreef:Vrouwlief en ik hebben het plan opgevat om een WII voor de kids te kopen.
Nu heb ik helemaal 0 (zero) ervaring met game-consoles dus kwamen de volgen vragen in mij op:
1 - Kun je zo'n WII op een ouderwetse (analoge) televisie aansluiten?
2 - Hebben ze leuke spelletjes voor heel jonge kinderen?
3 - Zijn er verder nog dingen waar ik over na moet denken (mbt. een WII)?
1 - Jazeker. Geen enkel probleem. Toen ik nog een Wii had heb ik op een gegeven moment zo'n originele scart kabel gekocht en dat maakte het beeld nog wat mooier op een CRT. Maar ook met de meegeleverde kabel zal hij het prima doen. Ik neem dan wel aan dat je een scart ingang in de tv hebt of in ieder geval tulp ingangen voor geluid en beeld.
2 - Wat versta je onder heel jong? Maar voor jongeren zijn er op de Wii veel leuke spelletjes te verkrijgen. De Wii wordt (volgens mij altijd) meegeleverd met Wii sports wat een leuk begin is om de kinderen (en ouderen) er aan te laten wennen.
3 - Waar je aan moet denken is dat je er 1 controller en 1 nunchuck bij krijgt. Wil je met meerdere spelers tegelijk spelen is een extra controller (met nunchuck) nodig. Voor de rest zou ik eens goed de prijzen gaan vergelijken. Bijvoorbeeld hier;
http://tweakers.net/pricewatch/cat/539/ ... helds.htmlZo heb ik laatst een PS3 gekocht en daar zat toch een prijsverschil in van 50 euro.
Faramir heeft een aantal goede punten. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat het loont om een paar game-review sites in je bladwijzers te zetten en die te raadplegen voor je een nieuwe/2hands game koopt. Er zijn erg goede games, maar er zijn er ook bij die echt heel erg slecht zijn. Het is goed om je van te voren een beetje te informeren zodat je niet in de winkel slechts op het doosje hoeft af te gaan. Gamesites die ik gebruik ter orientatie zijn gamer.nl en gamespot.com. Of vraag het hier even
Verder blijft het lastig, spellen waar ik van gruw kunnen voor kleine kinderen fantastisch zijn. Kijk eerst eens wat ze van Wii Sports vinden, dan heb je een goed uitgangspunt. Veel Wii-spellen zijn namelijk a la Wii Sports: Een verzameling mini-games met een bepaald thema, geen verhaal, geen opbouwende moeilijksgraad. Ik vind het niks, maar voor kinderen kan het juist het einde zijn.
Misschien kan je op Marktplaats nog aan een (paar) oude GameCube controllers komen. Een Wii speelt namelijk ook gamecube spellen af, en die zijn vaak net zo leuk als Wii spellen maar wel een kwart van de prijs. Als je kinderen erg jong zijn merken ze het verschil toch nog niet. Maar dan heb je dus wel een GameCube Controller nodig.
En als laatste wil ik zeggen: denk ook eens na of je niet beter een Playstation 3 (of zelfs 2) kunt kopen. Daar heb je - denk ik - uiteindelijk meer plezier van, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de situatie af. Persoonlijk vind ik de Wii te "gimmicky". Een PS2 is leuk, goedkoop en er komen nog steeds spellen voor uit, naast de bergen oude spellen die nog te krijgen zijn.
Oh ja, en kijk of je nog ergens oplaadbare batterijen kunt vinden voor de controller's als het toch een Wii wordt.

Nog een Oh ja. Leer de kids wel aan dat ze het polsbandje omdoen en de controllerhoes gebruiken. Het zullen de eerste Wii-spelers niet zijn waarbij de controller uit de bezwete handen glipt tijdens een wilde zwaai en tegen de muur kapot stuiterts. Of door de tv gaat.