Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor ajl » 04 jan 2010 20:18

Hugo loopt sinds vorige week. Wel grappig om te zien. Hij heeft namelijk nooit een paar losse stapjes gedaan en staat pas sinds 2 mnd. Losstaan kon hij tot vorige week ook niet.
Vorige week woensdag ging hij ineens vanuit zijn hurken bij de voordeur rechtop staan en liep zonder enige moeite naar de achterdeur. :lol: Sinds die tijd heeft hij niet meer gekropen. Hij heeft het toch nog gered vlak voordat nr 2 zich aandient.
Laatst gewijzigd door ajl op 04 jan 2010 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2010 20:40

=D> Goed zo Hugo! Net op tijd ;) :mrgreen: Een echte man dus :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2010 22:59

Haha, Hugo heeft mooi iedereen voor de gek gehouden, kon stiekem allang lopen maar deed het alleen niet :lol:

Sjonge Laura, Timon eet op het moment nog geen kwart van wat Michael als tussendoortje eet :o Hij heeft vandaag een schaaltje brinta, twee hapjes banaan, een soepstengel en een beetje vla op :? Eten is echt drama de laatste dagen. Gelukkig drinkt hij nog wel graag yoki of karnemelk met roosvicee, dan krijgt hij toch nog iets binnen.

Hier trouwens ook wel een beetje ontregelde kindjes hoor, door al die drukte de afgelopen weken. Sylke kwam gisternacht iedere 2,5/3 uur voor een voeding. Ik begon al bijna te twijfelen of ze soms niet genoeg meer had aan de borstvoeding, maar afgelopen nacht ging het gelukkig weer een stuk beter.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2010 23:11

@Haai: laten we maar zeggen dat Michael een heel goed voorbeeld heeft :schaterlach: Maar even serieus: dit is ook pas sinds zaterdag hoor. Daarvoor is hij niet lekker geweest en at ook zoiets als Timon. Hij is dus of aan het inhalen of aan het groeien nu!
Op het moment (nou, dat lieg ik...eigenlijk altijd al) heb ik een beetje moeite met Michaels speelgedrag. Of meer het feit dat hij wel niet alleen lijkt te kunnen/willen spelen. Ik had vanmiddag z'n trampoline, een tunnel en een opblaaszwembadje met ballen in de kamer neergezet en hij speelt er geen 3 minuten meer. Daarna is het ondeugenden en om mama heen hangen. Hetzelfde geldt voor het meeste andere speelgoed dat hij heeft (en dat is een leuke variatie). Ik word er een beetje moe van (je kan toch wel van een kind van 2 verwachten dat hij zichzelf heeel even kan vermaken), maar voel me tegelijkertijd schuldig dat ik gewoon geen zin heb om de hele dag met hem te spelen :oops:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2010 23:43

@LauraC: dat is eigenlijk wel herkenbaar. Timon kan opzich heel goed spelen, maar niet met mij in de buurt lijkt het. Zodra ik ga zitten komt hij met boekjes of speelgoed aan en wil met mij spelen of 'op goot'. En als ik niet zit loopt hij wel achter me aan met zijn boekjes :wink: Gek genoeg kan hij bij opa en oma heel lang lief met de auto's spelen zonder de aandacht van een ander nodig te hebben.
Wat een speeltuin maak jij trouwens voor Michael, klinkt leuk!! :D Ik zou het wel weten als ik Michael was :-k

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jan 2010 08:31

Wat super goed van Hugo dat hij kan lopen!!!
En voor jou extra fijn nu AJL :wink:

Laura: Denk dat je misschien toch eens moet proberen of Michael bij een soort crechje een aantal uurtjes kan spelen.
Wie weet hoe goe het hem zal doen en jij hebt ook even wat voor jezelf.
Begrijp wel dat je daar tegenop ziet maar het is het proberen waard.
Wel lekker dat hij nu weer zo goed gaat eten, een goed teken!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jan 2010 08:38

@Haai: is jouw oudste vandaag jarig? Ik zie het toevallig aan je banner onder je berichten. Gefeliciteerd!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 jan 2010 08:44

nee die is niet jarig, ze moet haar banner vernieuwen :wink: die staat al heel lang zo.. :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2010 09:08

Hugo hangt ook regelmatig om mij heen hoor. Zelfstandig spelen moeten ze ook leren. Ik ben blij dat hij zijn energie op het kdv kwijt kan. Vanaf de kerst was hij thuis en gisteren is hij pas weer voor het eerst naar het kdv geweest en hij was echt gevloerd s'avonds :mrgreen: . Hij wordt daar de hele dag vermaakt met knutselen, spelen op de grote speelzolder en muziek maken/zingen.

Hij eet ook als een bootwerker als hij op het kdv zit ( niet dat hij anders slecht eet). Hugo is sowieso wel een veelvraat. Hij moet eerder leren dat het af en toe genoeg is. Gisteren bijvoorbeeld heeft hij 4 boterhammen op, een appel en een peer, een cracker en een groot bord boerenkool met worst en uitgebakken spekjes en magere yoghurt toe. En dan nog kijkt hij over de tafel of er ergens nog wat te halen valt...haha. Nu is het wel zo dat hij op het kdv meer brood eet dan thuis. Het is net of al die kinderen elkaar aansteken met het eten.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 jan 2010 10:58

Zo ziet de verjaardagskaart er uit, op de achterkant staan de details.
Afbeelding

9 dagen later ben ik jarig, en dan weer 3 dagen later is mijn man jarig... :)

Ilona kan trouwens tegenwoordig heel goed alleen spelen.
Soms zo erg, dat als ik vraag of ze meegaat naar de winkel, dat ze zegt: Nee! thuis! Spelen! :roll:
Terwijl ze naar de winkel-gaan altijd wel leuk vindt.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 jan 2010 11:20

leuk AG! mooie foto!

zijn hier nog mensen die met een baby/klein kindje (of juist zonder) op wintersport gaan?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jan 2010 11:27

Leuke uitnodiging AG!!!
Hoe kan dat nu eigenlijk... :-k ik zag vorige week hier op het forum staan dat jij jarig was, onderaan bij die balk waar al die verjaardagen staan.
Heerlijk he als ze goed kunnen spelen!!
Hier een oppasmeisje van 2 jaar en die blijft spelen als je haar spel af en toe niet zou onderbreken.
Je moet dan echt goed opletten dat je af en toe even gaat kijken en wat meespeeld anders zou je zo heel de dag aan het rommelen zijn en het kind 'vergeten'.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 jan 2010 12:02

vpk schreef:leuk AG! mooie foto!

zijn hier nog mensen die met een baby/klein kindje (of juist zonder) op wintersport gaan?

Wij hadden geboekt, maar toen kwam ik er achter dat ik zwanger was en dus hebben we kunnen annuleren. Wij zijn voor het eerst met onze dochter op wintersport geweest toen ze 6 maanden oud was. Beviel goed als je maar de goede, kindvriendelijke accommodaties uitkiest. Wij hadden er toen een met een soort kinderdagverblijf. Dat vond onze dochter erg leuk!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2010 12:12

Wij hebben het nog niet eerder gedaan, met Jurian op wintersport, mijn man wil heel erg graag dit jaar wel gaan. Maar ik wilde alleen met mensen die ook een klein kindje hebben, of met iemand die niet gaat skieen ofzo. Mijn man is namelijk een enorme liefhebber van snowboarden, en ik vind het sneu als hij steeds op Jurian zou moeten passen. Ik vind snowboarden een drama, skieen toch nog nooit geprobeerd, maar dan zou ik de hele week alleen met Jurian zijn in een hotel, daar heb ik geen zin in. Nu gaan we waarschijnlijk binnenkort een weekendje naar winterberg met mijn schoonouders, schoonzus en zwager met kids en eventueel een stel van mijn vrienden. Mijn schoonmoeder skiet sowieso niet, dus die wil best oppassen en met Jurian wandelen in de sneeuw, en ik kan dan mooi skieen leren met mijn nichtjes.

@AG, mooie uitnodiging!
@ajl, wat knap van Hugo zeg! En heerlijk voor jou denk ik ;)

Jurian kan ook heel lang zelf spelen, maar niet als er iemand in de buurt is. Dan blijft hij hangen aan me en aandacht vragen. Maar als hij zin heeft, kan ik hem in het nieuwe huis zo op zijn eigen kamer zetten, waar genoeg speelgoed is, en dan speelt hij daar zo 2 uur achter elkaar mee. Dan even samen spelen, en dan weer een uur. Maar dat is niet altijd, soms heeft hij er gewoon geen zin in.

Hij is ondertussen wel bezig zijn dutje te verlengen. Hij slaapt steeds vaker 1 keer per dag en dan 3 uur lang. Dat is echt ideaal. Alleen haalt hij het net niet tot het middageten, dus om half 12 is hij gevloerd. Maar dat geeft niet zo, dan eten we gewoon samen als hij uit bed komt en krijgt hij 's morgens een extra rijstwafel of korstje brood ofzo. Hij is dan ook rond half 7 echt moe, en dan kan hij er weer in. Veel makkelijker als dat onregelmatige.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 jan 2010 12:25

vpk schreef:leuk AG! mooie foto!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”