Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annet* » 10 dec 2009 09:52

AJL, mijn 3e en 4e schelen 14 maanden maar Danny heeft er volgens mij nooit erg in gehad dat er 1 bij kwam.
ja, dat is mijn mening dan he.....

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 10 dec 2009 10:39

Dat zeggen ze vaak dat ongeveer anderhalf jaar ertussen ideaal is. Maar wij hebben er 4 jaar tussen en dat werkt ook perfect hoor! De oudste snapt het goed en kan en wil ook veel meehelpen. En hij gaat een deel van de dag naar school, dus daar heeft hij zijn vertrouwde omgeving waar niets veranderd is. En na schooltijd krijgt hij nog steeds vrij veel aandacht of hij neemt een vriendje mee naar huis om te spelen.

elsb

Berichtdoor elsb » 10 dec 2009 12:18

Hier even een update van Matthias. Ben net naar het cb geweest, hij weegt 5870 gram en is 63,5 cm. Nog steeds klein voor z'n leeftijd, het dochtertje van m'n vriendin is een dag ouder en weeg al ruim 8500 gram...

Hier hadden we hem voor de grap in de kinderstoel van z'n neef gezet, hij vond het prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 dec 2009 12:35

Moeders, help. Wanneer gaat een kindje voor het eerst naar de tandarts. Stomme vraag misschien, maar ik bedacht ineens, dat hij daar ook vast wel een keertje naar toe moet :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

anne22
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anne22 » 10 dec 2009 14:15

Kan hij niet gewoon met je mee als je zelf een afspraak hebt? Mijn zoontjes gaan altijd mee, en die zijn er gewoon ingegroeid. Ik ben gisteren toevallig nog geweest, en de oudste van bijna 5 wordt dan echt goed bekeken. De jongste van 2,5 zit alleen voor het wennen bij mij op schoot en doet voor de vorm zijn mond even open. De tandarts noemt dat een 'tijgermond maken'... Maar de tandarts gaat nog niet met spiegeltjes en haken kijken. Dit is volgens mij puur voor het wennen.

Ze vinden de tandarts hier echt geweldig trouwens: na afloop krijgen ze een 'centje' en dan mogen ze uit zo'n soort kauwgomballenapparaat een klein cadeautje draaien
=D>

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 dec 2009 16:29

leuke foto's elsb, wat een heerlijk mannetje!
Galateia: ik heb Jurian nu al meegenomen, zodat het gewoonte voor hem wordt. Volgens mij hoeven ze rond hun 4e jaar pas echt op de stoel voor controle, maar daarvoor meenemen en een keer in de stoel kan geen kwaad denk ik.

Is anderhalf jaar tussen 2 kinderen ideaal? Dat lijkt mij dus juist totaal niet. 2 kleintjes, die misschien beiden nog niet lopen, 2 billen poetsen, bergen luiers. O nee, dat lijkt mij het minst ideale. En dat hele samen spelen etc geloof ik niet zo in, dat hoeft helemaal niet zo te zijn als er zo weinig ruimte is, en misschien spelen ze juist veel meer met elkaar met 3 jaar ruimte.
Al vind ik het prima hoor, bij anderen, maar niet bij mezelf ;) anderhalf jaar redden we al niet eens meer, tjonge, wat wordt onze kerel eigenlijk al groot d:)b

Vandaag eindelijk bericht dat mijn collega een zoontje heeft. We wisten zo ongeveer allemaal al dat ze dinsdag overdag bezig was. En we hoorden maar niks, dus ik had al enorme medelijden met haar, dat het zo lang duurde. Maar het kindje is dinsdagavond al geboren gelukkig. Dus de lengte van de bevalling viel gelukkig mee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 dec 2009 16:57

Mooi, dan hoeft kindlief gelukkig nog lang niet aan de tandarts onderworpen te worden. Hij vindt tandenpoetsen leuk, dus zal wel goed komen. Weer een zorg minder :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2009 19:37

Galateia schreef:Mooi, dan hoeft kindlief gelukkig nog lang niet aan de tandarts onderworpen te worden. Hij vindt tandenpoetsen leuk, dus zal wel goed komen. Weer een zorg minder :mrgreen:

heb je dan nog tips.... ik krijg het hier echt nog steeds niet voor lkaar! de mond gaat dicht.. heb allllles al geprobeerd :(

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 dec 2009 20:30

Mijn man poetst Ilona's tanden altijd. :)

Ze mag dan ondertussen keihard AAAAHHHHHHH zeggen (m'n man doet vrolijk mee.. lol),
en ze vindt het altijd erg leuk, aan haar geschater te horen. :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 dec 2009 20:31

Ik ga vaak ook grapjes maken, en zodra hij lacht snel die tandenborstel in zijn mond, snel poetsen en dan heeft hij de borstel vaak zelf al te pakken en mag hij er even mee spelen (met als gevolg dat ik nu al 2 tandenborstels van hem kwijt ben geraakt ergens hier in de kamer :oops: )
Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik niet elke dag zijn tanden poets, die paar tandjes, zal vast niet zo erg zijn hoop ik ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 dec 2009 20:51

In Nigeria wilde hij er niets van weten, maar vond hij het wel machtig interessant dat wij dat 2 keer per dag bij onszelf deden. We hebben hem toen nergens toe gedwongen, want op dat moment vonden we het ontstaan van een vertrouwensband veel belangrijker. Op een gegeven moment wilde hij ook wel een tandenborstel in zijn mond, dat vond hij wel interessant, maar tandpasta, nee, dat wilde hij niet.

Eenmaal thuis hadden wijeen elektrische tandenborstel en dat vindt hij echt leuk! We hebben een krukje in de badkamer gezet en dan zit hij op schoot als wij tanden poetsen. Vindt hij prachtig. Als we dan zijn tanden gaan poetsen, doen we het geluid van een elektrische tandenborstel na en dat vindt hij helemaal grappig. En hij wil ook net als wij doen tandpasta, water, uitspugen (niet dat dat lukt, maar hey, hij is heel trots op de poging :mrgreen: ). Het is dus eigenlijk meer gewoon nadoen en een spelletje. 2x per dag poetsen we nu probleemloos zijn tanden.

Ik vind het knap van ons mannetje. Van schoenen dragen tot tanden poetsen tot het dragen van zoveel kleren in dit koude land: hij doet het maar mooi allemaal :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2009 22:06

aaah.. super zeg! van jullie kleine man, zo goed aanpassen! Fijn dat er zoveel positive dignen zijn! geniet ervan! :)

Misschien moeten wij hier ook maar eens zo electrisch geval proberen! die zijn er ook voor kinderen! weer een verjaardagscadeautje erbij voor julia :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 dec 2009 22:19

Zijn die er serieus voor kinderen?! Haha, zou ons mannetje helemaal compleet het einde vinden 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2009 22:23

jaaah.. die zijn er echt!

paprikameisje2