LauraC schreef:Mortlach schreef:Nee, niemand kan je verplichten om op te blijven, maar ik vraag me af of je jezelf eigenlijk wel helpt door om 22:00 naar bed te gaan. Omgang met mensen kan moeilijk of vervelend zijn, maar als je jezelf gaat terugtrekken wordt het niet beter.
Daar heb je een punt, maar ik ga vanavond ook gewoon om 10 uur naar bed. Ik heb door omstandigheden gewoon even geen zin om met anderen het nieuwe jaar in te luiden en 'gemaakt' vrolijk te zijn. Ik voel dat gewoon naar bed gaan voor mij vandaag het beste is....
Ik vond het volgende een heel leuk raadsel: Wat is het verschil tussen iemand die "gemaakt" vrolijk meedoet met de mensen om hem heen, en iemand die écht vrolijk ís?
.
.
.
.
.
.
.
Ongeveer 6 maanden.
Ik vond het een hele eye-opener in ieder geval. We weten en erkennen allemaal dat we onszelf makkelijk negatief kunnen beïnvloeden, voor sommigen van ons gaat dat zelfs iets te makkelijk. Maar van het tegenovergestelde, dat we onszelf net zo makkelijk positief kunnen beinvloeden, dat is ineens een gek idee. Ok, ik geef direct toe dat ik toen ik depressief was op een gegeven moment ook geen zin meer had om met beter voor te doen dan ik me voelde. Had ik het maar wel gedaan (had ik er maar de kracht voor gehad), dan was die periode misschien een heel stuk korter geweest.
Dus, ik begrijp je beslissing, ik heb hem destijds zelf ook gemaakt, maar ik ben er nu niet meer zo zeker van of dat destijds voor mij de juiste beslissing was.