Hoe is het gegaan de feestdagen? heb je nog een beetje kunnen genieten of was het moeilijk?
Sterkte in elke geval!
Mortlach:
Wat naar en verdrietig voor je zeg

Wil je alvast stertke wensen voor oud en nieuw!
Moderator: Moderafo's
*Annette* schreef:Lief dat je er naar vraagt Tuinfluiter! De kerstdagen gingen verder wel goed, zat goed in m'n vel, samen met me broertje uitgebreid aan het kokerellen geweest. Alleen dan komt er visite en dan krijg je weer zo'n vraag, en waar is je vriend. Een ander kan mij een leuke meid vinden
, maar ze staan niet op de stoep voor het huis te wachten ofzo
. Ik verlang soms best wel naar een vriend, komt ook doordat ik me vaak alleen voel, iemand die mij begrijpt, waar je liefde van krijgt en kunt geven enz. enz. Ik weet ook dat een relatie niet altijd rozengeur en manenschijn in. Maar van velen is het toch een 'droom'? Ik moet eerlijk toegeven dat het op veel momenten ook beter is geweest dat ik geen vriend had/heb, en ik kom weinig in contact met andere... dus zo heel vreemd vind ik het ook niet... maar toch...
@ Mortlach, Petra en sweap; Sterkte!!
meissie88 schreef:Dat vragen over 'waar is je vriend'...Dat herken ik heel erg..M'n zus had al een paar x verkering gehad, ik was 19 en nog nooit verkering gehad... Ik mistte het toen ook wel 's, maar stond er niet echt bij stil...
Was ook met oud en nieuwe geloof ik....Kwam een (bemoeizuchtige) tante van me bij ons: En henny, vind jij het nou niet eens tijd worden voor een vriend? Man, je blijft nog alleen over!'...
Ik was zwaar beledigd...Eind februari van dat jaar leerde ik m'n vriend kennen, en begin maart kregen we vekrering....En wat denk je dat de eerste reactie van m'n tante was toen ze 't hoorde?
'Hardlopers zijn doodlopers, man je looopt veel te hard van stapel! Dit gaat nooooooit goed, en meid...weet waar je aan begint! Je bent nog zo jong! Blijf nog elkker even vrijgezel...'
Ik heb dr toen recht in d'r gezicht uitgelachenWas niet netjes...maar wel gepast toen
Mortlach schreef:Nee, niemand kan je verplichten om op te blijven, maar ik vraag me af of je jezelf eigenlijk wel helpt door om 22:00 naar bed te gaan. Omgang met mensen kan moeilijk of vervelend zijn, maar als je jezelf gaat terugtrekken wordt het niet beter.
Mortlach schreef:Nee, niemand kan je verplichten om op te blijven, maar ik vraag me af of je jezelf eigenlijk wel helpt door om 22:00 naar bed te gaan. Omgang met mensen kan moeilijk of vervelend zijn, maar als je jezelf gaat terugtrekken wordt het niet beter.
LauraC schreef:Mortlach schreef:Nee, niemand kan je verplichten om op te blijven, maar ik vraag me af of je jezelf eigenlijk wel helpt door om 22:00 naar bed te gaan. Omgang met mensen kan moeilijk of vervelend zijn, maar als je jezelf gaat terugtrekken wordt het niet beter.
Daar heb je een punt, maar ik ga vanavond ook gewoon om 10 uur naar bed. Ik heb door omstandigheden gewoon even geen zin om met anderen het nieuwe jaar in te luiden en 'gemaakt' vrolijk te zijn. Ik voel dat gewoon naar bed gaan voor mij vandaag het beste is....
NdW schreef:LauraC schreef:Mortlach schreef:Nee, niemand kan je verplichten om op te blijven, maar ik vraag me af of je jezelf eigenlijk wel helpt door om 22:00 naar bed te gaan. Omgang met mensen kan moeilijk of vervelend zijn, maar als je jezelf gaat terugtrekken wordt het niet beter.
Daar heb je een punt, maar ik ga vanavond ook gewoon om 10 uur naar bed. Ik heb door omstandigheden gewoon even geen zin om met anderen het nieuwe jaar in te luiden en 'gemaakt' vrolijk te zijn. Ik voel dat gewoon naar bed gaan voor mij vandaag het beste is....
Goed van je! Ik heb de neiging om hetzelfde te doen
Mortlach schreef:@Annette: Ik heb zelf een tijdje therapie gevolgd om met bepaalde angsten om te leren gaan. Wat me het meest is bijgebleven is de opmerking dat ik mezelf veel kritischer beoordeel dan andere mensen dat doen. Dat gebeurt zo veel dat het zelfs een van de symptomen is. Maar goed, dat werd tijdens die therapie dus gewoon getest, en ja hoor, waar ik mezelf een 6je gaf voor een voordracht gaven alle anderen me dikke cijfers boven de 8. Sindsdien, als ik ergens niet echt tevreden over ben, of zelfs ontevreden, dan bedenk ik mezelf dat en tel ik dus een paar punten op bij de "score" omdat ik weet dat ik dan dichter bij de manier zit waarop anderen het zouden beoordelen.
Het wordt nooit meer als voorheen. En dat is rot. Maar er zitten ook positieve kanten aan. Je maakt iets heel heftigs mee, waarbij je - als het goed is - jezelf heel goed leert kennen en op een nieuwe manier met jezelf omgaan. Dat dat nog niet meteen lukt, of niet zonder hulpt lukt, dat geeft niet. Het gaat een keer lukken. En dan heb je een ervaring waardoor je later oprecht tegen iemand die hetzelfde doormaakt kunt zeggen "ik weet van je voelt en doormaakt".
Wat ik trouwens tegen Tuinfluiter zei, geldt ook voor jou. Het is vreselijk onbeleefd van mensen om zich met jouw relatie of gebrek daaraan te bemoeien. En dat moet je misschien gewoon een keer zeggen als ze er weer eens over beginnen.
Acire schreef:Mis je je man, Laura?
LauraC schreef:Acire schreef:Mis je je man, Laura?
Ja
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten