Waarom is het topic niet: Wat kun je als lid van je gemeente betekenen?
Ik heb juist het idee dat de niet belijdende leden meer moeten worden betrokken. Of zijn die nog niet volwaardig lid?
Moderator: Moderafo's
Je kan ook (weet niet of iemand het al gezegd heeft eigenlijk ) bijvoorbeeld een JV gaan leiden
Hoe kun je belijdend lid zijn, geloofsbelijdenis afleggen, zonder te geloven?Doortje schreef:Dat is zo, wat dat betreft is er genoeg te doen!
Maar wat ik me afvraag: wat betreft het evangelisatie- en zendingswerk, daar is niet iedereen 'geschikt' voor. Ik denk dat je hiervoor wel zelf bekeerd moet zijn en geloof moet hebben. Hoe kan je anders mensen de weg wijzen, terwijl je die zelf niet kent?
tja, t lijkt mij een open deur intrappen. als je nit bekeerd bent, interesseert God je toch ook niets? Dus ga je niet evangeliseren.windekind schreef:Hoe kun je belijdend lid zijn, geloofsbelijdenis afleggen, zonder te geloven?Doortje schreef:Dat is zo, wat dat betreft is er genoeg te doen!
Maar wat ik me afvraag: wat betreft het evangelisatie- en zendingswerk, daar is niet iedereen 'geschikt' voor. Ik denk dat je hiervoor wel zelf bekeerd moet zijn en geloof moet hebben. Hoe kan je anders mensen de weg wijzen, terwijl je die zelf niet kent?Ik schrik ervan dit te lezen.
Voor elk beroep moet je bekeerd zijn. Ook voor timmerman en schooljuffrouw.
(vermoed dat dat reacties op gaat leveren)
Ik heb juist ontdekt dat geloven ook een ding is. Lees maar eens het boek van Derreck Prinse over het geloof. qweet de goede titel even niet. 'uw geloof is niet groot' 'waar is uw geloof' 'de kracht van geloof'.@mic schreef:Ik denk dat hier geloven teveel gezien wordt als een ding en niet als een doen.
als jullie snappen wat ik bedoel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten