tante-tortel schreef:Ja, je ziet iets over het hoofd.
Lees nog eens goed de Bijbel en dan zul je zien dat God juist wil dat Het volk Israël toen het Kanaän introk het HELE volk wat daar woonde moest uitroeien.
Waarom? Omdat het zich daar niet mee mocht vermengen. Dat gebeurde niet en je kunt dan lezen wat de gevolgen daar van waren.
Lees ook nog eens openbaring en dan de brieven aan de 7 gemeenten.
Het valt mij op (en ik hoop nog meer mensen) dat wij als Nederlanders tolerant moeten zijn t.o.v de moslim.
Maar dat de Christenen steeds verder moeten wijken voor hen.
Denk maar aan de tram/busbestuurder uit Amsterdam die een ketting droeg met een kruis daaraan. Die zelf aangeeft uit zijn land gevlucht te zijn omdat hij daar bedreigt werd met de dood. Hij was moslim en is Christen geworden. Nu mogen in nederland bij dezelfde maatschappij de moslims wel hun hoofddoekje dragen, wat ten slotte een teken is van hun geloof. Daar dragen ze mee uit dat ze moslim zijn. Maar dat het kruis niet gedragen mag worden!
Waar zijn we in terecht gekomen?
Las vanmorgen in het ND een aantal zaken die spelen in Moslim landen. Waar kerktorens weg moeten, waar Christenen vermoord worden, waar Christenen hun geloof moeten verloochenen.
En JA, God zegt heb uw vijanden lief, maar dat zegt niet dat we onze vijanden de gelegenheid moeten geven om ons af te maken en het Christendom te verdringen.
Aan Pergamum
12 En schrijf aan de engel der gemeente te Pergamum:
Dit zegt Hij, die het tweesnijdende scherpe zwaard heeft: 13 Ik weet, waar gij woont, dáár waar de troon des satans is; en gij houdt vast aan mijn naam en hebt het geloof in Mij niet verloochend, ook niet in de dagen van Antipas, mijn getuige, mijn getrouwe, die gedood werd bij u, waar de satan woont. 14 Maar Ik heb enkele dingen tegen u: dat gij daar sommigen hebt, die vasthouden aan de leer van Bileam, die Balak leerde de kinderen Israëls een strik te spannen, dat zij afgodenoffers zouden eten en hoereren. 15 Zo hebt ook gij sommigen, die op gelijke wijze aan de leer der Nikolaïeten vasthouden. 16 Bekeer u dan; maar zo niet, dan kom Ik spoedig tot u en Ik zal strijd tegen hen voeren met het zwaard mijns monds.
17 Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.
Wie overwint, hem zal Ik geven van het verborgen manna, en Ik zal hem een witte steen geven en op die steen een nieuwe naam geschreven, welke niemand weet, dan die hem ontvangt.
T.Tortel
Het lijkt er heel er op, dat je vanuit je eigen redenatie cirkel redeneert, van het geen jij als mens als absolute waarheid ziet, wenst aan te nemen, zonder dat jij nog lijkt te kijken hoe een ander tot zijn standpunt is gekomen, zich heeft ontwikkeld. Je lijkt er bij voorbaat van uit te gaan, dat wat jij stelt, de absolute waarheid is.
Je bent opgegroeid met de bijbel naar ik even aanneem, met de paplepel ingegoten. Stel nu eens dat jij als Moslim was opgegroeid met de Koran, dat die er met de paplepel in gegoten was..... Als je dat kan bevatten, moet jij je ook in kunnen denken dat jij misschien wel net zo hard de koran vol elan zou verdedigen en stellen dat de bijbelse leer een afgod is.
De bijbel is een dood boek, net al de koran, het zijn mensen die er een bepaalde waarde aan toe kennen, er een interpretatie aan ontlenen. Een bijbel kan niets van zichzelf, net zo min als de koran. Beide boeken hebben geen ogen, geen oren, geen voeten.
De media en een groep van mensen lijkt het wenselijk te vinden om het kruisaspect boven het waar het nu werkelijk omgaat uite te tillen Het gaat er bij de busmaatschappij niet om zozeer om het kruisje, maar om de ketting, waaraan getrokken kan worden om de, een persoon kwaad te berokkenen. Zo ook als in het artikel van: "Toren moet van de kerk in Turkije".
Men belicht en vergroot een of één aspect van iets dermate uit, dat men niet meer lijkt te kunnen of willen zien, waar het nu omgaat, wat de feiten zijn etc.