games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 07 jan 2010 13:29

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Ik hoop dat ik me daar aan kan houden! ;)

Het ziet er wel mooi uit, is heerlijk bruut en biedt tot nu toe genoeg variatie. Elke keer als je denkt: Nu ben ik wel heel veel knopjes aan het rammen, krijg je ineens een heel andere gameplay voor je kiezen. Leuk. Gisteren dacht ik eventjes dat het spel eigenlijk te makkelijk was, en prompt kreeg ik een gevecht waar ik bijna radeloos van werd.

Gisteren ook even Ocarina of Time gespeeld, en ik weet weer wat het was wat me toen niet greep. Maar deze keer kon ik het zwaard wél vinden :mrgreen: . ik heb alleen geen geheugenkaartje dus mag het straks nog een keertje.

Hmmm, zonder mogelijkheid om op te slaan kun je Zelda maar beter links laten liggen, want het is zo'n ontzettend lang spel (70 uur plus voor een ervaren gamer) waar je op deze manier nooit doorheen komt.
Heb je al geprobeerd om 'm down te loaden van het digitale kanaal zodat je wel kan saven? Ik wil 'm je ook wel cadeau doen, dus als je interesse hebt pm me dan maar even. :)
Op kantoor hebben we een Japanse Wii en SuperSmash Brothers. Altijd leuk als iemand op een verkeerd knopje drukt en je ineens midden in een menu zit waarvan je geen idee hebt wat het betekent.

Lol inderdaad ja. Er is dan ook werkelijk waar voor de meeste mensen zoals wij geen touw aan vast te knopen, terwijl Japanners wel Europese tekens kunnen lezen! Zijn wij nou zo stom of die Jappen zo slim? :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2010 13:43

mohamed schreef:Hmmm, zonder mogelijkheid om op te slaan kun je Zelda maar beter links laten liggen, want het is zo'n ontzettend lang spel (70 uur plus voor een ervaren gamer) waar je op deze manier nooit doorheen komt.
Heb je al geprobeerd om 'm down te loaden van het digitale kanaal zodat je wel kan saven? Ik wil 'm je ook wel cadeau doen, dus als je interesse hebt pm me dan maar even. :)

Dank je voor het aanbod, erg aardig. Maar ik koop van de week wel een keer een geheugenkaartje. Die heb ik toch ook nodig als ik andere GameCube spellen wil spelen op de Wii.

Lol inderdaad ja. Er is dan ook werkelijk waar voor de meeste mensen zoals wij geen touw aan vast te knopen, terwijl Japanners wel Europese tekens kunnen lezen! Zijn wij nou zo stom of die Jappen zo slim? :mrgreen:

Tja, ook maar omdat ze dat geleerd is hoor. Ik vraag me af wie er nou slim is, voor elk woord een apart tekentje of een simpel alfabet wat je kunt combineren...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 jan 2010 20:11

Mortlach schreef:Dank je voor het aanbod, erg aardig. Maar ik koop van de week wel een keer een geheugenkaartje. Die heb ik toch ook nodig als ik andere GameCube spellen wil spelen op de Wii.

Graag gedaan!
Ja zo'n kaartje is nooit weg, want de GC heeft toch wel een aantal hele leuke titels! :)
Tja, ook maar omdat ze dat geleerd is hoor. Ik vraag me af wie er nou slim is, voor elk woord een apart tekentje of een simpel alfabet wat je kunt combineren...

Ja dat is waar, het Japanse alfabet is een verhaal apart. Spellen als Mario Galaxy zullen prima te spelen zijn omdat de tekst er niet toe doet, maar ik ben op het punt gekomen dat ik Monster Hunter Tri aan de kant heb moeten leggen vanwege de taal. Dan maar even wachten op de USA release. :)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 jan 2010 11:18

Zelda vervolg bevestigd!

6 Januari, 2010 - je bent nu minder dan 365 dagen verwijderd van een nieuwe Zelda game. Nintendo CEO Satoru Iwata heeft bevestigd aan Japan's Asahi Shimbun daily vandaag dat de Wii Zelda sequel, eerst getoond op de E3 van vorig jaar, dit jaar gereleased wordt!

Afbeelding

Bron: Ign
Dat wordt smullen voor mijn tante Tortel en mij! ;)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 10 jan 2010 13:36

Vrouwlief en ik hebben het plan opgevat om een WII voor de kids te kopen.
Nu heb ik helemaal 0 (zero) ervaring met game-consoles dus kwamen de volgen vragen in mij op:
1 - Kun je zo'n WII op een ouderwetse (analoge) televisie aansluiten?
2 - Hebben ze leuke spelletjes voor heel jonge kinderen?
3 - Zijn er verder nog dingen waar ik over na moet denken (mbt. een WII)?
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jan 2010 15:36

maboc schreef:Vrouwlief en ik hebben het plan opgevat om een WII voor de kids te kopen.
Nu heb ik helemaal 0 (zero) ervaring met game-consoles dus kwamen de volgen vragen in mij op:

1 - Jazeker. Geen enkel probleem. Toen ik nog een Wii had heb ik op een gegeven moment zo'n originele scart kabel gekocht en dat maakte het beeld nog wat mooier op een CRT. Maar ook met de meegeleverde kabel zal hij het prima doen. Ik neem dan wel aan dat je een scart ingang in de tv hebt of in ieder geval tulp ingangen voor geluid en beeld.
2 - Wat versta je onder heel jong? Maar voor jongeren zijn er op de Wii veel leuke spelletjes te verkrijgen. De Wii wordt (volgens mij altijd) meegeleverd met Wii sports wat een leuk begin is om de kinderen (en ouderen) er aan te laten wennen.
3 - Waar je aan moet denken is dat je er 1 controller en 1 nunchuck bij krijgt. Wil je met meerdere spelers tegelijk spelen is een extra controller (met nunchuck) nodig. Voor de rest zou ik eens goed de prijzen gaan vergelijken. Bijvoorbeeld hier; http://tweakers.net/pricewatch/cat/539/ ... helds.html
Zo heb ik laatst een PS3 gekocht en daar zat toch een prijsverschil in van 50 euro.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2010 16:30

Faramir schreef:
maboc schreef:Vrouwlief en ik hebben het plan opgevat om een WII voor de kids te kopen.

1 - Jazeker. Geen enkel probleem. Toen ik nog een Wii had heb ik op een gegeven moment zo'n originele scart kabel gekocht en dat maakte het beeld nog wat mooier op een CRT. Maar ook met de meegeleverde kabel zal hij het prima doen. Ik neem dan wel aan dat je een scart ingang in de tv hebt of in ieder geval tulp ingangen voor geluid en beeld.
2 - Wat versta je onder heel jong? Maar voor jongeren zijn er op de Wii veel leuke spelletjes te verkrijgen. De Wii wordt (volgens mij altijd) meegeleverd met Wii sports wat een leuk begin is om de kinderen (en ouderen) er aan te laten wennen.
3 - Waar je aan moet denken is dat je er 1 controller en 1 nunchuck bij krijgt. Wil je met meerdere spelers tegelijk spelen is een extra controller (met nunchuck) nodig. Voor de rest zou ik eens goed de prijzen gaan vergelijken. Bijvoorbeeld hier; http://tweakers.net/pricewatch/cat/539/ ... helds.html
Zo heb ik laatst een PS3 gekocht en daar zat toch een prijsverschil in van 50 euro.

Faramir heeft een aantal goede punten. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat het loont om een paar game-review sites in je bladwijzers te zetten en die te raadplegen voor je een nieuwe/2hands game koopt. Er zijn erg goede games, maar er zijn er ook bij die echt heel erg slecht zijn. Het is goed om je van te voren een beetje te informeren zodat je niet in de winkel slechts op het doosje hoeft af te gaan. Gamesites die ik gebruik ter orientatie zijn gamer.nl en gamespot.com. Of vraag het hier even ;-)

Verder blijft het lastig, spellen waar ik van gruw kunnen voor kleine kinderen fantastisch zijn. Kijk eerst eens wat ze van Wii Sports vinden, dan heb je een goed uitgangspunt. Veel Wii-spellen zijn namelijk a la Wii Sports: Een verzameling mini-games met een bepaald thema, geen verhaal, geen opbouwende moeilijksgraad. Ik vind het niks, maar voor kinderen kan het juist het einde zijn.

Misschien kan je op Marktplaats nog aan een (paar) oude GameCube controllers komen. Een Wii speelt namelijk ook gamecube spellen af, en die zijn vaak net zo leuk als Wii spellen maar wel een kwart van de prijs. Als je kinderen erg jong zijn merken ze het verschil toch nog niet. Maar dan heb je dus wel een GameCube Controller nodig.

En als laatste wil ik zeggen: denk ook eens na of je niet beter een Playstation 3 (of zelfs 2) kunt kopen. Daar heb je - denk ik - uiteindelijk meer plezier van, maar dat hangt natuurlijk helemaal van de situatie af. Persoonlijk vind ik de Wii te "gimmicky". Een PS2 is leuk, goedkoop en er komen nog steeds spellen voor uit, naast de bergen oude spellen die nog te krijgen zijn.

Oh ja, en kijk of je nog ergens oplaadbare batterijen kunt vinden voor de controller's als het toch een Wii wordt. ;-)

Nog een Oh ja. Leer de kids wel aan dat ze het polsbandje omdoen en de controllerhoes gebruiken. Het zullen de eerste Wii-spelers niet zijn waarbij de controller uit de bezwete handen glipt tijdens een wilde zwaai en tegen de muur kapot stuiterts. Of door de tv gaat.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 jan 2010 16:38

Ik denk dat een Wii wel zeer geschikt is voor kinderen (en vrouwen). Ik had een Wii en mijn vriendin vond het bijzonder leuk. Althans spellen als Mario Kart, Mario Galaxy, Mario Party 8, Wario Ware, Wii Fit. Helaas is deze bij inbraak ontvreemd.

Vorige week heb ik weer een spelcomputer gekocht, maar voor mij (als volwassene) is het de PS3 geworden. Niet omdat ik de Wii niet leuk vond, maar meer omdat ik toch wel de wat volwassenere games die ik vroeger op de pc speelde wel miste. En daarmee bedoel ik voornamelijk FPS games. En ja, mijn vriendin vond het wel jammer aangezien er zo op het eerste gezicht voor haar maar weinig aantrekkelijke spellen zijn. Alhoewel ze de demo van Little Big Planet wel erg leuk vond.

De game die ik de afgelopen paar dagen zo nu en dan heb gespeeld (heb er helaas niet zo veel tijd voor ivm werk) is de beta van MAG. Wat een ontzettend leuke game is dat zeg. Iemand anders die het ook geprobeerd heeft? Vandaag is helaas de laatste dag van de beta...

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 10 jan 2010 17:22

Hartelijk dank voor de geleverde input.

We hebben nu inderdaad een WII in huis. En inderdaad we hebben een scart uit/ingang op de televisie.
Dat was dan ook echt de enige nuttige informatie die ik uit de MediaMarkt medewerker kon trekken. Wat een ongeinterreseerde zak hooi zeg. Maar goed dat geheel terzijde.

Die WII is erg eenvoudig inelkaar te steken zeg. Als ik zo de handleiding bekijk, is de bediening ook niet al te moeilijk.
We hebben inderdaad WII-sports erbij gekregen. Dat wordt dan mijn eerste persoonlijke ervaring met sporten in de ruimste zin van het woord. Tenzij we kroeg-sporten ook meerekenen :-)

We hebben er 2 spelletjes bij gekocht waarop stond dat het voor kinders vanaf 3 jaar wel zou moeten kunnen (lijkt mij wel erg jong maar goed). Zoonlief is 4 dus dat mag dan geen probleem opleveren.

Maar nu het mooiste....we komen thuis en zoonlief vertelt mij dat hij toch echt nu eerst een film van Bob de Bouwer wil zien. Dus....papa heeft alles in elkaar gezet. En zit nu naar het apparaat te kijken, zonder dat deze aanstaat en/of is aangesloten, en zoonlief kijkt naar Bob de Bouwer op de DVD speler :-D

Nuja...jullie lezen hier nog wel hoe het gaat als ik de boel aan de TV heb aangesloten, en we wat hebben gespeeld.

Ik ga zeker wat van die sites in de gaten houden.

nogmaals tnx voor de input.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2010 18:03

Leeftijdskeuringen zeggen niet alles. Als er voor 3 jaar en ouder staat betekent dat alleen dat er geen alcohol/drugs, vloeken, sex, enge scenes, online-mogelijkheden, etc, etc in voorkomt. Het kan dan nog steeds motorisch gezien ongeschikt zijn voor een 3-4 jarige. Race-games zijn bijvoorbeeld erg vaak 3+, maar voor zo'n koter absoluut niet te bedienen.

Welke games heb je erbij?

Het is wel een beetje het standaard beeld: de Wii als "gezins-console" en de Xbox of PS3 voor pa of puberende zoon.

@Faramir: Je speelt dat MAG toch wel met je systeemtaal in het Nederlands he? Daar hebben een paar mensen erg hard hun best op gedaan. ;-) Oh, en LittleBigPlanet is gewoon té schattig voor woorden. ;-)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 jan 2010 18:42

Mortlach schreef:Het is wel een beetje het standaard beeld: de Wii als "gezins-console" en de Xbox of PS3 voor pa of puberende zoon.

Klopt, dat is het beeld, maar de Wii heeft gewoon een aantal titels waar ik als volwassen gamer niet omheen kan. Het zijn er bar weinig, ze zijn zelfs op de vingers van één hand te tellen, maar toch! Ook het feit dat de Wii backwards compatible is met de gamecube en dat er vele n64 titels op zijn te spelen maakt hem zijn geld meer dan waard vind ik. Je had je laatst op Ocarina of Time gestort die je wat tegenviel, maar heb je Majora's Mask ook al geprobeerd? Volgens core gamers is dit de meest donkere 3d Zelda beschikbaar en stijgt hij zijn voorganger naar de kroon.

Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2010 19:32

Nog niet geprobeerd. Ik ben nog niet naar de winkel geweest voor een geheugenkaartje. Maar zodra ik dat heb ga ik het zeker proberen. Tot die tijd eerst Torchlight maar eens uitspelen en Darksiders en ik verwacht nog steeds dat Bayonetta elk moment op de mat kan vallen.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 11 jan 2010 10:59

Mortlach schreef:Leeftijdskeuringen zeggen niet alles. Als er voor 3 jaar en ouder staat betekent dat alleen dat er geen alcohol/drugs, vloeken, sex, enge scenes, online-mogelijkheden, etc, etc in voorkomt. Het kan dan nog steeds motorisch gezien ongeschikt zijn voor een 3-4 jarige. Race-games zijn bijvoorbeeld erg vaak 3+, maar voor zo'n koter absoluut niet te bedienen.

dat weet ik nu ook :-)
pfff veel te moeilijk voor een manneke van 4.
Welke games heb je erbij?

Bij het apparaat zelf kwam WII-sports. Is wel erg grappig want mijn vrouw is nogal fantiek, dus het leek wel of ik naar een echte tennis-match zat te kijken.
Daarbij heb ik nu spierpijn van het boksen :-)

Voor de kids hebben we SIM-safari.....veel te moeilijk. Je moet met die twee controllers (nunchuck?) werken. daar snapt hij echt geen fluit van.

En iets van Bob de Bouwer....vooral het filmpje vindt hij leuk. Maar de motoriek alleen al om een spelletje te spelen is nog niet aanwezig.
Kortom...dit is vooralsnog meer een gadget voor papa en mama.

Ik ga maar eens wat internetten en opzoek naar spellen echt voor kleuters :-)

Het is wel een beetje het standaard beeld: de Wii als "gezins-console" en de Xbox of PS3 voor pa of puberende zoon.

Nuja....we zijn dan ook een gezin :-):-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2010 12:31

Wat ik dan wel kan aanraden is "Arthur en de Minimoys, de Wraak van Malthazar". Is denk ik wel geschikt voor de zeer jonge speler, en de Nederlandse vertaling is ook erg goed ;-)

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 11 jan 2010 12:33

Mortlach schreef:Wat ik dan wel kan aanraden is "Arthur en de Minimoys, de Wraak van Malthazar". Is denk ik wel geschikt voor de zeer jonge speler, en de Nederlandse vertaling is ook erg goed ;-)

Super...ik ga er eens even naar kijken.

Terug naar “Archief”